וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתסמיני המגיפה בתל אביב: זינוק בשימוש בקורקינטים חשמליים שיתופיים

13.7.2020 / 17:48

נתוני חברות השכרת קורקינטים מצביעים על גידול משמעותי של עשרות אחוזים בביקוש, גם ביחס לתקופה שקדמה לקורונה, בין היתר הודות לחשש של משתמשים רבים מהתחבורה הציבורית. בנוגע לחששות בתחום ההיגיינה, אומר מנכ"ל חברת WIND: "דואגים לחטא את הקורקינטים שלנו כל הזמן"

צילום: רויטרס

(בווידאו: הגבלות הקורונה נכנסות לתוקף - סגירת מכוני כושר, ברים, ומגבלת אנשים במסעדות)

בשבועות האחרונים חלה עלייה של עשרות אחוזים בביקוש לכלים החשמליים בתל אביב - כך עולה מנתונים שהגיעו למערכת וואלה! NEWS מחברת השכרת הקורקינטים השיתופיים WIND. על פי נתוני החברה, אחרי ירידה של 70% שנרשמה בשירות בתקופה שבין אמצע מרץ ובמהלך אפריל, לא רק שהביקוש חזר לרמתו לפני תקופת הקורונה והסגר, אלא אף עלה משמעותית עם זינוק של 58%.

העלייה בביקוש לא ממוקדת רק בתל אביב, אלא מגיעה גם מערים נוספות בהן מופעל השירות. נתונים דומים של עלייה בביקוש נרשמו גם בשירותי שיתוף קורקינטים נוספים.

תאי חנייה לקורקינטים חשמליים שיתופיים בתל אביב. עיריית תל אביב,
זינוק של 58% בשימוש. קורקינטים חשמליים בת"א/עיריית תל אביב

הסיבות לעלייה בביקוש קשורות לכך שרוב גדול מאוד של הציבור, כ-80%, חושש מנסיעה בתחבורה ציבורית. זאת, על פי נתוני סקר חברת המחקר "שילוב" שנערך באמצע חודש יוני. בנוסף, גם אם רבים עברו לעבוד מביתם ואינם זקוקים לחבורה ציבורית ארוכת טווח, עובדים אלו עדיין נזקקו לתחבורה עירונית לטווח קצר. גורם משמעותי נוסף שניתן להצביע עליו בנוגע לריבוי השימוש בקורקינטים בתל אביב הוא ההשקעה הגדולה של העירייה בהרחבת שבילי אופניים וסימון שבילים לשימוש כלי תחבורה אלטרנטיביים.

ב-WIND טוענים שבנוסף להוספת כלים לשירות, הם גם אפשרו לעובדי צוותים רפואיים חיוניים להשכיר קורקינטים בחינם.

עוד בוואלה!

ארגון הבריאות העולמי: יש ראיות לכך שנגיף הקורונה מועבר באוויר

לכתבה המלאה

השימוש הנרחב בכלי התחבורה אינו ייחודי לישראל: התחזיות צופות צמיחה של 7.7% בשווי השוק העולמי של שירותי הקורקינטים עד 2030. בתרגום למספרים, מדובר בשוק בסדר גודל של 15 מיליארד דולר בארצות הברית ובאירופה, ו-12 מיליארד דולר בשאר העולם.

קורקינט ווינד. נדב בן משה, אתר רשמי
אפשרו לצוותים רפואיים חיוניים להשכיר בחינם את השירות. קורקינט WIND/אתר רשמי, נדב בן משה

למרות העלייה בביקוש, סוגייה שמעסיקה משתמשים רבים בכלי היא ההיגיינה. בימים של ריחוק חברתי, המחשבה על כלים שיתופיים שמחליפים ידיים מרתיעה רבים. בהיבט הזה מציין מנכ"ל WIND יוחאי עבאדי כי "אנחנו מפעילים באמצעות האפליקציה שלנו הסברה והעלאת מודעות לעניין שמירה על היגיינה, ובו בזמן אנו דואגים לחטא את הקורקינטים שלנו כל הזמן".

סוגיה נוספת אליה יידרשו כל מפעילי השירותים האלו בקרוב, הוא החיוב להצמיד קסדה לכל קורקינט, שיגרום לנושא ההיגיינה להיות קריטי בהרבה. ההנחיה הזו היא יוזמה של עיריית תל אביב, והיא זו שתידרש להחליט בנושא.

מחסני קורקינטים חשמליים שיתופיים. עיריית תל אביב,
נושא ההיגיינה מעסיק משתמשים רבים. מחסני קורקינטים חשמליים שיתופיים/עיריית תל אביב

בחברת WIND אומרים כי גם ערים שהתנגדו בעבר לשילוב שירות הקורקינטים נמצאות כיום בקשר עם החברה על מנת להפעילה בתחומן. "אנחנו כחברה נשמח לגדול ולהיות בערים שרואות בקורקינט ערך חשוב לכלי ניוד ממקום למקום בתוך העיר", אמר עבאדי. "לדעתנו זה רק עניין של זמן עד שכל הרשויות יגיעו לשם. עניין של השקעה ותעדוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully