וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה השעתה את הסכם ההסגרה עם הונג קונג בשל חוק הביטחון של סין

שר החוץ אמר לפרלמנט כי ההסכם מושעה באופן מידי וכי אמברגו הנשק יורחב ויכלול גם את הקולוניה הבריטית לשעבר, בעקבות החוק השוחק את האוטונומיה שלה. ההחלטה צפויה להחריף את המתיחות בין לונדון לבין בייג'ינג

בווידאו: הונג מחמירה את ההגבלות אחרי שיא של נדבקים בקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בריטניה הכריזה היום (שני) על השעיית הסכם ההסגרה עם הונג קונג בעקבות חוק הביטחון הלאומי של סין. שר החוץ דומיניק ראב אמר לפרלמנט כי ההסכם מושעה באופן מידי וכי אמברגו הנשק יורחב ויכלול גם את הקולוניה הבריטית לשעבר. ההחלטה צפויה להחריף את המתיחות בין לונדון לבין בייג'ינג.

"אנחנו לא נשקול להפעיל מחדש את ההסדרים האלו, אלא כאשר יהיו ביטחונות ברורים ואיתנים לכך שההסגרה עם בריטניה לא תנוצל לרעה תחת חוק הביטחון הלאומי החדש", אמר ראב. הרחבת אמברגו הנשק תאסור על יצוא של כלי נשק או תחמושת מבריטניה להונג קונג ועל כל ציוד שיכול לשמש לדיכוי, כמו אזיקים ורימוני עשן.

לונדון זועמת על שחיקת שיטת "מדינה אחת, שתי מערכות", שהושתה בהונג קונג עם העברתה לבייג'ינג ב-1997. היא הייתה אמורה להבטיח חירויות שאינן קיימות בסין היבשתית, אך החוק החדש, שעבר אחרי ההפגנות הפרו-דמוקרטיות בשנה שעברה, מאיים להעלים אותן. בנוסף לכך, הממלכה מצטרפת להערכות שונות במערב ולפיהן סין לא אמרה את כל האמת על התפרצות נגיף הקורונה.

"הסגרות בין הונג קונג לבריטניה הן נדירות מאוד, כך שזו מחווה סמלית, אבל חשובה", אמר ניק ואמוס, שותף בחברת עורכי הדין "פיטרס ופיטרס" בלונדון.

תומכי בייג'ינג מפגינים נגד בריטניה מחוץ לקונסוליה הבריטית בהונג קונג, 20 ביולי 2020. רויטרס
הפגנה של תומכי סין נגד בריטניה מחוץ לקונסוליה הבריטית בהונג קונג, היום/רויטרס

כחלק מהתגובה המערבית למהלכים האחרונים של סין בהונג קונג, אוסטרליה וקנדה כבר השעו את הסכמי ההסגרה שלהן עם העיר האוטונומית למחצה, וארצות הברית חדלה להעניק לה יחס כלכלי מועדף. בשבוע שעבר הורה ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון על סילוק כל הציוד של חברת התקשורת הסינית וואווי מרשתות הדור החמישי בבריטניה עד לסוף 2027.

סין, שבעבר הייתה המשקיעה הזרה העיקרית בתשתיות בממלכה, מאשימה את בריטניה בכניעה לארצות הברית. אתמול הזהיר השגריר הסיני בלונדון מתגובה קשה של בייג'ינג אם לונדון תטיל סנקציות על בכירים סינים, כפי שדוחפים כמה חברי פרלמנט שמרנים.

"אנחנו אוספים את הראיות בסבלנות, זה לוקח חודשים", אמר ראב בפרלמנט כשכמה מחוקקים לחצו על הממשלה לשקול עיצומים על סין בשל צעדיה בהונג קונג וכן רדיפת המיעוט האויגורי המוסלמי.

סין ונאמניה בממשל בהונג קונג אומרים כי החוק החדש חיוני לאור הפערים הביטחוניים שנחשפו בהפגנות האחרונות בעיר. במשטר הקומוניסטי בבייג'ינג מזהירים את המערב שוב ושוב שעליו להפסיק להתערב בענייניה של הונג קונג. החירויות שהיו קיימות בה עד היום אפשרו לה להפוך למרכז סחר עולמי, מעמד שנתון בסכנה כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully