וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענית סינית מסתתרת בקונסוליה בסן פרנסיסקו: "רשת הריגול בארה"ב"

ביולוגית שעבדה באוניברסיטה בקליפורניה מואשמת ששיקרה ל-FBI על קשריה לצבא סין, ולפי ההערכות היא מתחבאת בנציגות שאותה הורה ממשל טראמפ לסגור. בבייג'ינג מבטיחים נקמה. יו"ר ועדת המודיעין בסנאט: "הקונסוליה - צומת המבצעים המרכזי של המפלגה הקומוניסטית במדינה"

בווידאו: שריפת מסמכים בחצר הקונסוליה הסינית ביוסטון אחרי שארה"ב הורתה לסין לסגור אותה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מדענית סינית מסתתרת בקונסוליה הסינית בסן פרנסיסקו - כך אמרו היום (חמישי) הרשויות בארצות הברית, בהמשך להוראה שניתנה אתמול לסגירת הנציגות בתוך 72 שעות בטענה שהיא הייתה מעורבת בגניבת קניין רוחני אמריקני.

סין גינתה את סגירת הנציגות בעיר הטקסנית, המצטרפת לשורה ארוכה של מחלוקות בין שתי המעצמות, בין היתר סביב מגיפת הקורונה והונג קונג, והיא הבטיחה להגיב. בין היתר, היא שוקלת סגירת קונסוליה אמריקנית בשטחה.

"בתגובה למעשים חסרי ההגיון של ארצות הברית, סין חייבת להגיב בצורה הולמת ולשמור על זכויותיה הלגיטימיות", אמר דובר משרד החוץ של סין, וונג וונבין, במסיבת עיתונאים. הוא אמר כי הטענות של וושינגטון הן "עלבון זדוני". הוא האשים את הממשל בתירוצים על מנת להגביל, לרדוף ולעצור אנשי אקדמיה סינים במדינה, והבטיח כי בייג'ינג תגן על אזרחיה. "זה מפרק את גשרי הידידות בין אזרחי סין וארצות הברית", הוסיף.

שוטר מחוץ לקונסוליה הסינית ביוסטון לאחר שארה"ב הורתה לסינים לפנותה. בתגובה עובדים החלו לשרוף מסמכים 22 ביולי 2020. AP
שני חוקרים נוספים נעצרו בקליפורניה. הקונסוליה הסינית ביוסטון שארה"ב הורתה לפנותה/AP

לפי כתב אישום שהוגש לבית משפט פדרלי בסן פרנסיסקו, אותה מדענית, ג'ואן טאנג, הייתה חוקרת ביולוגיה באוניברסיטת קליפורניה. לפי המסמכים, היא אמרה בתשאול עם סוכני FBI בחודש שעבר כי היא לא שירתה בצבא סין, אך חקירה של מקורות גלויים חשפה תמונות שלה עם מדי צבא, וחיפוש בביתה מצא ראיות נוספות לקשריה עם צבא סין.

"בשלב מסוים, אחרי החיפושים והתשאול של טאנג ב-20 ביוני 2020, טאנג הגיע לקונסוליה הסינית בסן פרנסיסקו, שם, מעריכים ב-FBI, היא נשארה", נכתב. "כפי שהמקרה של טאנג מוכיח, הקונסוליה הסינית בסן פרנסיסקו משמשת מקלט בטוח פוטנציאלי לקצינת צבא המתכוונת לחמוק מהעמדה לדין בארצות הברית".

התובעים בתיק אמרו כי זה לא מקרה בודד, אלא נראה כחלק מתכנית של צבא סין לשלוח מדענים צבאיים לארצות הברית תוך מצג שווא. בכתב האישום הזכירו את מעצרם של שני חוקרים אחרים בקליפורניה בשבועות האחרונים, אחרי ששיקרו על קשריהם לצבא סין.

הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו, המשמש היו"ר בפועל של ועדת המודיעין בסנאט, תיאר את הקונסוליה ביוסטון בתור "הצומת המרכזי של רשת מבצעי הריגול וההשפעה הנרחבת של המפלגה הקומוניסטית בארצות הברית". בייג'ינג הטילה לאחרונה סנקציות על רוביו בשל קידום חקיקה המטילה עיצומים על בכירים סינים המעורבים בדיכוי המיעוט האויגורי המוסלמי.

עוד בוואלה!

ארה"ב הורתה לסין לסגור את הקונסוליה שלה ביוסטון

לכתבה המלאה

כלי התקשורת הרשמיים בסין אמרו כי ההחלטה של ממשל טראמפ לסגור את הקונסוליה היא ניסיון להטיל את האחריות לכישלונות האמריקניים על בייג'ינג לפני הבחירות בנובמבר. לפי הסקרים, טראמפ מפגר אחרי יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, כשמשבר הקורונה ממשיך לגבות מחיר כבד מהכלכלה האמריקנית. טראמפ הזהיר הלילה כי הוא ישקול לסגור נציגויות סיניות נוספות, בהתאם לצורך. זו בסן פרנסיסקו היא אחת מחמש קונסוליות סיניות בארצות הברית, לא כולל השגרירות בוושינגטון.

"זהו הימור חדש של הממשל האמריקני בניסיון לצייר את סין כשחקנית זדונית בבמה העולמית", נכתב בביטאון המפלגה "צ'יינה דיילי". "המהלך מראה כי לאור הפיגור שלו בסקרים אחרי יריבו בבחירות לנשיאות, המנהיג האמריקני הולך על כל הקופה בניסיונותיו להפוך את סין לסוכנת רשע".

ההתרחשות בקונסוליה הסינית בסן פרנסיסקו החלה אחרי שביום שלישי הבחינו אנשים מחוץ למבנה בשריפה בחצר הקונסוליה, ובתיעודים מהמקום נראו אנשים משליכים ניירות לפחי אשפה שהועלו באש לאחר מכן. שירותי החירום נקראו למבנה, אך משטרת יוסטון אמרה כי היא לא קיבלה גישה למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully