וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: יש ראיות לכך שנגיף הקורונה מועבר באוויר

7.7.2020 / 19:22

מדענים האיצו בגוף העולמי לעדכן את הנחיותיו לגבי התפשטות המחלה, לאחר שגילו אפשרות הדבקה דרך האוויר. מומחים של הארגון אמרו בתדריך בז'נבה כי "לא ניתן לשלול" את האפשרות הזאת בתנאים מסוימים. הגילוי עשוי להשפיע על הנחיות הממשלות ברחבי העולם להתמודדות עם הנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום (שלישי) כי קיימות ראיות להתפשטות של נגיף הקורונה דרך האוויר, זאת לאחר שקבוצה של מדענים האיצה בגוף העולמי לעדכן את הנחיותיו לגבי התפשטות המחלה. בנדטה אלגרנצי, מומחית של ארגון הבריאות העולמי, אמרה בתדריך בז'נבה כי הארגון מאמין שהוא "נחשף לעדויות בנוגע לאופני ההעברה" של הנגיף.

מריה ואן קירקובה, מומחית נוספת למגיפות מטעם ארגון הבריאות העולמי, הוסיפה כי "דיברנו על האפשרות של העברה דרך האוויר ושל העברה ברסס טיפתי כאחת מצורות ההעברה של הנגיף". עד כה, היה ידוע כי הנגיף, הגורם לבעיות בדרכי הנשימה, מועבר רק דרך טיפות קטנות מרוק או מאפו של אדם חולה.

אולם, במכתב פתוח לארגון שמושבו בז'נבה, שפורסם ביום שני בכתב עת רפואי - 239 מדענים מ-32 מדינות הצביעו על ראיות שמראות כי חלקיקי הווירוס יכולים לעבור בנשימה. לאור החלקיקים שיכולים לשרוד באוויר, גם אם מספרם קטן, המדענים הפצירו בארגון הבריאות לעדכן את הנחיותיו.

תור בכניסה לחנות של ניוקטאון בלונדון לאחר האטה בקצב התשפטות נגיף הקורונה 15 במאי 2020. AP
אנשים עוטים מסיכה בתור לחנות בלונדון/AP

בדברים שאמרה במהלך התדריך, אמרה אלגרנצי, המומחית למניעת ולבקרת זיהומים, כי קיימות ראיות להעברת הנגיף באוויר, שאינן מוחלטות. לדבריה, "לא ניתן לשלול את האפשרות של הדבקה דרך האוויר - במיוחד בתנאים מסוימים מאוד שתוארו כהתקהלויות צפופות וסגורות ללא אוורור. עם זאת, יש לאסוף את הראיות ולנתח אותן, ואנחנו ממשיכים לתמוך בכך".

כל שינוי בהערכות ארגון הבריאות העולמי לגבי סיכוני ההדבקה עשוי להשפיע על העצה הנוכחית לשמור על מרווח פיזי של מטר בין אדם לאדם. בשל כך ממשלות ברחבי העולם, המסתמכות על הנחיות הארגון, עשויות לשנות את המגבלות שהטילו בניסיון לבלום את התפשטות המגיפה.

עוד בוואלה!

אחרי שזלזל בנגיף: נשיא ברזיל בולסונארו נדבק בקורונה

לכתבה המלאה

ואן קירקובה חשפה כי הארגון יפרסם בימים הקרובים תקציר מדעי המסכם את הידע הקיים על דרכי ההידבקות בקורונה. היא אמרה כי "נדרשת חבילת התערבויות מקיפה כדי לעצור את ההדבקות".

לדבריה, "זה לא כולל רק ריחוק חברתי, זה כולל שימוש במסיכות במצבים מסוימים, במיוחד כאלה שבהם לא ניתן לשמור על מרחק ובמיוחד עבור צוותים רפואיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully