וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד טייסי אל על לביהמ"ש: ההסכם שחתמה ההסתדרות בשמנו לא בתוקף

23.7.2020 / 14:40

בתביעתם, תקפו הטייסים בחריפות את ההסתדרות בעקבות חתימתה על הסכמי עבודה עם הנהלת החברה, כחלק מהתנאים לחילוצה מהמשבר אליו נקלעה. בין השאר, הם טענו כי לא התנהל מו"מ מולם בשום שלב, למרות טענותיהם על טעויות בחישוב הקיצוצים הנדרשים בחברה

בווידאו: חדר הישיבות של אל על לאחר ישיבת הנהלה עם נציגות הטייסים ויו”ר איגוד התחבורה/עריכה: ניר חן

ועד טייסי אל על פנה היום (חמישי) לבית הדין לעבודה האזורי בתל אביב בבקשה דחופה לצו הקובע כי הסכמי העבודה שנחתמו בין ההסתדרות לבין הנהלת אל על בשמם אינם תקפים. התביעה מופנית כלפי ההסתדרות וחברת אל על, בצל הדרישת המדינה על חתימת הסכמי עבודה עם כלל הוועדים בחברה כתנאי לתכנית סיוע.

בתביעה מציין הוועד כי הבקשה לביטול ההסכם נובעת מהעובדות שלא היה משא ומתן עמם בשום שלב, וכי למרות טענות הטייסים על טעויות בחישוב הקיצוצים הנדרשים בחברה, נמנעה ההסתדרות מלקבל את גרסתם והעדיפה את זו ש"מכרה" לה הנהלת החברה. כמו כן טוענים הטייסים כי ההסכמים נחתמו תחת לחץ ההנהלה על מנת להציג תמונה מעודדת למשקיע שמתעניין ברכישת החברה, וכי הצעתם למשרד רואי חשבון שילווה את התהליך נדחתה שרירותית ללא הסברים.

מטוסי אל על בנתב"ג, אפריל 2020. פלאש 90, פלאש 90
"הסכמים דרקוניים". מטוסי אל על בנמל התעופה בן גוריון/פלאש 90, פלאש 90

עוד טוענים הטייסים כי יו"ר ההסתדרות ארנו בר דוד הודיע להם לפני כשבוע כי בכוונתו לחתום על ההסכם עם ההנהלה בשמם וכי הם "מוזמנים" לצרף את חתימתם להסכמים "דרקוניים" כהגדרתם, על אף שלא שותפו בדיונים. הם ציינו כי ההסכמים הללו אינם תחומים לתקופת ההבראה או הקורונה ולמעשה מפחיתים את שכרם ופוגעים בתנאי ההעסקה שלהם לצמיתות.

עוד בוואלה!

המשבר באל על: 500 עובדים נוספים יוצאו לחל"ת, בהם 100 טייסים

לכתבה המלאה

לאחרונה חתמה הנהלת החברה על הסכמים עם שלושת ועדי העובדים האחרים של החברה, הדיילים, המנהלה והתחזוקה. ועד הטייסים הוא האחרון שלא חתם, ואילו ההסתדרות חתמה בשמו. בתחילת השבוע, התריעו הטייסים כי הצעד החריג בו נקטה ההסתדרות "מעל לראשינו ללא משא ומתן ובחוסר תום לב הוא רעידת אדמה אמיתית בא לעל, ובכלל בעולם התעסוקה".

"אנו נפעל לשנות את ההסכם הזה בכל דרך העומדת לרשותנו", אמרו בוועד הטייסים. בהיעדר טיסות, נשק ההשבתה לא עומד בידיהם, כך שהצפייה שלהם היא בעיקר היא קיום משא ומתן מול רוכש עתידי של החברה, אם יימצא כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully