וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' גמזו מונה לפרויקטור קורונה: פנו אליי מאוחר בערב, השבתי מיד בחיוב

עודכן לאחרונה: 30.7.2020 / 16:50

נתניהו ואדלשטיין החליטו למנות את מנהל ביה"ח איכילוב לאחראי על המאבק בנגיף. גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, אמר כי קיבל פנייה לאחר שברבש הסיר את מועמדותו: "לא שואל שאלות במצב שכזה"

בווידאו: דיון בוועדת החוקה על "חוק הקורונה הגדול"/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין החליטו הלילה (חמישי) כי פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב, ימונה לתפקיד הפרויקטור למאבק בקורונה. זאת, לאחר שפרופ' גבי ברבש ויתר אמש על התפקיד על רקע ויכוח על סמכויות בינו לבין משרד הבריאות.

בעברו, גמזו כיהן כמנכ"ל משרד הבריאות, נוסף על תפקידים ניהוליים שונים במערכת הבריאות. בין היתר, שימש כמנהל התכנית הלאומית לבריאות דיגיטלית במשרד הבריאות, יו"ר ועדת סל התרופות והאחראי על הטיפול בבתי האבות במשבר הקורונה - כולל הקמת פרויקט "מגן אבות ואמהות" להגנה על קשישים מפני הנגיף. כמו כן, מילא תפקיד בכיר בחטיבת הבריאות של ה-OECD. גמזו אף חבר בפקולטה לרפואה ובבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת תל אביב, ופרופסור מן המניין בפקולטה לניהול.

פרופ' גמזו רוני. מנכ"ל המרכז הרפואי ת"א 
צילום: ראובן קסטרו
Photo by: Reuven Kastro. ראובן קסטרו
מונה לפרויקטור למאבק בקורונה. פרופ' רוני גמזו/ראובן קסטרו

בפוסט בפייסבוק שפרסם הבוקר בית החולים איכילוב מטעם פרופ' גמזו, נכתב כי ראש הממשלה ושר הבריאות פנו אליו בנוגע לתפקיד, לאחר שמינוי פרופ' ברבש לא צלח. "אתמול, בשעות הערב המאוחרות, פנו אלי ראש הממשלה ושר הבריאות להתגייס לסייע במשבר הקורונה ברמה הלאומית, לאחר שמינויו של פרופ' ברבש התפוצץ לצערי. השבתי מיד בחיוב. כך היה גם בפעם הקודמת בתחילת אפריל שהתבקשתי לסייע בניהול המשבר בבתי אבות".

"זהו משבר רפואי, כלכלי וחברתי", המשיך פרופ' גמזו. "אני לא שואל שאלות במצב שכזה - פשוט מגיע, תורם את כל כולי ומסייע למדינתי ולמערכת הבריאות בניהול המשבר. האתגרים הם עצומים; שיקום אמון הציבור בהובלת הטיפול במגיפה, איזון חכם בין הקטנת ההדבקה לבין המשך החיים, שיפור בהיענות הציבור ובאכיפה, שיפור במערך קטיעת שרשרת ההדבקה והמשך חיזוק המערכת הרפואית".

מי שיחליף את פרופ' גמזו בתפקידו בבית החולים איכילוב הם ד"ר גיל פייר ופרופ' יצחק שפירא.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ שוחח הבוקר עם פרופ' גמזו ואיחל לו בהצלחה בתפקיד הפרויקטור. גנץ אמר לגמזו כי מערכת הביטחון כולה רתומה לסייע במאבק בקורונה, והשניים סיכמו להיפגש בהקדם.

עוד בוואלה!

סאגת פרויקטור הקורונה: פרופ' גבי ברבש הסיר את מועמדותו לתפקיד

לכתבה המלאה
פרופ' רוני גמזו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין בסיור בבית החולים איכילוב. מירי גטניו, דוברות איכילוב, אתר רשמי
פרופ' רוני גמזו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין בסיור בביה"ח איכילוב/אתר רשמי, מירי גטניו, דוברות איכילוב

מינויו הגיע בעקבות החלטות של מנכ"ל משרד בריאות לשעבר פרופ' גבי ברבש להסיר את מועמדותו באופן רשמי מתפקיד הפרויקטור. ברבש ציין במכתב ששיגר בנושא כי העיכוב בהכרזה על המינוי הביא להחלטתו. "כל מי שעוסק בתחום הרפואה הציבורית יודע שזמן הינו מרכיב קריטי בניהול מערכה מסוג זה", כתב.

לדבריו, "בימים האחרונים דנתי עם ראש הממשלה, שר הבריאות ואחרים, בדרכים בהם נכון לנהל את המאמץ הלאומי הזה ומרגע שנראה שאיננו מתכנסים לכדי החלטה - אני סבור שיש לפנות את הדרך למקבלי ההחלטות להמשיך ולדון בנושאים הדחופים שעומדים על הפרק, ולא בנושאים פרסונליים. אני מבקש להודות לראש הממשלה ולשר הבריאות על עצם פנייתם אליי".

פרופ' גבי ברבש. מכון ויצמן למדע., אתר רשמי
"לפנות את הדרך למקבלי ההחלטות". פרופ' ברבש/אתר רשמי, מכון ויצמן למדע.

בדבריו רמז פרופ' ברבש כי אחד המניעים שהובילו להחלטתו, היה סוגיית הסמכויות שיועברו לידיו. "נגיף הקורונה מציב את מדינת ישראל בפני אחד האתגרים המורכבים בתולדותיה. עוד מראשית האירועים סברתי שבאירוע עם כל כך הרבה משתנים, שבו עדיין רב הנסתר על הגלוי, ישנה חשיבות עליונה בריכוז כלל הכוחות תחת מעטפת ניהולית אחת שתמקד את המאמץ הלאומי הנדרש להתמודדות בסדר גודל שכזה", כתב ברבש במכתבו.

"עבורי, התגייסות אישית לנושא היתה עניין מובן מאליו, ומשהגיעה לפתחי הצעה לבחון את הדרך הנכונה להשתלב באופן רשמי במאמץ הזה, האמנתי שיש לדון בה בכובד ראש". הוא הבטיח להמשיך לסייע ככל שיתבקש במסגרת המשבר. "אני אמשיך לתת כתף ולסייע במאמץ הלאומי החשוב הזה בדרכים שונות, כשם שעשיתי מאז שהתפרץ הנגיף", הוסיף.

(עדכון ראשון: 01:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully