וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין הפכה מלון בהונג קונג למטה הביון החדש שלה: "רגע היסטורי"

8.7.2020 / 10:45

מנהיגת העיר ובכירי הנציגים של בייג'ינג השתתפו בטקס תחת אבטחה כבדה סביב המלון, שנמצא בסמוך לפארק שהיה אחד ממוקדי המחאה הגדולים בעיר. "שומר הסף של הביטחון הלאומי", הכריז ראש המשרד, שנפתח על בסיס חוק הביטחון הלאומי המאיים על האוטנומיה של העיר

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

סין חנכה היום (רביעי) את מטה משרדי הביטחון הלאומי שלה בהונג קונג, במלון הסמוך לפארק שהיה אחד ממוקדי המחאה המרכזיים ביותר. המשרד, ששוכן ברובע הקניות והמסחר ההומה קווסאיי ביי, ליד ויקטוריה פארק, יפקח על חוק הביטחון הלאומי החדש שהושת על העיר בשבוע שעבר ומאיים על האוטונומיה שלה.

החוק מסמיך את המשרד לעקוף את חוקי העיר ברוב המקרים החמורים ביותר. החקיקה מאפשרת לסוכנים סינים להעביר חשודים מעבר לגבול לצורך העמדתם לדין בבתי המשפט הקומוניסטיים. בנוסף לכך, הרשויות בהונג קונג לא מורשות לערוך חיפושיהם ברכביהם של הסוכנים הסינים.

בטקס החניכה השתתפו ראש מטה הביטחון החדש, ז'נג יאנקיוסנג, מנהיגת הונג קונג קארי לאם וראש לשכת התיאום של סין בעיר, לואו חוינינג, הנציג הבכיר ביותר של בייג'ינג במושבה הבריטית לשעבר. לו אמר כי המטה החדש יהיה "שומר הסף של הביטחון הלאומי" ומי שאוהב את סין ואת הונג קונג מברך על פתיחתו.

פתיחת משרד לסוכנות לביטחון לאומי בהונג קונג 8 ביולי 2020. רויטרס
מחסומים שהוקמו מחוץ למלון, היום/רויטרס

"אלו שיש להם מניעים נסתרים ושהם אנטי-סינים ורוצים לערער על יציבות הונג קונג לא רק יצרו סטיגמות למשרד, אלא גם הכפישו את מערכת החוק ואת שלטון החוק בסין היבשתית בניסיון לעורר דאגה ופחד לא נחוצים בקרב תושבי הונג קונג", אמר לואו.

לאם הפרו-סינית אמרה כי פתיחת המטה הוא "רגע היסטורי" וכי שירותי המודעין של סין יהיו "שותפים חשובים" בשמירה על הביטחון הלאומי.

עוד בוואלה!

הספריות בהונג קונג החלו להעלים ספרים של פעילים דמוקרטיים

לכתבה המלאה
פתיחת משרד סוכנות לביטחון לאומי בהונג קונג 8 ביולי 2020. רויטרס
פתיחת הסוכנות בהונג קונג/רויטרס

האבטחה סביב המלון, שהיה פופולרי בקרב תיירים בזכות הנוף שלו לנמל, הייתה הדוקה, עם מחסומים גבוהים ושוטרים רבים שנפרסו בסמוך לו.

החוק מקרב את הונג קונג לשלטון אוטוריטרי, בדומה לזה שבסין היבשתית, והוא גונה על ידי חלק ממדינות המערב ועל ידי ארגוני זכויות אדם. הוא קובע עונש של עד מאסר עולם למי שיורשע בחתרנות, בדלנות, טרור ושיתוף פעולה עם כוחות זרים. עד כה נעצרו לפחות עשרה אנשים על בסיס החוק החדש, כולל נער בן 15.

בתגובה לחקיקה, שהגיעה אחרי שנה של מחאות פרו-דמוקרטיות בהונג קונג, שלעתים גלשו לאלימות, ארצות הברית החלה להסיר את מעמדה המיוחד בחוק והיא כבר לא נחשבת לאוטונומית על ידי הממשל. בנוסף לכך, חברות אמריקניות גדולות כמו פייסבוק, מייקרוסופט, גוגל, טוויטר וזום הכריזו שהן לא יבחנו עוד בקשות מהרשויות בהונג קונג למידע על משתמשים בזמן שהן לומדות א החוק החדש.

החוק מגיע גם לבתי הספר

הרשויות בהונג קונג ובסין מתעקשות שהזכויות והחירויות שהוקנו להונג קונג במסגרת השיטה "מדינה אחת, שתי מערכות", ואינן קיימות בסין היבשתית, יישמרו חרף החוק החדש. עם זאת, הן אומרות שהביטחון הלאומי הוא "קו אדום", והחוק החדש כבר משנה את החיים בעיר.

החל מהיום, נאסר על תלמידי בית ספר לשיר את "תהילה להונג קונג", ההמנון הלא רשמי של תנועת המחאה הפרו-דמוקרטית.

פתיחת משרד לסוכנות לביטחון לאומי בהונג קונג 8 ביולי 2020. רויטרס
המשרד/רויטרס

שר החינוך קווין יאנג אמר כי על תלמידים נאסר להשתתף בחרם על שיעורים, לקרוא סיסמאות, ליצור שרשרת אנושית או לשיר שירים עם מסרים פוליטיים, תוך שהוא מתייחס ספציפית להמנון המחאה הפופולרי.

בשבוע האחרון, ספרים של פעילים ופוליטיקאים פרו-דמוקרטיים הוסרו מהספריות הציבוריות, הסיסמה "שחררו את הונג קונג, מהפכה בת זמננו" אינה חוקית עוד. פעילים פירקו את התנועות שלהם או ברחו מהונג קונג, וחנויות הסירו מוצרים וקישוטים הקשורים למחאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully