וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון אל על קיבל את מתווה האוצר - החברה תולאם

6.7.2020 / 17:40

הושג פתרון להצלת חברת התעופה לפיו תינתן הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות המדינה ועוד 150 מיליון דולר שיגיעו מרכישת מניות אל על. המדינה ממשיכה להצהיר כי אין בכוונתה להלאים או לשלוט בחברה אלא למכור אותה מהר ככל האפשר למשקיע חיצוני

בווידאו: חדר הישיבות של אל על לאחר ישיבת הנהלה עם נציגות הטייסים ויו”ר איגוד התחבורה/עריכה: ניר חן

(בווידאו: חדר ישיבות אל על לאחר ישיבת הנהלה, בחודש שעבר)

דירקטוריון אל על הודיע היום (שני) כי יקבל את מתווה משרד האוצר להצלת החברה, לפיו תינתן לה הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות המדינה ועוד 150 מיליון דולר מרכישת מניות החברה על ידי הציבור או המדינה.

אולם, המדינה הבהירה כי אין בכוונתה להלאים או לשלוט בחברה, אלא למכור אותה מהר ככל האפשר למשקיע חיצוני שיזרים לה כסף. החלת המתווה תותנה בעמידה בתנאי ההתייעלות וחתימה על חוזים עם ארבעת ועדי העובדים של החברה - הדיילים, הטייסים, התחזוקה והמנהלה.

אל על מטענים תפעיל טיסות מטען מטורקיה עם ציוד הומניטרי למלחמה בקורונה, 24 במאי 2020. דוברות אל על, אתר רשמי
החברה השביתה את מעט הפעילות שעוד נותרה לה. טיסת מטען של אל על בזמן הקורונה/אתר רשמי, דוברות אל על

מוקדם יותר היום התכנס הדירקטוריון לדון בקבלת המתווה, לאחר שבסוף השבוע השביתה החברה את מעט הפעילות שעוד נותרה לה עד כה, בשל ירידה ברווחיות והוצאת 500 עובדים נוספים לחל"ת.

כך או כך, מתנה המדינה את הסיוע לאל על בשורה של צעדי התייעלות, הבראה וחתימה על חוזי עבודה חדשים מול ועדי העובדים שלה. אחד מהם כבר נחתם עם הדיילים, ובמסגרתו תחסוך החברה כ-30 מיליון דולרים בשנה, בנוסף לפיטורי עובדים מסקטור זה. לעומת זאת, מול ועד הטייסים המחלוקת עזה יותר, ואלו מאשימים את החברה בהתנהלות שלומיאלית, בהפרת חוזים והסכמים ובהטלת האשמה על הטייסים.

עוד בוואלה!

המשבר באל על: 500 עובדים נוספים יוצאו לחל"ת, בהם 100 טייסים

לכתבה המלאה
מחאת עובדי אל על מול בית משפט בבת ים 30 באפריל 2020. שלומי גבאי
מחאת עובדי אל על מול בית משפט בבת ים, בחודש אפריל/שלומי גבאי

למרות המחלוקות, בנקודה אחת רואים הטייסים עין בעין עם ההנהלה: העמסת הלוואות נוספות על החברה אינה הפתרון המיטבי. אלא שבעוד העובדים, בהם גם הטייסים והמדינה, מסכימים לספוג את הקיצוצים וההרעות כדי להתייעל, בעלי החברה עושים הכול על מנת שלא להזרים הון פרטי להצלתה.

בתווך בין ועדי הטייסים והדיילים עומדים ועדי התחזוקה והמנהלה, שמנסים שלא להגיע למצב בו ייאלצו לחתום על הסכם פיטורים והרעה כפי שחתמו הדיילים, אבל נעדרים את כוח המיקוח של הטייסים.

נכון להיום החברה נמצאת בהשבתה מוחלטת, כאשר 90% מעובדיה הוצאו לחל"ת, כל 45 המטוסים שלה מקורקעים, והבור הולך ומעמיק, בעוד ההחזרים לנוסעים נאמדים בכ-350 מיליון דולרים, ואלו הולכים ותופחים כאשר מועד ההפעלה רק הולך ומתרחק אל תוך הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully