וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דרישת גפני: הממשלה צפויה להרחיב את המענקים לכל ילד

יו"ר ועדת הכספים דרש להרחיב את תכנית המענקים מעבר לילד הרביעי והחמישי בכל משפחה, והממשלה צפויה לאשר את דרישתו. ח"כ זוהר אישר כי הממשלה תסכים לתכנית שצפויה לכלול מענק על הילד הרביעי בסך 500 שקל, 250 שקל על הילד החמישי, ו-100 שקלים על כל ילד נוסף

בווידאו: יו"ר הקואליציה בוועדת הכספים מודיע על הרחבת תכנית המענקים לכל ילד/צילום: ערוץ כנסת

הממשלה צפויה להסכים להרחבת תכנית המענקים לכל ילד, מעבר לילד הרביעי והחמישי בכל משפחה - כך עולה היום (שלישי) מהדיון בוועדת הכספים בנושא. לפני הדיון דרש יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, להרחיב את התכנית, ויו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אישר כי "משפחות ברוכות ילדים לא צריכות לשלם על כך שהן ברוכות ילדים. הממשלה למיטב ידיעתי והבנתי תסכים לכך".

לפי התוכנית שהציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ במקור, אמור כל אזרח ללא ילדים לקבל מענק בסך 750 שקל, משפחה עם ילד אחד אמורה לקבל 2,000 שקל, משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 שקל ומשפחה עם שלושה ילדים ומעלה תקבל מענק בסך 3000 שקל.

גפני דרש להרחיב את המענק למשפחות מרובות ילדים, וביקש כי ההורים יקבלו על הילד הרביעי מענק מלא של 500 שקלים, על הילד החמישי והשישי 250 שקלים כל אחד, ועל הילד השביעי ואילך יקבלו שליש - 166 שקלים על כל ילד. בסביבתו מעריכים שהתוספת לתוכנית היא 100 מיליון שקלים, אך הסכום המדויק עוד נבדק.

כינוס וועדת הכספים בנשוא תוכנית המענקים 28 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
יו"ר ועדת הכספים גפני בדיון, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ח"כ אחמד טיבי, חבר ועדת הכספים, היה שותף לדרישה להרחיב את תוכנית המענקים גם מעבר לילד השלישי, בדומה לדרישת גפני. טיבי הציג את הדרישה הזו יחד עם גפני בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדה, והיה מעורב במגעים ביממה האחרונה מול האוצר וגורמים נוספים. לדבריו, "זו החלטה חברתית נכונה".

ח"כ זוהר אמר בפתח דיון ועדת הכספים כי "יש כאן החלטה שרציתי להביא אותה גם בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיתוף כל חברות הקואליציה". לדבריו, הממשלה תסכים למענק של 500 שקל לכל ילד עד הילד הרביעי, 250 שקל על הילד החמישי, ותוספת של 100 שקלים על הילד השישי ואילך. לדברי זוהר, "אנחנו מיטיבים עם האזרחים, היוזמה הזו בין שהגיעה מכל אחד מחברי הכנסת פה, היא יוזמה חיובית שעוזרת לאזרחי ישראל. אני מקווה שנוסח החקיקה יתקדם לפי הנוסח הזה". יו"ר הוועדה גפני השיב כי "נגיע לסעיף הזה, נראה מה מוצע ונתייעץ עם חברי הוועדה ונחליט".

עוד בוואלה!

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את תכנית המענקים

לכתבה המלאה

תכנית המענקים המסתמנת

  • מענק של 500 שקל לכל ילד עד הילד הרביעי
  • מענק של 250 שקל על הילד החמישי
  • מענק של 100 שקל על הילד השישי ואילך

חבר הוועדה ח"כ אלכס קושניר אמר בדיון כי "במקום שתדאגו לחיילים ולמילואימניקים אתם דואגים לציבור שלכם". יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף ואמר כי "במקום לתמוך בחיילים משוחררים, אנשי מילואים שעובדים ומשלמים מיסים, שוב נכנעים ראש הממשלה וראש הממשלה הרזרבי ללחצן של המפלגות החרדיות. ככה זה כשפוחדים מגפני ומדרעי".

הלילה אישרה הכנסת את הצעת החוק המבקשת לאפשר להוציא סכום נוסף של 6.5 מיליארד שקלים בשנת 2020, מעבר לסכום של 25 מיליארד שקלים שכבר אושרו, לצורך מימון התכנית לתשלום מענקים חד-פעמיים. הכנסת אישרה בנוסף את הצעת החוק השנייה המבקשת לחלק לאזרחי מדינת ישראל מענקים חד-פעמיים במטרה לעודד את הצריכה ואת התעסוקה ולהניע את גלגלי הכלכלה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully