וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה את תכנית המענקים: "תורחב למשפחות מרובות ילדים"

28.7.2020 / 22:13

הוועדה אישרה להקצות 6.7 מיליארד שקלים למימון התכנית, שתעלה להצבעה בכנסת. שר האוצר הסכים לדרישת היו"ר גפני להרחיב את התכנית, כך שיינתנו 500 שקלים עד הילד הרביעי ו-300 שקלים מהילד החמישי ואילך. הוא התעמת עם זוהר, שהודיע על הסיכום: "לא דיברתי עם איש"

בווידאו: יו"ר הקואליציה בוועדת הכספים מודיע על הרחבת תכנית המענקים לכל ילד/צילום: ערוץ כנסת

שר האוצר סיכם היום (שלישי) עם יו"ר ועדת הכספים משה גפני על הרחבת תכנית המענקים החד-פעמיים גם למשפחות מרובות ילדים. לפי הסיכום, במשפחות עם עד ארבעה ילדים יקבלו עד 500 שקלים על כל ילד, והחל מהילד החמישי ואילך - 300 שקלים לכל ילד.

המימון לתכנית, העומד על 6.7 מיליארד שקלים, אושר בהצבעה בוועדת הכספים. בשל הסיכום שהושג, הסכום גדל ב-220 מיליון שקלים. החוק יעלה בהמשך היום להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, והכסף אמור להיכנס לחשבונות הבנקים של האזרחים בימים הקרובים.

עוד סוכם כי חיילים משוחררים בשנה הראשונה לשחרורם יקבלו תוספת מענק של 500 שקלים, בנוסף ל-750 שקלים שמקבל כל אדם מגיל 18.

שר האוצר ישראל כץ לאחר אישור תכנית המענקים בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, 27 ביולי 2020.. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לא דיברתי עם איש". כץ/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

על השינוי בחלוקת המענקים הודיע עוד קודם לכן יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, שהצהיר כי הממשלה הסכימה להרחבת התכנית לילד הרביעי ואילך לכל משפחה - עוד לפני שהושג הסיכום. בתגובה, כץ הכחיש את הדיווחים ואמר בדיון בוועדה: "קראתי כל מיני פרסומים על הכרזות שלי, לא דיברתי עם איש, לא הודעתי על שינוי בנוסח הממשלה או כל דבר אחר. באתי לכאן כדי להקשיב, אני מבקש לשמוע את חברי הוועדה. זה חוק עם הרבה מאוד דגשים, גם בממשלה עצמה הוכנסו שינויים בחוק. אני בא לשמוע את הוועדה בלב פתוח ונפש חפצה".

זוהר השיב לכץ שלדבריו קיבל את הצעתו ואף "שדרג" אותה, כלשונו. "מי אמר שהוויכוחים בין השר כץ לא תורמים לאזרחי ישראל?", אמר. "קודם כל תודה רבה לשר ישראל כץ, לשדרג את הצעתי ולהוסיף כסף, במקום 100 שקל 300 שקלים. אני מבטיח דבר אחד זה - לא יגרום לנו להמשיך להתווכח. נמשיך לשתף פעולה לטובת אזרחי ישראל, וההחלטה שתתקבל פה היום שבסופו של יום היא החלטה מעולה לכל אזרחי ישראל באשר הם, ללא הבדל דת, גזע ומין".

עוד בוואלה!

בעקבות דרישת גפני: הממשלה צפויה להרחיב את המענקים לכל ילד

לכתבה המלאה
כינוס וועדת הכספים בנשוא תוכנית המענקים 28 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"הילד הרביעי לא צריך לאכול?". הדיון בוועדת הכספים, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

במקור, לפי התכנית שהציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר כץ, אמור כל אזרח ללא ילדים לקבל מענק בסך 750 שקל, משפחה עם ילד אחד אמורה לקבל 2,000 שקל, משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 שקל ומשפחה עם שלושה ילדים ומעלה תקבל מענק בסך 3,000 שקלים. גפני דרש להרחיב את התכנית גם למשפחות מרובות ילדים, והעיר: "למה עצרתם בילד השלישי? הילד הרביעי לא צריך לאכול?".

בהמשך, זוהר אישר כי "משפחות ברוכות ילדים לא צריכות לשלם על כך שהן ברוכות ילדים. הממשלה למיטב ידיעתי והבנתי תסכים לכך". לאחר הדיווחים על התיקון, גפני ציין כי הוא "מקבל בלב כבד את התיקון, נוכח המצב".

תכנית המענקים המסתמנת

  • מענק של 500 שקלים לכל ילד עד הילד הרביעי
  • מענק של 300 שקלים מהילד החמישי ואילך
כינוס וועדת הכספים בנשוא תוכנית המענקים 28 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הדיון בוועדת הכספים, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את תכנית הסיוע לעסקים ולעצמאים. בין סעיפי התכנית שאושרו, משתלמים בהכשרות מקצועיות וצעירים מתחת לגיל 28 עם ילד יהיו זכאים למלוא גבוה דמי האבטלה וכי סכום ההכנסה שיאפשר מענק סוציאלי לעצמאים יוגדל. כמו כן, נקבע כי דמי האבטלה יופחתו בשיעור קטן משתוכנן במקרה של ירידה בשיעור האבטלה.

צעדים נוספים שאושרו בוועדה כוללים מענק הסתגלות לבני 67 ומעלה, סיוע סוציאלי לעצמאים שנפגעו מהמשבר של עד 15 אלף שקלים, הארכת החזר על הוצאות קבועות לעסקים שנפגעו והארכת האפשרות לחיילים משוחררים להשתמש בכספי הפיקדון האישי לכל מטרה. לצורך מימון צעדים אלה, ההוצאה הממשלתית תוגדל ב-18.82% בשנת 2020 וב-10.16% בשנת 2021.

(עדכון ראשון: 15:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully