וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לסגירת הקונסוליה ביוסטון: סין סוגרת נציגות אמריקנית

24.7.2020 / 9:24

בייג'ינג הורתה לנציגות האמריקנית בצ'נגדו לסגור את שעריה, בתגובה לסגירת הקונסוליה הסינית ביוסטון. משרד החוץ הסיני: "המהלך האמריקני הפר את החוק הבינלאומי ואת הנורמות הבסיסיות של יחסים בינלאומיים"

בווידאו: שריפת מסמכים בחצר הקונסוליה הסינית ביוסטון אחרי שארה"ב הורתה לסין לסגור אותה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

סין הורתה היום (שישי) לארצות הברית לסגור את הקונסוליה שלה בעיר צ'נגדו בתגובה לסגירת הקונסוליה שלה ביוסטון. סין המשיכה במדיניות של "מידה כנגד מידה" לכל מהלך של ארצות הברית נגדה, בזמן שהיחסים בין שתי הכלכלות הגדולות ביותר בעולם ממשיכים בהתדרדרותם המהירה.

בייג'ינג הקציבה לאנשי הנציגות בעיר 72 שעות להתפנות. בסין דחקו בארצות הברית לשקול מחדש את ההוראה על סגירת הקונסוליה ביוסטון, שקיבלה גם כן 72 שעות, עד היום בשעה 16:00, בטרם נקטו תגובה.

בהודעת משרד החוץ של סין נמסר כי "המהלך האמריקני הפר את החוק הבינלאומי, את הנורמות הבסיסיות של יחסים בינלאומיים ואת תנאי האמנה הקונסולרית סין-ארצות הברית. זה פגע קשות ביחסים". עוד נמסר כי "הודענו לשגרירות ארצות הברית בסין על החלטתו לסגת מהסכמתו להקמתה והפעלתה של הקונסוליה הכללית של ארצות הברית בצ'נגדו".

שוטר סיני בעיר האסורה לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ - נובמבר 2017. רויטרס, רויטרס
"מהלך שפוגע קשות ביחסים". שוטר סיני בעיר האסורה לקראת ביקור טראמפ, 2017/רויטרס, רויטרס

היחסים בין וושינגטון לבייג'ינג התדרדרו השנה בצורה חדה ובסוגיות רבות, החל מסחר וטכנולוגיה ועד נגיף הקורונה, הטענות הטריטוריאליות של סין בים סין הדרומי וחוק הביטחון הלאומי בהונג קונג.

אמש אמר שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, כי וושינגטון ובעלות בריתה חייבות להשתמש ב"דרכים יצירתיות ואסרטיביות יותר "כדי ללחוץ על המפלגה הקומוניסטית הסינית לשנות את דרכיה, ויש לקרוא לה "המשימה של ימינו". הוא אמר כי הקונסוליה ביוסטון הייתה "מרכז ריגול וגניבה של קניין רוחני".

עוד בוואלה!

מדענית סינית מסתתרת בקונסוליה בסן פרנסיסקו: "רשת הריגול בארה"ב"

לכתבה המלאה
שוטר מחוץ לקונסוליה הסינית ביוסטון לאחר שארה"ב הורתה לסינים לפנותה. בתגובה עובדים החלו לשרוף מסמכים 22 ביולי 2020. AP
לטענת הרשויות בארה"ב, המדענית הייתה מעורבת בגניבת קניין רוחני אמריקני. קונסוליית סין ביוסטון/AP

כלי התקשורת הרשמיים בסין אמרו כי ההחלטה של ממשל טראמפ לסגור את הקונסוליה היא ניסיון להטיל את האחריות לכישלונות האמריקניים על בייג'ינג לפני הבחירות בנובמבר. לפי הסקרים, טראמפ מפגר אחרי יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, כשמשבר הקורונה ממשיך לגבות מחיר כבד מהכלכלה האמריקנית. טראמפ הזהיר אתמול כי הוא ישקול לסגור נציגויות סיניות נוספות, בהתאם לצורך. זו בסן פרנסיסקו היא אחת מחמש קונסוליות סיניות בארצות הברית, לא כולל השגרירות בוושינגטון.

(עדכון ראשון: 8:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully