וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב בסיאול גילח את שפמו השנוי במחלוקת: "זה הוא או המסיכה"

27.7.2020 / 23:32

הארי האריס הוריד את שיער הפנים המזוהה עמו, שהשווה על ידי פעילים אנטי-אמריקנים לאלו של מנהיגים יפנים בתקופה הקולוניאלית. לדבריו, הוא גילח את השפם לאחר שסבל ממנו בחום הכבד השורר בקוריאה הדרומית, לצד המסיכה הנדרשת בעת הקורונה. "מרגיש צונן יותר"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

שגריר ארצות הברית בקוריאה הדרומית, הארי האריס, גילח שלשום (שבת) את השפם שלו על מנת "להצטנן" בעונת הקיץ החמה. כמה חודשים לפני כן, שיער הפנים שלו משך ביקורת יוצאת דופן מצד פעילים אנטי-אמריקנים, שדימו את שפו לזה שגידלו מנהיגים יפנים בתקופה הקולוניאלית של המדינה.

שגרירות ארצות הברית פרסמה בטוויטר סרטון בו נראה השגריר נכנס למספרה מקומית בסיאול כדי להוריד את השפם שלו. לדבריו, השילוב של השפם והמסיכה גורם לו לתחושת חום וחוסר נוחות. "לא ראיתי את הפנים האלה במשך שנים", אמר האריס לספר בסרטון. "אני מרגיש טוב יותר עכשיו".

"אני שמח שעשיתי זאת", הוסיף. "עבורי זה היה או השפם או המסיכה. הקיץ בסיאול חם ולח מדי לשניהם יחד".

שגריר ארצות הברית לקוריאה הדרומית הארי האריס ב-16 בינואר 2020. AP
"אני מרגיש צונן יותר עכשיו". הארי האריס, ינואר/AP

מוקדם יותר השנה, הפך שפמו של האריס למקור לביקורת מכמה פוליטיקאים ופעילים אנטי-אמריקנים שהשוו אותו לזה של הבכירים היפנים במשך השליטה הקולוניאלית במדינה בין השנים 1945-1910. כמה מהתגובות קישרו את השפם למורשתו של השגריר, שנולד לאם יפנית ואבא אמריקני.

המחלוקת על האריס הגיעה בתקופה של סכסוך נמשך בין ארצות הברית וקוריאה הדרומית בשנים האחרונות בעקבות שלל סוגיות, הן רצונה של סיאול לחדש את שיתוף הפעולה הכלכלי עם הצפון. התקדמות היחסים בין שתי הקוריאות נתקעה עקב שיחות הגרעין המתעכבות בין וושינגטון ופיונגיאנג וכן בעקבות סנקציות בינלאומיות שהוטלו על תכניות הנשק של הצפון.

עוד בוואלה!

צפון קוריאה: חשד למקרה ראשון של קורונה במדינה; קים כינס את הממשלה

לכתבה המלאה

האריס הפציר בסיאול להתייעץ עם ארצות הברית לפני שתפתח בקיום יוזמות עם קוריאה הצפונית על מנת למנוע "אי הבנות" שעלולות לעורר סנקציות על המדינה.

שגריר ארצות הברית לקוריאה הדרומית הארי האריס ב-27 יולי 2020. רויטרס
האריס ללא שפם בסיאול, אתמול/רויטרס

השגריר אמר באופן פרטי כי הוא לא מתכוון להישאר בתפקידו לאחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית, שצפויות להתקיים בנובמבר. זאת, לדבריו, ללא קשר לתוצאות הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully