וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נהגי אוטובוסים חסמו את איילון במחאה נגד הממשלה: "אנחנו קורסים"

קינן כהן, כתבנו לענייני תחבורה ותעופה

17.6.2020 / 9:19

נהגי ההסעות הפרטיות הפגינו באזור מחלף השלום בת"א נגד אי טיפול משרד התחבורה בנזקים שנגרמו להם במשבר בקורונה. לטענתם הם ספגו הפסדים עקב הפסקת פעילות מקורות ההכנסה העיקריים עליהם התבססו - ענפי התיירות, התעשייה והחינוך. "מירי רגב, אל תפני לנו את הגב", קראו

בווידאו: עשרות אוטובוסים חסמו את איילון במחאה על קריסת ענף ההסעות/מערכת וואלה! NEWS

עשרות נהגי אוטובוסים חסמו היום (רביעי) את כביש 20 איילון דרום, באזור מחלף השלום בתל אביב, במחאה על טיפול הממשלה בענף ההסעות הפרטיות בזמן משבר הקורונה. על הרכבים הוצגו מדבקות עם הכיתוב "ענף בקריסה. תעשייה בגסיסה. מירי רגב אל תפני לנו את הגב". המשטרה כיוונה את התנועה במקום, ופתחה את הציר חזרה לתנועה.

חברות ההסעה הפרטיות ספגו נזקים כבדים עם פרוץ מגיפת הקורונה, כשמקורות ההכנסה העיקריים שלהן - ענפי התיירות, התעשייה והחינוך הפסיקו את עבודתם. עד כה, רוב הענפים טרם חזרו לפעילות מלאה, מה שהביא חברות רבות בענף למצב כלכלי קשה.

עשרות אוטובוסים חוסמים את נתיבי איילון באזור מחלף השלום במחאה על התעלמות ממשלת ישראל מקריסת ענף ההסעות הפרטיות, 17 ביוני 2020. משרד רוזנבאום תקשורת, אתר רשמי
"מירי רגב אל תפני לנו את הגב". מחאת האוטובוסים, היום/אתר רשמי, משרד רוזנבאום תקשורת

למרות היותן חברות תחבורה, חברות ההסעות הפרטיות לא נמצאות תחת משרד התחבורה, מה שלטענתם מאפשר למשרדי הממשלה "להעביר את דרישותיהם מאחד לשני ולא לתת להם כל מענה אמיתי". בעקבות זאת, מבקשות החברות להכניס את הענף תחת משרד התחבורה.

הנהגים הוסיפו כי כעסם מגיע בשל הימנעות הממשלה מהשימוש בשירותים אותם הם מציעים, על אף העומסים בתחבורה הציבורית, הנובעים מהגבלות משרד הבריאות, והפסקת פעילות הרכבת והעבודות באיילון. לדבריהם, הם יכולים לעזור בהקלת העומסים, ובכך גם ישפרו את מצבם הכלכלי.

עוד בוואלה!

סיפוח למתחילים: מה צריך לדעת לקראת 1 ביולי

לכתבה המלאה
עשרות אוטובוסים חוסמים את נתיבי איילון באזור מחלף השלום במחאה על התעלמות ממשלת ישראל מקריסת ענף ההסעות הפרטיות, 17 ביוני 2020. משרד רוזנבאום תקשורת, אתר רשמי
"משרדי הממשלה מעבירים אותנו מאחד לשני"/אתר רשמי, משרד רוזנבאום תקשורת

בזמן שגרה, 1.2 מיליון תלמידים, כוחות הביטחון, בעלי מוגבלויות ותלמידי החינוך המיוחד משתמשים בשירותי חברות ההסעה הפרטיות. החברות מחזיקות כ-22 אלף כלי רכב, מספר גבוה מזה של התחבורה הציבורית, ומועסקים בהן כ-30 אלף עובדים - אשר רובם המוחלט תחת חזר לפעילות.

יו"ר ארגון חברות ההסעה, ניסים סרוסי, אמר כי "עשרות אלפי נהגים יושבים בבתים כואבים, מתוסכלים וחוששים מהעתיד לבוא עליהם בשל חוסר היכולת להתפרנס. מהרגע הראשון ישבנו בשקט, עזרנו בכל פעם שביקשו מאיתנו, גם במחירי הפסד, הכל מתוך אמונה שיגיע הרגע ומשרדי הממשלה יתפנו לסייע לנו, אך לצערנו זה לא קרה. ציבור הנהגים ובעלי חברות ההסעה קורסים, וככל שעוברים הימים מצבם נהיה קשה יותר ויותר".

סרוסי סיים בקריאה לשרת התחבורה מירי רגב: "הפתרון נמצא אצלך, אני מבקש שתצילי אותנו, אל תפני לנו את הגב, ואל תאפשרי לאנשים להמשיך ולאבד את פרנסתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully