וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מזהיר: רמת הסיכון הגבוהה ביותר להידבק בקורונה - במסיבות

6.7.2020 / 13:41

על פי טבלה שהפיק המשרד, שמדרגת פעילויות פנאי לפי רמות סיכון להידבק בנגיף, תיאטראות, בתי תפילה, אצטדיונים ופאבים נמצאים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר. לעומתם, משחקי ילדים וביקור בסופרמרקט מוגדרים בסיכון נמוך. היום צפויה הממשלה לאשר מגבלות נוספות

עריכה: ניר חן

(בווידאו: חוגגים בניגוד להנחיות: עשרות השתתפו במסיבה על גג מלון קרלטון בתל אביב, ביוני)

משרד הבריאות מזהיר היום (שני) כי רמת הסיכון הגבוהה ביותר להידבקות בקורונה נמצאת במועדוני לילה. בטבלה שהפיק האגף לשעת חירום במשרד, מפורטות פעולות יום יומיות שונות על פי דרגות סיכון להדבקה בנגיף.

כך, רמת הסיכון הנמוכה ביותר להידבקות נמצאת בהזמנת משלוחי אוכל או בפעילות פיזית מחוץ לבית, דוגמת ריצה. על פי משרד הבריאות, רמת הסיכון תלויה במידת ההקפדה על כללי הזהירות הכוללים עטיית מסיכה, שמירת מרחק ושמירה על היגיינת ידיים.

גם משחקי ילדים משותפים, שימוש בשירותים בבית אחר, תדלוק בתחנת דלק, קמפינג ומוזיאון לא מהווים סכנה גדולה. אירוח בבית משפחה אחרת, ביקור אצל רופא, אכילה מחוץ לבית, קנייה בסופרמרקט, בילוי בחוץ הים ואף הליכה ברחוב סואן - הן פעולות בעלות רמת סיכון נמוכה.

טבלת משרד הבריאות - מקומות בילוי לפי רמות סיכון להידבקות בקורונה.. משרד הבריאות, אתר רשמי
מקומות בילוי לפי רמות סיכון./אתר רשמי, משרד הבריאות

ברמת סיכון בינונית להדבקה מסתכנים הרוחצים בבריכות הציבוריות, המבלים בקניונים, המשמשים בשירותים ציבוריים והשוהים בבתי מלון. גם ביקור בקולנוע או במופע מוגדר ברמת סיכון בינונית, בדומה לביקור בבית ספר או קייטנה, עבודה במרחב משותף, ביקור במספרה או משחק במגרש ילדים.

טיסות אף הן מוגדרות כבעלות סיכון בינוני להדבקה, לצד אכילה במסעדה, נסיעה באוטובוס או ברכבת, התעמלות בחדר כושר, משחק באולינג, ביקור אדם זקן בביתו ומשחקי כדורסל.

הפעולות שנמצאות ברמת הסיכון הגבוהה הן השתתפות בחתונה, חיבוק או לחיצת יד, חוסר הקפדה על עטיית מסיכה, אכילה במזנון ושימוש במתקן שעשועים. ברמת סיכון גבוהה יותר נמצאים באי תיאטראות, בתי התפילה, האצטדיונים והפאבים.

עוד בוואלה!

עד 50 לקוחות במסעדות: הממשלה דנה במגבלות הקורונה החדשות

לכתבה המלאה
פתיחת המסעדות וברים ברחובות תל אביב. 27 במאי 2020. ראובן קסטרו
פאבים נמצאים ברמת סיכון גבוהה. פאב בתל אביב לאחר הסרת המגבלות, במאי/ראובן קסטרו

היום צפויה הממשלה להכריז על הגבלות ציבוריות חדשות לאור העלייה בנתוני התחלואה בקורונה. על פי המלצת משרד הבריאות, יוגבלו מסעדות באירוח של עד 20 איש במבנה סגור ו-30 איש בישיבה בחוץ. בנוסף, יומלץ על סגירת חדרי כושר, אירועי תרבות, מועדונים וברים. בנוסף יידרש ככל הנראה צמצום משמעותי של ביקורים בבתי כנסת, מסגדים וכנסיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully