וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.45 מיליארד שקלים, 3 מיליון ילדים: מענקי הקורונה למשפחות יועברו ביום ראשון

30.7.2020 / 19:26

בתחילת השבוע יכנסו התשלומים לחשבונות הבנק של יותר ממיליון משפחות בישראל. מנכ"ל הביטוח הלאומי תיאר כי "פרויקט בסדר גודל של מענק לכל אזרח, מעולם לא היה במחוזותינו". יתר המענקים צפויים לעבור לזכאים בהמשך

בווידאו: נתניהו מתייחס בפתח ישיבת הממשלה לתכנית המענקים/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

הביטוח הלאומי הודיע הערב (חמישי) כי החל מיום ראשון תועבר הפעימה הראשונה של תכנית המענקים, שאושרה במליאת הכנסת. במסגרת זאת, בתחילת השבוע יועבר התשלום לחשבונות הבנק של הורים לילדים מתחת לגיל 18. יתר המענקים יועברו לזכאים בהמשך.

מנתוני הביטוח הלאומי עולה כי סך התשלומים עבור מקבלי קצבת הילדים הוא כ-1.45 מיליארד שקלים, שיועבר בכ-1.22 מיליון תשלומים. זאת, עבור כ-2.98 מיליון ילדים. "פרויקט בסדר גודל של מענק לכל אזרח, מעולם לא היה במחוזותינו", תיאר מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר.

סגר בשכונות רוממה וקריית בעלז, ירושלים, 10 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"הכספים יועברו לרשות הזכאים בפעימות". הסגר בשכונת רוממה בי-ם/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

המנכ"ל הוסיף כי "עובדי הביטוח הלאומי ממשיכים לעבוד במתכונת חירום מאז מרץ, בעמידה במשימות הלאומיות, מתוך מודעות לגודל השעה והשליחות שבצידה. הכספים יועברו לרשות הזכאים בפעימות עד שאחרון האזרחים יקבל את המענקים המגיעים לו".

החוק קובע חלוקה של המענקים לאזרחים, במטרה לעודד את הצריכה ואת התעסוקה ולהניע את גלגלי הכלכלה הישראלית. במסגרת החוק, נקבע כי כל תושב ישראל מעל גיל 18 או נער או נערה נשואים, יקבלו מענק חד-פעמי בסכום של 750 שקלים. משפחות יקבלו מענק של 500 שקלים לכל ילד עד הילד הרביעי, ומהילד החמישי והלאה יעמוד המענק על 300 שקלים.

עוד בוואלה!

אדלשטיין: אם אין סגר כללי - יש לפתוח את העסקים בסוף השבוע

לכתבה המלאה

עיקרי חוק המענקים

  • כל תושב ישראל שעבר את גיל 18 או נער או נערה נשואים יקבלו 750 שקלים
  • משפחות עם ילדים: תוספת 500 שקלים עד הילד הרביעי, מהחמישי והלאה - 300 שקלים
  • אוכלוסיות מקבלי קצבאות וגמלאות: מענק נוסף בסך 750 שקלים
  • חיילים ששוחררו או ישוחררו במהלך שנת 2020: תוספת של 500 שקלים
ישראל כץ, בני גנץ וגבי אשכנזי במהלך הצבעה על חוק המענקים בכנסת 29 ביולי 2020. עדינה ולדמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
כץ, גנץ ואשכנזי לאחר ההצבעה על חוק המענקים בכנסת, אתמול/אתר רשמי, עדינה ולדמן, דוברות הכנסת

בנוסף לכך, תוענק תוספת של 750 שקלים לאוכלוסיות של מקבלי קצבאות וגמלאות שונות. בחוק נקבע גם כי לא יתבצע קיזוז בגין חובות כנגד המענקים, וחיילים ששוחררו או ישוחררו במהלך כל שנת 2020, יהיו זכאים למענק של 500 שקלים, נוסף על 750 השקלים שהם זכאים להם במסגרת חוק המענקים החד-פעמיים.

החוק מוציא לפועל את התכנית שהציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ. נתניהו ברך על אישור חוק המענקים, ואמר כי "הכסף יגיע לחשבונות הבנק שלכם, אזרחי ישראל, כבר בתחילת השבוע הבא. זה עוד צעד שיקל עליכם ויניע את גלגלי הכלכלה שלנו". נתניהו הוסיף כי "עשינו הרבה צעדים כאלה ויהיו נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully