וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצב הישרדותי": חברות האוטובוסים ומשרד התחבורה ידונו בסיוע כלכלי

נציגי חברות התחבורה הפרטיות ייפגשו עם גורמים במשרד התחבורה כדי לדון באפשרויות לשפר את מצבן הפיננסי. זאת, לאחר שלטענתן הפער הדרמטי בין דרישת הממשלה לשוב לפעילות מלאה לבין כמות הנוסעים המותרת, כמו גם הקיצוץ שקדם לקורונה - השאיר אותן ללא יכולת קיום כלכלית

בווידאו: עשרות אוטובוסים חסמו את איילון במחאה על קריסת ענף ההסעות/מערכת וואלה! NEWS

(בווידאו: מחאת ענף ההסעות הפרטיות)

בכירי משרד התחבורה ייפגשו היום (חמישי) עם נציגי חברות התחבורה הפרטיות, במטרה לשפר את מצבן הכלכלי לאחר הפגיעה הקשה שחוו בתקופת הקורונה. הפגישה מתקיימת בתאריך שקבעו החברות כיעד באולטימטום, שאחריו ייאלצו לעבור ל"מצב הפעלה הישרדותי", הכולל צמצום פעילות משמעותי. הפגישה תכלול את המפעילות אפיקים, קווים, מטרופולין, סופרבוס, נתיב אקספרס, אגד תעבורה, דן בדרום, דן בצפון ודן באר שבע.

נציגי החברות טוענים כי הפגיעה הקשה בענף היא שילוב של כמה גורמים, שחלקם היו נוכחים עוד לפני פרוץ המגיפה. הראשון שבהם אירע בחודש אוקטובר הקודם, אז החליט משרד האוצר לקצץ 20%, כ-50 מיליון שקלים, מהסכום אותו מעבירה המדינה למפעילות התחבורה, במסגרת המאמצים להקטנת הגירעון.

חיטוי תחנת אוטובוס בכפר חב"ד 18 במרץ 2020. -, פלאש 90
האפשרות הבלעדית להסעת המונים. חיטוי תחנת אוטובוס בכפר חב"ד/פלאש 90, -

מאוחר יותר, בחודש דצמבר, עצר המשרד את העברת התשלומים לחברות. זאת, לדבריהם, בשל פיזור הכנסת וקושי טכני בביצוע העברות תקציביות. אולם הפגיעה המשמעותית הגיעה עם הקורונה, תחילה עם עצירת התנועה בתקופת הסגר, ואז עם הנחיות החזרה לשגרה - שהורו לחברות לשוב לפעילות מלאה, למעט לילות וסופי שבוע - בעוד שקיבולת הנוסעים באוטובוסים הוגבלה לחצי מהכמות הרגילה, ולאחר מכן הועלתה ל-75%.

אחרי שרשרת הדחיות של פתיחת הרכבת, נותרו חברות התחבורה הציבוריות האפשרות הבלעדית להסעת המונים. אמנם החשש מנסיעה באוטובוסים והיעדר הרכבות העביר כבר עשרות אלפי נהגים לכלי הרכב הפרטיים והעלה את הגודש בכבישים, אך לעשירונים הנמוכים בטבלת ההשתכרות, התחבורה הציבורית היא לא חלופה - היא הברירה היחידה.

עוד בוואלה!

עשרות נהגי אוטובוסים חסמו את איילון במחאה נגד הממשלה: "אנחנו קורסים"

לכתבה המלאה
חניון אוטובסים  של חברת דן מלא, ליד מתחם קניון איילון, 29 במרץ 2020. ראובן קסטרו
בקרוב יעברו ל"מצב הפעלה הישרדותי". חניון אוטובוסים/ראובן קסטרו

גם לאחר ההקלות, ועל אף העובדה שהרכבת אינה עובדת, החברות רחוקות מלהגיע לאיזון תפעולי. נתוני משרד התחבורה, שנמסרו לבקשת וואלה! NEWS, אימתו את הדברים - למרות שכמות הנוסעים עולה מדי יום, היא הגיעה השבוע ל-60% בלבד מהיקפה בשגרה, מתוכם 70% באוטובוסים והשאר במוניות ובמוניות שירות.

כך, לפי החברות, הן מוצאות עצמן במצב בלתי אפשרי בין הדרישה למציאות. לטענתן, "באסטרטגיית היציאה שגיבשה, ממשלת ישראל התעלמה באופן בוטה מענף התחבורה הציבורית, תוך שהיא לא מציגה מתווה הולם לפערים הכלכליים הדרמטיים שנוצרו עקב המשבר והותירה את החברות ללא יכולת קיום כלכלית".

(עדכון ראשון: 22:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully