וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים עקב המחלוקות באל על: 2 טיסות בוטלו ברגע האחרון בשל "סיבות מבצעיות"

1.7.2020 / 10:06

הטיסות שהיו אמורות להמריא לפריז וניו יורק לא יצאו אל הפועל, והתירוץ הרשמי היה שם קוד בו משתמשים טייסים לביטול התייצבותם לטיסה. בחברה לא הכריזו באופן רשמי על סכסוך עבודה, אך היא מתמודדת עם דוחות כספיים קודרים ועיכוב בקבלת מתווה הסיוע מהמדינה

בווידאו: חדר הישיבות של אל על לאחר ישיבת הנהלה עם נציגות הטייסים ויו”ר איגוד התחבורה/עריכה: ניר חן

שתי טיסות אל על שהיו אמורות להמריא הבוקר (רביעי) לפריז וניו יורק בוטלו. זאת ברקע דוחות כספיים קודרים של החברה, עיכוב בקבלת מתווה הסיוע מהמדינה ומחלוקת עמוקה עם ועד הטייסים. התירוץ הרשמי לביטול הטיסות היה "סיבות מבצעיות", שם קוד לטייסים המבטלים את ההתייצבות לטיסה ברגע האחרון.

השיבושים מגיעים לאחר שאתמול התקיימה פגישה נוספת בין ועד הטייסים לבין הנהלת החברה שבסופה לא הגיעו הצדדים לפתרון. לטענת הוועד, החברה ממשיכה שלא לעמוד בהסכמים שלה.

מטוס של אל על בשדה התעופה בן גוריון 15 בנובמבר 2018. פלאש 90, פלאש 90
מטוס אל על בנתב"ג/פלאש 90, פלאש 90

ועד טייסי אל על, בראשותו של יו"ר הוועד החדש ניר ראובני, סיים אתמול את הפגישה, בה הודיע מנכ"ל אל על גונן אוסישקין כי החברה לא תוכל לעמוד בבקשתם לכבד את ההסכמים להם מחויבת החברה ונחתמו בשנת 2018. מעבר לתנאי השכר, ההסכמים כוללים גם הסדרים להעמדת טייס כונן למקרה של ביטול טיסה (מה שגורר הקפצת טייסים), וכן הסכמים שנחתמו לפני כחודש ובוטלו חד צדדית על ידי החברה.

הוועד הודיע כי למרות שהוא מחויב למאמצי ההצלה של החברה, לא נותר לו אלא להגיע למסקנה כי אין ביכולתה של בעלת החברה לחלץ אותה ממצבה. "לצערם של הטייסים, בעלת החברה לא מסוגלת לפגוש את מתווה החילוץ הנדיב מצד האוצר, היא אינה מסוגלת להגיע להסכמים עם העובדים ואינה מסוגלת להנהיג את החברה בשעה זו". נמסר בהודעתם. בנוסף לכך ציינו בוועד כי אין בכוונתם להשבית את פעילות החברה.

עוד בוואלה!

כנפיים מקוצצות: בריב בין האוצר וחברות התעופה, משרד התחבורה מתקשה להכריע

לכתבה המלאה

המשבר המתמשך בחברת אל על, שהוחרף משמעותית בתקופת הקורונה, הביא לבקשת סיוע מהמדינה. לאחר שהחברה שלחה למשרד האוצר מכתב המפרט את הסתייגותה מהמתווה המוצע, שנדחה נכון לעכשיו, אל על הודיעה כי היא תמשיך את הדיונים עם אנשי האוצר ותדון בעמדתה בישיבת הדירקטוריון הבאה שלה.

משרד האוצר הציע לאל על מתווה נוסף בתחילת החודש, לאחר שהחברה נכשלה במציאת בנק שילווה לה את הסכום המבוקש של 400 מיליון דולרים, גם בערבות המדינה. לפי מתווה זה, הבנקים ייחשפו לסיכון שבהלוואה לחברה בסכום של 250 מיליון דולרים בערבות המדינה, ואת יתרת הסכום תקבל מהוצאה של מניות החברה למכירה לציבור, כשהמדינה תרכוש את אלו שלא ייקנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully