וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של נדבקים בקורונה בהונג קונג: "המצב לא בשליטה"

יותר ממאה מקרי הידבקות חדשים התגלו ביממה במרכז הפיננסי, המספר הגבוה מאז פרוץ המגיפה. בשל כך, הוחמרו המגבלות, וכעת פארקים וחדרי כושר יישארו סגורים, עובדים לא חיוניים יישארו בבתים. במקביל, המשטרה פיזרה אירוע של פוליטיקאים דמוקרטיים שהפרו את ההנחיות

בווידאו: הונג מחמירה את ההגבלות אחרי שיא של נדבקים בקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: הונג קונג מחמירה את ההגבלות אחרי שיא של נדבקים בקורונה, היום)

הונג קונג החמירה היום (ראשון) את המגבלות על הציבור, כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. זאת, לאחר נרשמו יותר ממאה מקרי הידבקות בנגיף בעיר ביממה האחרונה - שיא מאז התפרצות המגיפה. "המצב רציני ביותר, ואין כרגע כל סימן לכך שאנו משיגים שליטה", אמרה מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, במסיבת עיתונאים.

בין המגבלות החדשות בהונג קונג, ייסגרו לשבוע הקרוב פארקי השעשועים, מכוני הכושר ומקומות נוספים. כמו כן, הוארכה ההוראה המחייבת מסעדות לתת שירות רק באיסוף עצמי בשעות הערב, החל מהשעה 18:00. חלק מעובדי המגזר הציבורי בעיר נדרשו לעבוד מהבית, ונוסף על כך, הוטלה חובה לעטות מסיכות פנים במקומות ציבוריים סגורים.

עוטים מסכה בתחנת הרכבת הקלה של הונג קונג 19 ביולי 2020. רויטרס
שיא יומי של מאובחנים בקורונה. הונג קונג, היום/רויטרס

מוקדם יותר היום, המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות על מנת לחדול אירוע שארגנו פוליטיקאים דמוקרטיים, לציון שנה לתקיפה בתחנת רכבת במחוז יואן לונג. האירוע הופסק בכוח עקב הפרת הגבלות הקורונה, האוסרות על התאספות של יותר מארבעה אנשים.

האירוע בצפון המחוז מציין את יום השנה לאירוע בו נתקפו בצינורות ומוטות מפגינים ועוברי אורח על ידי יותר ממאה גברים. בתקרית, שהתרחשה ב-21 ביולי 2019, נפצעו 45 אנשים.

עוד בוואלה!

סין הפכה מלון בהונג קונג למטה הביון החדש שלה: "רגע היסטורי"

לכתבה המלאה
עוטים מסכה בתחנת הרכבת הקלה של הונג קונג 19 ביולי 2020. רויטרס
המשטרה חדלה אירוע בשל הפרת הגבלות. תחנת רכבת בהונג קונג, היום/רויטרס

התקיפה ביואן לונג היווה את אחת התקריות האלימות הבולטות בהפגנות הדמוקרטים בשנה שעברה, שגררו את הונג קונג למשבר הכבד ביותר שחוותה מאז שהוחזרה בה השליטה מהבריטים לידי הסינים בשנת 1997.

לאחר האירוע, ספגה המשטרה ביקורת על כך שלא הגיבה מספיק מהר לקריאות העזרה, וכן על שלא עצרה אף אחד מהאשמים לכאורה. בעקבותיו, ביצעה המשטרה כמה מעצרים, וקבעה כי התוקפים קיימו קשרים עם כנופיות פשע מאורגנות. מספר קטן של מפגינים ציינו את יום השנה לתקרית בקריאות של סיסמאות שונות במרכזי קניות בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully