וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת ארגון נהגי האוטובוסים: אזרחים ותיקים ייסעו בחינם בתקופת הקורונה

30.7.2020 / 19:12

על פי מתווה שהוגש למשרד התחבורה, תתאפשר נסיעה בחינם לאזרחים ותיקים בתקופת הנגיף - כמו שמתאפשר ברבות ממדינות העולם. במקביל, ישנו צפי לשיבושים וצעדים ארגוניים של מפעילות התחבורה הציבורית בשל אי ההסכמות עם משרד התחבורה

בווידאו: עשרות אוטובוסים חסמו את איילון במחאה על קריסת ענף ההסעות/מערכת וואלה! NEWS

נציגי ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית, הציעו ביום שלישי האחרון מתווה למשרד התחבורה לפיו יותר לאזרחים ותיקים לנסוע בתחבורה הציבורית ללא תשלום בתקופת הקורונה. זאת, לאחר ששרת התחבורה מירי רגב הורתה לאפשר תשלום במזומן לאזרחים ותיקים, מלווי עיוורים ותושבי השומרון. נושא התשלום במזומן נמצא במרכזה של מחלוקת בין משרד התחבורה לבין נהגי התחבורה הציבורית וחלק מהחברות המעסיקות אותם.

לאחר שהורתה שרת התחבורה לאפשר תשלום במזומן לאזרחים ותיקים, מלווי עיוורים ותושבי השומרון, התקוממו הנהגים על מה שהם מגדירים סיכון בריאות הנהגים והנוסעים. לפני כשבועיים הכריזה ההסתדרות הלאומית על סכסוך עבודה בשל חוסר המוכנות של משרד התחבורה לדון בנושא.

במסגרת המאבק, החל ארגון נהגי האוטובוסים לחלק חומרי הסברה לנוסעים ברחבי הארץ לקראת עיצומים מתוכננים בתחבורה הציבורית. עיצומים בהם הם מאיימים לנקוט אם לא יבטיח משרד התחבורה את בטיחות הנהגים וצמצום הסיכון הבריאותי שלהם.

נהג אוטובוס מתגונן עם מסכה מנגיף הקורונה בירושלים 16 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
ההתראה שנתנו הנהגים לחברה הינה קצרה. נהג אוטובוס עוטה מסכה/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

אצל חברת תחבורה ציבורית אחת לפחות "סופרבוס" הגיעו הדברים לפתחם של בית הדין לעבודה ולבית המשפט בנצרת. שבשני פסקים נפרדים התייחסו למאבק בין החברות עצמם לנהגים. הדיון הראשון בבית הדין לעבודה שנערך אתמול, דחה את כוונת עובדי החברה להשבית את פעילותה לשעתיים. בתגובה הגישה החברה בקשה לצו מניעה כנגד כוונת העובדים, וזו התקבלה על ידי בית הדין.

בפסיקה שלו, ציין השופט כי ההתראה שנתנו הנהגים לחברה הינה קצרה עד בלתי אפשרית וכן שמדובר בשיבוש של שירות חיוני לציבור, במיוחד בתקופה בלתי פשוטה. כמו כן נזף השופט במהלך הדיון בועד העובדים על חוסר תום הלב ועל רצונם לשבות בתקופה זו. בסיכום הדיון התחייבו הצדדים להיפגש במהלך השבועות הקרובים ולהגיע להבנות.

אולם בדיון בבית הדין לעבודה בנצרת בין חברת "סופרבוס" לארגון "כוח לעובדים", שעסק בכוונת חברת "סופרבוס" להטיל קנסות על נהגים שיסרבו לגבות תשלום במזומן, הורה בית הדין כי לא יוטלו קנסות כאלו על הנהגים. והטיל על הצדדים לשבת ולדון בפתרונות.

עוד בוואלה!

שליש מאיתורי החשיפה לקורונה בתחבורה הציבורית: 10% הפסיקו לנסוע בה

לכתבה המלאה
נהגי אוטובוס עם חומרי ההסברה לשימוש נכון בתחברוה הציברית 30 ביולי 2020. דוברות ההסתדרות הלאומית, אתר רשמי
נהגי אוטובוס עם חומרי ההסברה לשימוש נכון בתחברוה הציברית/אתר רשמי, דוברות ההסתדרות הלאומית

ועד העובדים בירך על החלטת בית הדין "המתבססת על השכל הישר". "לא ייתכן שנהגים יעמדו בפני דילמה - סיכון חיים או קבלת קנס", נמסר מועד העובדים. לדבריהם, "חבל שרק איומי השביתה שלנו הובילו להחלטה החשובה הזו. נמשיך להיאבק למען בטחון הנהגים בכל החברות".

ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מסר כי "ארגון נהגי האוטובסים דורש ממשרדי הבריאות והתחבורה כי ידאגו לבריאות הנוסעים והנהגים כפי שדואגים בכל מקום עבודה אחר בישראל. דרך הצבת עמדות מדידת חום בכניסה לאוטובוסים, מחיצות הפרדה בין הנהג לנוסעים וכן לפטור את האזרחים הותיקים מתשלום לפחות לתקופת תחלואת נגיף הקורונה. לא יעלה על הדעת שהנהגים יופקרו כל פעם בגלל סיבה אחרת. אנו קוראים לשרה רגב להירתם ולפעול להסדרת תו סגול גם באוטובוסים ולהוכיח שלמשרד התחבורה אכפת גם מהנהגים ומציבור הנוסעים באוטובוס ויפה שעה אחת קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully