וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר באל על: 500 עובדים נוספים יוצאו לחל"ת, בהם 100 טייסים

2.7.2020 / 23:44

בהודעת החברה נמסר כי הם נאלצים לבצע התאמות כוח אדם "מאחר והטייסים מסרבים לאייש את טיסות החברה". זאת, לאחר ששתי טיסות של החברה בוטלו בגלל אי התייצבות טייסים, וברקע סכסוך עבודה עם ועד החברה

בווידאו: חדר הישיבות של אל על לאחר ישיבת הנהלה עם נציגות הטייסים ויו”ר איגוד התחבורה/עריכה: ניר חן

חברת אל על הודיעה הערב (חמישי) כי תוציא לחל"ת כ-500 עובדים נוספים, בהם כמאה טייסים. זאת, בשל העיצומים של טייסי החברה, שסירבו לאייש טיסות לאחרונה בגלל סכסוך בינם לבין הנהלת החברה.

"מאחר והטייסים מסרבים לאייש את טיסות החברה (טיסות מטען ומספר מצומצם של טיסות נוסעים), אנו נאלצים לבצע התאמות כוח אדם ולהוציא 500 עובדים נוספים לחל"ת, מתוכם 100 טייסים", נכתב בהודעת החברה.

הודעה זאת מגיעה לאחר שאתמול, שתי טיסות אל על שהיו אמורות להמריא לפריז וניו יורק בוטלו בשל "סיבות מבצעיות" - שם קוד לטייסים המבטלים את ההתייצבות לטיסה ברגע האחרון.

שדה התעופה בן גוריון, 10 במרץ 2020. רויטרס
500 עובדים יוצאו לחל"ת, מתוכם 100 טייסים/רויטרס

ביום שלישי התקיימה פגישה בין ועד הטייסים לבין הנהלת החברה שבסופה לא הגיעו הצדדים לפתרון. לטענת הוועד, החברה ממשיכה שלא לעמוד בהסכמים שלה. בפגישה הודיע מנכ"ל החברה גונן אוסישקין כי החברה לא תוכל לעמוד בבקשת ועד הטייסים לכבד את ההסכמים שחתמה עימו ב-2018.

בעקבות זאת, הודיע הועד כי "לצערם של הטייסים, בעלת החברה לא מסוגלת לפגוש את מתווה החילוץ הנדיב מצד האוצר, היא אינה מסוגלת להגיע להסכמים עם העובדים ואינה מסוגלת להנהיג את החברה בשעה זו".

עוד בוואלה!

לקראת הלאמה? מה שצריך לדעת על תכנית החילוץ של אל על

לכתבה המלאה
מטוס אל על ירושלים של זהב. עופר חג'יוב,
שתי טיסות בוטלו בשל "סיבות מבצעיות"/עופר חג'יוב

המשבר המתמשך בחברת אל על, שהוחרף משמעותית בתקופת הקורונה, הביא את החברה לבקש סיוע מהמדינה. משרד האוצר הציע לאל על מתווה בתחילת החודש, לאחר שהחברה נכשלה במציאת בנק שילווה לה את הסכום המבוקש של 400 מיליון דולרים, גם בערבות המדינה.

לפי המתווה, הבנקים ייחשפו לסיכון שבהלוואה לחברה בסכום של 250 מיליון דולרים בערבות המדינה, ואת יתרת הסכום תקבל מהוצאה של מניות החברה למכירה לציבור, כשהמדינה תרכוש את אלו שלא ייקנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully