וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפגין אלימות כלפי מפגינים": הוארך מעצר החשוד בדקירה בדרום

26.7.2020 / 14:56

בית משפט השלום באשקלון האריך עד יום שלישי את מעצרו של החשוד המרכזי באירוע בו מפגין נגד ראש הממשלה נדקר בצווארו בצומת ניר עם. לפי המשטרה, קיים תיעוד של התקיפה והחשוד זיהה עצמו בצילום. הוא מכחיש את מעשיו וטוען כי הותקף בידי מפגינים ופעל להגנה עצמית

בווידאו: מפגין נגד נתניהו נדקר ונפצע קל בעוטף עזה/צילום: יניר יגנה

בית משפט השלום באשקלון האריך היום (ראשון) עד יום שלישי את מעצרו של החשוד בתקיפה אמש של מפגינים נגד ראש הממשלה בצומת ניר עם, במהלכה מפגין נדר קלות בצווארו. בית המשפט קבע כי מעצרו יוארך כיוו שיש ראיה הקושרת אותו למעשה. החשוד מצידו מכחיש את המיוחס לו וטוען שפעל להגנה עצמית לאחר שהותקף.

נציג המשטרה בדיון אמר כי מדובר באלימות שהחשוד נקט כלפי אזרחים שביקשו להביע מחאה. לפי החשד, הוא השתמש בחפץ חד כדי לפגוע באחד הקורבנות. עוד טען נציג המשטרה כי החשוד קושר את עצמו לזמן ולמקום האירוע, וישנו צילום שקושר אותו למיוחס לו, והוא מזהה את עצמו באותו תיעוד.

השופטת קבעה כי מה שמבדיל בינו ובין מעורבים אחרים באותו אירוע אלה אותן ראיות. החשוד, תושב הדרום שולל גם כי גרם לחבלה לאדם אחר. לדבריו, אכן התפתח עימות במקום, אך המפגינים היו אלה שתקפו והוא פעל להגנה עצמית. "אחד מהם (מהמפגינים י"י) התחיל לתקוף ולדבר לא יפה עם שני קרשים בידיים, לקלל, עם קרש של מטאטא קשור בידיים", אמר.

ניר סער, המפגין שהותקף ונדקר במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעוטף עזה. 25 ביולי 2020. יניר יגנה
המפגין שנדקר באמצעות חפץ חד בצווארו. ניר סער (צילום ניר סער)/יניר יגנה

לדבריו, התקרית התרחשה לאחר שקבוצת חבריו קרעו שלט למפגינים, ועד מהרה התפתחו דחיפות בין הצדדים. הוא אמר בחקירתו כי יכול להיות שכיסה את פניו במהלך ההפגנה וטוען שהיה מעורב רק בדחיפות הדדיות.

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, ואופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, גינו בהודעה משותפת שפרסמו את מקרי האלימות בהפגנה באשכול. "אנו מגנים בתוקף כל מקרה של אלימות, בין אם בהפגנה שאנו מסכימים עם מסריה ובין אם לא. תמיד יש מקום להשמעה של כל דעה בצורה לגיטימית ובתנאי שהיא איננה אלימה. אנו סומכים על משטרת שדרות ובטוחים שיטפלו במקרה במלוא הרצינות והמסירות. נאחל לניר סער החלמה מהירה". מסרו

עוד בוואלה!

"רק ביבי": מפגינים נגד נתניהו העידו כי הותקפו, גבר נדקר בצווארו בדרום

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחאת הדגלים השחורים בצומת ניר עם, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר האירוע סיפר ניר סער, המפגין שנפצע קל בקטטה, על השתלשלות האירועים. "מהשעה 18:30 היינו בצומת והפגנו. הייתה הפגנה מאוד רגועה, והיינו עם הילדים", העיד סער. "כשבאנו להתקפל באו שני אנשים, קרעו את השלט בפראות ואז התחילו לדחוף אותנו. הם תקפו אותנו באגרופים, עשו לנו מארב, ירקו עלינו, תקפו אותנו מכמה כיוונים".

סער המשיך וסיפר כי "הם ממש התגודדו מול חבר שלי, ראיתי שהם דוחפים אותו אז הלכתי אליו - ואז הרגשתי דקירה בצוואר מאחורה. לא הבנתי מה זה והמשכתי, כי חששתי לשלומו של החבר, אחר כך הבהתי שהם דקרו אותי".

לדבריו, "זה המשיך גם אחר כך, עד שהם הלכו הם דחפו וקיללו". סער וחבריו הפגינו במסגרת המחאה נגד השחיתות השלטונית, הנמשכת זה השבוע החמישי ברציפות.

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לבלפור, ירושלים, 25 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מעצר מפגינה מחוץ למעון בבלפור, אתמול (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

אירוע זה היה חלק מגל של תקיפות מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית בכמה מוקדים ברחבי הארץ. 12 בני אדם נעצרו או עוכבו בעימותים בתום המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים - מחצית מהם בגין תקיפת מפגין. ששת החשודים, בהם צעיר בן 27, עוכבו לחקירה לאחר שהכו את אחד המוחים. בחיפוש שנערך לצעיר, נמצאו אבוקה, תרסיס גז וחומר החשוד כסם.

במקביל, תושב רמת גן בן 34 נעצר בחשד שריסס גז פלפל לעבר משתתפי מחאת הדגלים השחורים במחלף אלוף שדה. עו"ד דן באומן, המייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד, אמר היום כי "מדובר באב לילדים קטנים שמוכר כנכה 100%. הוא שיתף פעולה עם החוקרים והביע צער על האירוע". בית המשפט קיבל את טענותינו ושחרר את החשוד למעצר בית למשך שלושה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully