וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על תפסיק את הטיסות הסדירות עד סוף אוגוסט: "השמיים נותרו סגורים"

16.7.2020 / 12:09

בהודעה ששלח לעובדי החברה, כתב המנכ"ל כי למרות התכנון לשוב לפעילות בסוף יולי, חובת הבידוד ומגבלות התנועה בין מדינות עדיין נמשכות ועל כן חידוש הטיסות הסדירות אינו נראה בטווח הקרוב. החברה אף האריכה את תקופת החל"ת ל-6,100 מעובדיה

בווידאו: חדר הישיבות של אל על לאחר ישיבת הנהלה עם נציגות הטייסים ויו”ר איגוד התחבורה/עריכה: ניר חן

(בווידאו: סערה בדיון נציגי אל על ויו"ר איגוד התחבורה)

אל על הודיעה היום (חמישי) כי תאריך את הפסקת הטיסות הסדירות שלה עד ל-31 באוגוסט. ההפסקה, שהייתה אמורה להסתיים בסוף חודש יולי, תימשך נוכח המשך המגבלות ביחס לחובת הבידוד החלה על נוסעים נכנסים לישראל ולאיסור כניסת אזרחים זרים. עם זאת, החברה תמשיך בביצוע טיסות מטען מצומצמת.

כמו כן, האריכה החברה את תקופת החל"ת ל-6,100 מעובדיה. במכתב ששלח לעובדים כתב המנכ"ל גונן אוסישקין כי "חידוש הטיסות אינו נראה בשלב זה בטווח הקרוב". הוא הסביר כי "המדינה לא שינתה את החלטותיה והשמיים נותרו סגורים. ההנחיות על בידוד לשבים מחו"ל לצד איסור כניסה לישראל עדיין בתוקף ולצד זאת מדינות בעולם אוסרות על כניסת ישראלים".

מטוס אל על בנתב"ג, מרץ 2018. משה שי\ פלאש 90, פלאש 90
"המדינה לא שינתה את החלטותיה והשמיים נותרו סגורים". מטוס אל על בנתב"ג/פלאש 90, משה שי\ פלאש 90

בשבוע שעבר הודיע דירקטוריון אל על כי יקבל את מתווה משרד האוצר להצלת החברה, לפיו תינתן לה הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות המדינה ועוד 150 מיליון דולר מרכישת מניות החברה על ידי הציבור או המדינה. זאת, לאחר שלפני כשבועיים השביתה החברה את מעט הפעילות שעוד נותרה לה עד כה, בשל ירידה ברווחיות והוצאת עובדים נוספים לחל"ת.

המדינה הבהירה כי אין בכוונתה להלאים או לשלוט בחברה, אלא למכור אותה מהר ככל האפשר למשקיע חיצוני שיזרים לה כסף. החלת המתווה תותנה בעמידה בתנאי ההתייעלות וחתימה על חוזים עם ארבעת ועדי העובדים של החברה - הדיילים, הטייסים, התחזוקה והמנהלה.

נכון להיום החברה נמצאת בהשבתה מוחלטת, כאשר 90% מעובדיה הוצאו לחל"ת, כל 45 המטוסים שלה מקורקעים, והבור הולך ומעמיק, בעוד ההחזרים לנוסעים נאמדים בכ-350 מיליון דולרים.

עוד בוואלה!

אושר בכנסת: חברות התעופה יחויבו להחזיר כסף על ביטול טיסה - מיוזמתן

לכתבה המלאה

אמש, הודיעה אל על כי הפחיתה ב-20% את שכרם של נושאי המשרות הבכירות, ובכלל זה הפחתת התמורה החודשית לה זכאי יו"ר הדירקטוריון באותו שיעור, החל מיום 1 במרץ 2020.

עוד עדכנה החברה כי תבצע הפחתות נוספות בשכר, מעבר להפחתה הראשונה, בהן הפחתה לבקשתו של יו"ר הדירקטוריון להפחית את התמורה החודשית לה זכאי בהיקף של 70% מהתמורה החודשית המקורית והפחתה לבקשת יתר חברי הדירקטוריון להפחית את הגמול לו הם זכאים. ההפחתות הנוספות בתוקף עד ל-31 באוקטובר 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully