וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הודיע: בשבוע הבא אבחר את המועמדת לסגנית הנשיא

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית אמר בשיחה עם כתבים כי הוא מתכוון למנות לתפקיד אישה, וכי יודיע על זהותה כמה ימים לפני האישור של מועמדותם בוועידת המפלגה. בין המועמדות הבולטות לתפקיד: הסנאטורית קמלה האריס והיועצת לביטחון לאומי לשעבר סוזן רייס

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית הודיע היום (שלישי) כי בשבוע הבא הוא יבחר ויודיע על מי שיהיה חברו למירוץ לנשיאות בנובמבר נגד הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ. "עומדת בפניי בחירה בשבוע הראשון של אוגוסט", אמר ביידן לכתבים. "ואני מבטיח, אני אודיע לכם על הבחירה". ועידת המפלגה הדמוקרטית צפויה לאשר את מועמדות השניים באופן רשמי כמה ימים לאחר מכן, ב-17 באוגוסט.

ביידן, שהתחייב לבחור באישה לתפקיד סגן הנשיא, נשאל אם יוכל להיפגש פנים אל פנים עם הסגן שלו בגלל מגיפת הקורונה. "נראה", אמר סגן הנשיא לשעבר בן ה-77, והתבדח כי אולי ייאלץ "להערים" על העיתונאים שמחכים מחוץ לביתו, כדי שיוכל להיפגש בדיסקרטיות עם המועמדת שייבחר לפני פרסום ההודעה על כך.

לפי הערכות העיתונאים, רשימת המועמדות הקצרה של ביידן כוללת ככל הנראה את הסנטורית קמלה האריס ואת סוזן רייס, שכיהנה כיועצת לביטחון לאומי של הנשיא הקודם ברק אובמה. שלושה סנאטוריות נוספות שהוזכרו כמועמדות לתפקיד הן תמי דקוורת' מאילינוי, אליזבת וורן ממסצ'וסטס ותמי בולדווין מוויסקונסין.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן, 29 ביולי 2020. אי פי, AP
יודע על בחירתו בשבוע הבא. המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן, אמש/AP, אי פי

בין המועמדות, כך לפי ההערכות, גם שתי מחוקקות מבית הנבחרים, ואל דמינגס מפלורידה וקארן בס מקליפורניה. גם שתי מושלות הוזכרו כמועמדות לתפקיד: מושלת מישגן גרטשן ויטמר ומושלת ניו מקסיקו מישל לוהאן גרישם. עוד שם שמופיע ברשימת המועמדות הוא קיישה לאנס בוטומס - ראשת עיריית אטלנטה. האתר Politico דיווח, בעקבות דבריו של ביידן, כי המועמד הדמוקרטי בחר בהאריס לתפקיד. אולם, זמן קצר לאחר מכן הוציא הודעת תיקון, לפיה הדיווח נבע מ"טעות טכנית".

בשיחה אמש, ביידן ביקר גם את הטיפול של טראמפ במגיפת הקורונה, שהותירה כ-150 אלף מתים בארצות הברית. "הוא הראה שהוא לא יכול לנצח את המגיפה ולשמור על ביטחון האזרחים", אמר המועמד הדמוקרטי לנשיאות. "הוא לא יכול לשקם את הכלכלה ולהחזיר את אמריקה לעבודה".

עוד בוואלה!

מצע הדמוקרטים מבשר רעות, וישראל חייבת להתחבר אליהם מחדש

לכתבה המלאה
היועצת לביטחון לאומי של ארה"ב, סוזן רייס, במסיבת עיתונאים בוושינגטון, 07 בנובמבר 2014. רויטרס
אחת המועמדות המובילות. היועצת לביטחון לאומי לשעבר, סוזן רייס, במסיבת עיתונאים בבית הלבן/רויטרס

סגן הנשיא לשעבר התייחס גם להפגנות והמהומות שאירעו במדינה בחודש שעבר. "הוא מעצים באופן מכוון את להבות החלוקה והגזענות במדינה הזו", אמר. בנוסף לכך, ביידן אף העלה את האפשרות כי טראמפ השתמש בסוכנים פדרליים נגד המפגינים במטרה להפחיד את המצביעים העתידיים. "זה כל העניין. לנסות למצוא נושא ביזארי לקמפיין, רק כדי לנסות להפחיד את העם האמריקני", הבהיר.

"הקמפיין שלו נכשל והוא מחפש קו הצלה פוליטי", הוסיף ביידן על יריבו. "לא מדובר בחוק וסדר. מדובר באסטרטגיה פוליטית להחיות קמפיין כושל". בתשובה לשאלה מדוע הוא מתמודד לבית הלבן, אמר ביידן כי "אני מתמודד כי טראמפ הוא הנשיא. ואני חושב שהדמוקרטיה שלנו מונחת על כף המאזניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully