וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה שהסתער מול זה שהתעקש: מאחורי הקלעים של מינוי גמזו לפרויקטור הקורונה

23.7.2020 / 18:49

לפי גורם במשרד הבריאות, מינויו של מנכ"ל איכילוב לתפקיד התאפשר לאחר שהצהיר על התייצבותו המיידית להתחיל לטפל בעלייה בתחלואה, בעוד פרופ' ברבש דרש סמכויות. "זה לא נסגר תוך יום, היו כמה מועמדים", אמר

בווידאו: ההצבעה בוועדת הקורונה על פתיחת האטרקציות וחדרי הכושר/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

פרופ' רוני גמזו התייצב בלי שאלות, לשאר המועמדים זה לא התאים - כך תיאר גורם במשרד הבריאות היום (חמישי) את הצעדים שהובילו את שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש הממשלה בנימין נתניהו לבחור במנכ"ל בית החולים איכילוב לתפקיד פרויקטור הקורונה, ומדוע בחר פרופ' גבי ברבש לוותר על התפקיד. "בסוף המטרה של כולם זה לא לבדוק סמכות כזו או אחרת - אלא לטפל יחד בסיפור הזה", אמר.

"השר וגם נתניהו מתכוונים להמשיך להתייעץ עם ברבש", הבהיר הגורם. "אין פה מלחמה עכשיו. אנחנו מאוד מעריכים אותו מקצועית, בסוף זה איך שאתה מגיע לסיפור. הגיע גמזו, אמר שהוא קודם כל מתייצב ושנרוץ עם זה הלאה, וזה התנהל בצורה מאוד טובה".

המינוי של פרופ' ברבש לתפקיד התעכב בשל אי הסכמה בינו ובין משרד הבריאות על האחריות שתוטל עליו במסגרת התפקיד. כפי שהתרחש גם בשיחות עם אלוף אמיר אבולעפיה, ואלוף (מיל') רוני נומה, גם במקרה זה ניסה משרד הבריאות לשמור בקרבו את מרב הסמכויות במאבק בקורונה, בעוד פרופ' ברבש אמר כי הוא זקוק לאחריות על מנת לממש את סמכותו לפתור את הסוגיות העומדות בפניו, דוגמת כישלון המערך האפידמיולוגי והגדלת היקף הבדיקות.

פרופ' גמזו רוני. מנכ"ל המרכז הרפואי ת"א 
צילום: ראובן קסטרו
Photo by: Reuven Kastro. ראובן קסטרו
"התייצב וביקש לרוץ הלאה". פרופ' גמזו/ראובן קסטרו

לדברי הגורם, למרות התמונה שהוצגה בתקשורת בנוגע להליך בחירת הפרויקטור, שנבחר שבועיים לאחר שאדלשטיין הצהיר כי ימנה תפקיד זה - התהליך עבד בצורה מאוד פשוטה. "דיברנו עם רוני נומה מההתחלה, והיו כמה מועמדים אחרים במקביל אליו", סיפר.

"הוא היה הבולט ביניהם. לאט לאט התווספו עוד שמות. גם כשעושים את המשא ומתן, זה לא נסגר תוך יום. השר אמר בהתחלה שייבחר פרויקטור ממש בימים הקרובים כי הוא חשב שאנשים יבואו, כי זה מצב חירום וזה יתגלגל משם. אבל זה לא היה ככה כי כל אחד היה צריך בדיוק את הדברים שלו ועמד על הנקודות שלו. וזה נמשך ככה עד אתמול".

הביקורת שהביעו השניים - ברבש וגמזו - על התנהלות משרד הבריאות במשבר, לא עמדה במרכז הדיונים, ולא היוותה שיקול שלילי בבחירתם לתפקיד. ברבש הרבה לבקר את המשרד כפרשן של חדשות 12, ובין היתר תמך בהטלת סגרים כוללים. גמזו מצדו טען עד לפני כמה שבועות כי הגל השני לא החל.

"כן, היו ימים של ביקורת", אמר הגורם. "לא הסתכלנו לרגע אחד אם הם היו באופוזיציה או בקואליציה של המשרד. הסתכלנו על כמה פרמטרים - והכי חשוב הוא הפרמטר של הניהול כי חשוב שפרויקטור יידע להוביל אופרציה בצורה מעולה. גמזו הוכיח את עצמו ב'מגן אבות ואמהות' ויש לו רזומה טוב. גם לברבש יש ניסיון ניהולי מאוד רציני והוא אוטוריטה בתחום. הוא באמת היה מועמד מאוד רציני, אבל לאורך כל הזמן לא היה רק מועמד אחד בניגוד לכל הפרסומים. לא הייתה נעילה על אדם אחד. רוני גמזו הוא לא בחירה רביעית לצורך העניין. בדקנו את כל האופציות".

עוד בוואלה!

חיסונים נגד שפעת ועוצר יציאות: צה"ל נערך להתפרצות קורונה בחורף

לכתבה המלאה
פרופ' גבי ברבש. מכון ויצמן למדע., אתר רשמי
"לא הסתכלנו אם היה באופוזיציה למשרד". פרופ' ברבש/אתר רשמי, מכון ויצמן למדע.

בניגוד לדברים אלה, פרופ' גמזו טען בפוסט שפרסם הבוקר כי הפנייה אליו נעשה רק אמש. "אתמול, בשעות הערב המאוחרות, פנו אליי ראש הממשלה ושר הבריאות להתגייס לסייע במשבר הקורונה ברמה הלאומית, לאחר שמינויו של פרופ' ברבש התפוצץ לצערי", אמר גמזו. "השבתי מיד בחיוב. כך היה גם בפעם הקודמת בתחילת אפריל שהתבקשתי לסייע בניהול המשבר בבתי אבות".

על פי הגורם, המינוי של ברבש לא היה קרוב יותר לסגירה מזה של נומה או אבולעפיה. "כל אחד מהם ויתר מסיבותיו", אמר. "בסוף, מדובר בבני אדם שכל אחד מהם הוא בכיר בפני עצמו, והם שואלים את עצמם אם הם יכולים לעזוב את הכול ולהגיע, או שזה לא מתאים להם. וכל אחד קיבל את ההחלטה האישית שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully