וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וייטנאם חיסלה את הקורונה. אחרי 3 חודשים, היא הופיעה שוב

27.7.2020 / 9:18

המדינה שבדרום-מזרח אסיה היא אחד מסיפורי ההצלחה העולמיים במאבק במגיפה, עם אפס מקרי מוות. אך אחרי 3 נדבקים ראשונים מאז אפריל, המתרכזים במוקד תיירות מקומי, עשרות אלפים יפונו וייכנסו לבידוד. וייטנאם גם אוסרת על סחר בחיות בר מחשש למגיפות חדשות

בווידאו: מקרים חדשים של קורונה בוויטנאם/צילום: רויטרס

(בווידאו: וייטנאם מדווחת על מקרים חדשים אחרי 3 חודשים)

וייטנאם החלה בפינוי של עשרות אלפי אנשים ממוקד תיירות מקומי במרכז המדינה, אחרי ששלושה תושבים אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה בסוף השבוע - כך הודיעה היום (שני) הממשלה, המנסה לשמור על הנתונים יוצאי הדופן במדינה, שבה טרם אומת מקרה מוות אחד מהווירוס.

המדינה שבדרום-מזרח אסיה נכנסה לכוננות גבוהה אחרי שביום שבת אומתה ההדבקה המקומית הראשונה מאז אפריל, ושלושה מקרים נוספים אתמול, כולם במוקד התיירות בדה נאנג או בסביבותיה. הפינוי יימשך לפחות ארבעה ימים, כשחברות תעופה פנימיות יפעילו כמאה טיסות ביום מדנאנג ל-11 ערים אחרות במדינה.

מאז התפרצות הנגיף במדינה הקומוניסטית, היא כפתה אמצעי בידוד קפדניים וביצעה תכנית בדיקות אגרסיבית ונרחבת. בסך הכול, מספר הנדבקים שאובחנו בה עד היום הוא 420 בלבד, ללא אף מקרה מוות.

בדיקות קורונה לתושבים בעיר דה נאנג, וייטנאם, 26 ביולי 2020. רויטרס
תושבים נבדקים לנגיף הקורונה בדה נאנג, אתמול/רויטרס

וייטנאם עדיין סגורה לתיירות זרה, אך נרשמה עלייה במספר המטיילים המקומיים שחיפשו לנצל את העובדה שהטיסות מוזלות ואת חבילות הנופש למלונות ואתרי נופש מקומיים. במשרד הבריאות של וייטנאם אמרו כי השבים מדה נאנג למחוזות אחרים במדינה יידרשו להיכנס להסגר ביתי למשך 14 יום.

בעקבות איתור המקרים החדשים, הורה ראש הממשלה נג'ין שואן פוק למשטרה להגביר את המאבק בהגירה הבלתי חוקית למדינה. בכלי התקשורת הרשמיים דווח אתמול כי המשטרה בדה נאנג עצרה אזרח סיני בן 42, שלטענתה עמד בראש ארגון פלילי שעזר לאנשים להיכנס באופן בלתי חוקי לווייטנאם מסין. עם זאת, הרשויות לא קישרו בצורה רשמית את המקרים החדשים בדה נאנג להגירה בלתי חוקית.

עוד בוואלה!

שיא של נדבקים בקורונה בהונג קונג: "המצב לא בשליטה"

לכתבה המלאה
מתנדב מחלק שקי אורז לעניים בעיר הבירה האנוי, וייטנאם, במהלך התפרצות הקורונה, 16 באפריל 2020. רויטרס
ההתפרצות הקודמת נבלמה בזכות מערך בדיקות נרחב. חלוקת מזון בבירה, אפריל/רויטרס

במקביל, אתמול אמרה הממשלה כי הרשויות במחוז הא ג'יאנג, הגובל בסין, תפסו מאז מאי יותר מ-1,500 בני אדם שנכנסו לשטח המדינה שלא כחוק. מרביתם היו וייטנאמיים, והם הוכנסו להסגר.

נערכים למניעת מגיפות חדשות

עוד לפני הנדבקים החדשים, וייטנאם החלה לפעול כדי להימנע מהתפרצותן של מגיפות חדשות. ביום חמישי האחרון פרסם ראש הממשלה צו האוסר על סחר בחיות בר, והוא נכנס לתוקף באופן מידי. הצו אוסר על יבוא חיות בר ובסחר במוצרים הקשורים לחיות בר, מוציא מחוץ לחוק שווקים של חיות בר וכן אוכף את האיסור על ציד בלתי-חוקי וסחר בחיות בר, כולל ברשת.

וייטנאם היא יעד חשוב באסיה לסחר בלתי חוקי במוצרים הקשורים לחיות בר, כמו קשקשי פנגולינים, שנהב פילים וקרניים של קרנפים, שנחשבות כבעלות סגולות רפואיות.

פנגולין במרכז להצלת חיות בר באזור האנוי, וייטנאם, ספטמבר 2016. רויטרס
הקשקשים שלהם נמכרים בהמוניהם באזור. פנגולין במרכז לחיות בר בהאנוי/רויטרס

אף שסביר להניח כי ההוראות החדושת יתקבלו בברכה על ידי ארגוני השימור, קבוצה אחת אמרה שהיא לא הלכה רחוק מספיק.

נג'ין ואן תאי, מנהל ארגון "הצילו את חיות הבר של וייטנאם", אמר כי הצו לא מכסה שימושים מסוימים בחיות בר, כמו לתרופות או החזקתן כחיות מחמד. לדבריו, "היה עדיף שתהיה רשימה ברורה ומפורטת של האיסורים השונים על השימוש בחיות הבר".

ב-14 בפברואר שלחו ארגוני שימור בווייטנאם מכתב משותף לממשלה, שנקראה "לזהות שווקים ומקומות אחרים שבהם נמכרים בניגוד לחוק חיות בר, ולסגור אותם". בווייטנאם פועלים שווקים רבים של חיות בר, כשגם הסחר המקוון בהם משגשג. רבים מהחוקים הקיימים לא נאכפים ביעילות.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully