וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפי נהגים: רוצים לתגבר את התחבורה הציבורית בשל הגבלות הקורונה

7.7.2020 / 22:27

למעלה מ-30 אלף נהגים ו-25 אלף רכבי הסעות ממתינים לאישור משרד התחבורה לקחת חלק בשירות התחבורה הציבורית. בעקבות הגבלת מספר הנוסעים, עלולים להיווצר קשיים לספק שירות סביר לנוסעים. במשרד התחבורה צפויים להגיש בקשה לתקצוב המהלך מהאוצר

בווידאו: הפגנת איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים מול הכנסת/מערכת וואלה! NEWS

ארגון חברות ההסעה בישראל פנה אתמול (שני) לשרת התחבורה מירי רגב בבקשה להתיר לנהגי החברות להשתלב במערך התחבורה הציבורית. בארגון פנו לשרה ברקע המצוקה של חברות התחבורה הציבורית, לנוכח הגבלות הקורונה החדשות, המגבילות את מספר הנוסעים המקסימלי באוטובוסים ל-20 בלבד. לפי גורמים במשרד התחבורה, היוזמה הזו נשקלת בחיוב והמשרד מתעתד להגיש בימים הקרובים בקשה לתקצוב המהלך על ידי משרד האוצר.

במכתב שנשלח מטעם הארגון, נטען כי בעקבות המגבלות שהטילה המועצה לביטחון לאומי על מערך התחבורה הציבורית לאור העלייה בתחלואה, לא יוכלו בחברות התחבורה הציבורית להעניק שירות סביר, בהסתמך על מצבת האוטובוסים והנהגים הקיימת בהן.

הגבלת מספר הנוסעים עלולה לגרום לכך שנוסעים רבים ייאלצו להמתין זמן רב בתחנות, מה שעלול לגרור צפיפות בתחנות ואף בסביבתן. גם היבט האכיפה באוטובוסים לא קיבל מענה, ולא ברור בתחום האחריות של מי השמירה על קיום הנחיות אלו והאם הנהג יידרש לספור את כמות הנוסעים.

חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון,מעל נתיבי איילון, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
אוטובוס של דן, במהלך תקופת הקורונה/ראובן קסטרו

בארגון הסבירו כי עשרות אלפי נהגים ועשרות אלפי כלי רכב יושבים בבית מזה חודשים, כשחלק מחברות ההיסעים כבר בהליכי פשיטת רגל, וחברות אחרות על סף קריסה. לדברי גורמים בארגון חברות ההסעה, למרות בקשות חוזרות ונשנות שלהם להירתם ולשמש כוח תגבור לתחבורה הציבורית, הם לא קיבלו מענה ממשרד התחבורה.

בארגון טענו כי על אף שהנהגים לא מכירים את מסלולי הקווים, ולמרות הבעיות הטכניות הכרוכות בהצבת מכשירי תיקוף לנסיעות או אפשרות לתשלום באופן אחר, ניתן לפתור את הקשיים ביישום המהלך במהירות, בעיקר לאור המשבר שאליו צועדת התחבורה הציבורית תחת התקנות החדשות.

עוד בוואלה!

"מצב הישרדותי": חברות האוטובוסים ומשרד התחבורה ידונו בסיוע כלכלי

לכתבה המלאה
חניון אוטובסים  של חברת דן מלא, ליד מתחם קניון איילון, 29 במרץ 2020. ראובן קסטרו
למעלה מ-20 אלף אוטובוסים עומדים ללא תנועה. חניון אוטובסים של חברת דן/ראובן קסטרו

ניסים סרוסי, יו"ר ארגון חברות ההסעה הפרטיות אמר כי "ענף ההיסעים נמצא על סף קריסה, כש-30 אלף נהגים יושבים בבית ולמעלה מ-20 אלף אוטובוסים עומדים ללא תנועה כבר 4 חודשים - מתחילת מגיפת הקורונה".

הוא הסביר כי "פנינו למשרד התחבורה בבקשה למצוא פתרונות שיעזרו לענף להשתקם, אחד מהם היה שילוב חברות ההסעה הפרטיות במערך התחבורה הציבורית". הוא הוסיף כי "אנו מברכים על קידום היוזמה הזו, שתקל על ציבור הנוסעים בימים קשים אלו ובאותה נשימה, תזרים חמצן כלכלי לחברות ההסעות".

הפגנת נהגי האוטובוסים במחאה על החלטה על החזרת התשלום הידני באוטובוסים. מול משרד האוצר, ירושלים 7 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
הפגנת נהגי האוטובוסים במחאה על החלטה על החזרת התשלום הידני באוטובוסים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

לתפיסה זו שותפה גם שמרית נוטמן מנכ"לית ארגון התחבורה הציבורית "15 דקות", שאמרה כי "אנחנו מאמינים שיש יותר מדרך אחת להפחית את מספר הנוסעים על באוטובוסים". לדבריה, "במקום להגביל את מספר הנוסעים על האוטובוסים, אנחנו יכולים ללמוד מחלק גדול ממדינות אירופה - שם הגדילו את היצע התחבורה הציבורית, ובמקביל עודדו עובדים שיכולים להמשיך לעבוד מהבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully