וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה בדיווחים על עבירות מין במשפחה בקורונה: "אין מי שיאתר"

בוועדה לביקורת המדינה עלה כי בחודשים האחרונים נרשמו 30% פחות דיווחים על עבירות אלה לעומת שנים קודמות. המשטרה: "אין זה אומר שיש ירידה במקרים, אלא שלא היו מדריכים ומורים". איגוד העו"סים: מצפים לעלייה של 100% בפניות לרווחה, ההסכם מול האוצר עדיין לא נחתם

בווידאו: יו"ר איגוד העו"סים משתתפת בדיון של הוועדה לביקורת המדינה/צילום: ערוץ כנסת

ירידה של 30% נרשמה בחודשים האחרונים בדיווחים על עבירות מין במשפחה ובתיקים שנפתחו - כך נחשף בדיון שמתקיים היום (שני) בוועדה לביקורת המדינה. עם זאת, הנתונים ככל הנראה לא נובעים מירידה במספר המקרים, אלא מהיעדר המסגרות המאפשרות בדרך כלל לאתר אותם.

רפ"ק נירה ראובני מהמשטרה אמרה כי מגמה זו עולה מהשוואה לארבעת החודשים האחרונים בשנים הקודמות - 145 מקרים בשנת 2017, 158 מקרים בשנת 2018 ו-195 מקרים בשנת 2019. לעומת זאת, השנה נרשמו בחודשים אלה 138 דיווחים על עבירות מין במשפחה בלבד.

לדבריה, "אין זה בהכרח בכלל שזה בגלל שיש ירידה במקרים, אלא כי לא היו סוכני האיתור - מדריכים, מורים וצוות בתי הספר, וככה הדיווח שהגיעו מגורמי חוץ לא קיים. הנתון של הקטינים הוא היחיד שיש ירידיה במספר התיקים שנפתחו".

יו"ר ועדת הקורונה ח"כ עפר שלח בוועדת הקורונה, 27 באפריל 2020. ללא, אתר רשמי
"מפחיד לחשוב שאין למי לדווח". ח"כ שלח/אתר רשמי, ללא

הדברים נאמרו בדיון על מצב שירותי הרווחה והעבודה הסוציאלית בתקופת הקורונה. יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם), העיר כי "מפחיד לחשוב על המציאות שהנפגע נשאר יותר שעות עם המפגע, ולנפגע אין למי לדווח ואין מי שיאתר אותו".

עוד בוואלה!

בעקבות משבר הקורונה: יותר ממיליון ישראלים נאלצו לצמצם את כמויות האוכל

לכתבה המלאה

מנהלת שירות חקירות ילדים במשרד הרווחה, ירדנה יעקב, התריעה מהמחסור החמור בחוקרי הילדים. "יש עזיבה בתדירות מאוד גדולה. במהלך השנתיים האחרונות החלפנו יותר מ-30% מכוח האדם שלנו", אמרה.

לדבריה, חוקרים אלה "עוזבים כי העבודה מאוד קשה, התכנים שהחוקר נדרש להתמודד איתם באופן יומיומי מורכבים מאוד ומשפיעים נפשית ופיזית. וגם תנאי העבודה בעייתיים. הם נדרשים לנסוע ברכבים האישיים שלהם ממקום למקום, לפעמים נוסעים יותר ממאה ק"מ לכל מקום כדי לתת מענה לילד שנפגע או לאדם עם מוגבלות שכלית שדורש חקירה שלנו. כל זה גורם לכך שיש תחלואה בתדירות יחסית גבוהה. וזה כשהליך ההכשרה של חוקר ילדים הוא מאוד ארוך וקשה".

ההסכם עם העובדים הסוציאליים עדיין לא נחתם

במקביל, באיגוד העובדות והעובדים הסוציאליים מצפים לעלייה של יותר מ-100% בפנייה לשירותי הרווחה. יו"ר האיגוד, ענבל חרמוני, הזהירה באותו הדיון כי "עם הימשכות הקורונה, הצפי שלנו שככל שהאבטלה גדלה, קיימת אובדנות, יש עומסים בבתי חולים וכדומה, תהיה עלייה של מעל 100% בפניות. כרגע אנו עומדים בעלייה של 70% בפניות".

הפגנת העובדים והעובדות הסוציאליות, כיכר רבין, 21 ביולי 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
הפגנת העובדות הסוציאליות בכיכר רבין, החודש/פלאש 90, מרים אלסטר

העובדות הסוציאליות ניהלו לאחרונה מאבק של כחודש על מצב השירותים החברתיים ותנאי העסקתן, והשביתו את רשויות הרווחה למשך 17 ימים. בשבוע שעבר, הגיעו משרד האוצר ואיגוד העובדות והעובדים הסוציאליים להסכם, הכולל תוספת של כ-200 מיליון שקלים למשכורות העובדים, תכנית לאבטחתם וכן "מענק קורונה" נוסף. השביתה התקיימה בעוד שמאז פרוץ המגיפה וההגבלות שהוטלו בעקבותיה, חלה עלייה במספר הנזקקים, במקרי האלימות וכן במספר הנמצאים במצוקה ומי המעידים על בדידות.

עם זאת, בדיון נוסף שהתקיים היום בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, בנושא משבר העבודה הסוציאלית, התברר כי ההסכם עדיין לא נחתם. חרמוני עדכנה כי ההסכם לא חתום מול האוצר והציבה אולטימטום כי "הוא חייב להיות חתום עד מחר. אני מעדיפה שלא להחזיר את העובדים והעובדות לרחובות לשביתה". יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), הוסיף כי "עד שלא נראה את ההסכם חתום, לא נרפה מהעניין".

כמו כן, ראש מדור נפגעי עבירה ומשפחה במשטרה, סנ"צ איילת אורנשטיין, אמרה היום כי בתקופת הקורונה חלה עלייה של 24% בעבירות כלפי קשישים, בעיקר עבירות איומים ורכוש, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עוד ציינה כי חלה עלייה של 15% בעבירות בין בני זוג בתקופה זו.

(עדכון ראשון: 11:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully