וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבישים מתקשים להתאושש: התנועה לא ממהרת להתחדש מאז המשבר

21.7.2020 / 19:26

מנתוני אפליקציית WAZE עולה כי מאז התפרצות נגיף הקורונה והגבלות התנועה והריחוק החברתי שהוטלו בעקבותיה, התנועה בכבישים ירדה משמעותית ובהדרגה. מאז הסרת המגבלות המכוניות חזרו לדרכים, אך בשיעור נמוך יותר מאשר לפני המשבר. עם זאת, בכמה מקרים, אירע דווקא ההפך

צילום: נתיבי ישראל, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: סגר בחג הפסח במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, באפריל)

מאז פרוץ מגיפת הקורונה ברחבי הארץ, חלה ירידה משמעותית בהיקף הנסיעה בכבישים - כך מוכיחים נתוני אפליקציית הניווט WAZE. מהשווואת נתוני התנועה של המשתמשים עם הממוצע של המקביל בימים 11-25 בפברואר השנה, עולה כי הנתונים מצביעים על ירידה של עשרות אחוזים בהיקף התנועה, ובפרט בגל התחלואה השני.

מגמת הירידה מתייחסת הן לנסיעות במהלך ימי השבוע והן לנסיעות במהלך סופי השבוע. כך, למשל, ביום שישי, 10 ביולי, תאריך שבשנים רגילות צפויה להיות בו תנועה רבה על הכביש, נרשמה ירידה של 31% ו-25% בנסיעות בפתח תקווה ותל אביב בהתאמה.

ירידה משמעותית במיוחד רשמה באותו השבוע העיר ירושלים, אז על פי הנתונים חלה ירידה של 35% לעומת התנועה שלפני תקופת הקורונה. יצוין כי באותו יום חל צום י"ז בתמוז.

נתיבי איילון שוממים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה 4 באפריל 2020. ראובן קסטרו
התרסקות של ממש בהיקף התנועה. נתיבי איילון, באפריל/ראובן קסטרו

היקף התנועה בכבישים - ארצי

הירידה בהיקף התנועה בכבישים הייתה הדרגתית. כך, בתחילת חודש מרץ למשל, הנתונים עוד היו קרובים לאלו של החודשים שקדמו למשבר. אולם, החל מאמצע החודש, עם החמרת מגבלות התנועה השונות, חלה התרסקות של ממש, ששיאה ב-9 באפריל (חג הפסח) וב-15 באפריל (שביעי של פסח), עם ירידה של 96% ו-95% בהתאמה.

מתחילת חודש מאי, עם תחילת ההקלות בסגר והפתיחה של המשק, המכוניות החלו לחזור לכבישים, אך לרוב במספרים נמוכים יותר מאשר בתקופת השגרה. בכמה מקרים חריגים - הם אף היו בעלייה.

עוד בוואלה!

שוק הרכב יוצא מהמשבר: הצורך בהתניידות גובר, ומכירת המכוניות מזנקת

לכתבה המלאה

היקף התנועה בכבישים לפי ערים

את העלייה היחסית בהיקף תנועת כלי הרכב במהלך המחצית השנייה של מאי ולאורך חודש יוני, ניתן לזקוף לא רק לחזרה היחסית לשגרה, אלא גם לחשש של הציבור מנסיעה בתחבורה הציבורית, כולל הרכבת - שגם לאחר חזרתה לא רושמת מספרים גבוהים בכל הנוגע לביקוש.

זאת, בנוסף, למאות אלפי מובטלים שנותרים בבתיהם, עובדים רבים שעברו לעבודה מלאה או חלקית מהבית, וכמובן ירידה חדה בנסיעה לטיולים וחופשות, המאפיינות את חודש יולי בימים רגילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully