וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוץ אל על: המדינה תזרים מיליונים מקרן הפיצויים של עובדי החברה

22.7.2020 / 16:00

באוצר הסכימו להעברת 10 מיליון שקלים מכספי הקרן, סכום נמוך בהרבה מכפי שהחברה ביקשה. לסכום שאושר יצטרפו שלוש מקדמות בגובה חמישה מיליון שקלים כל אחת על חשבון תשלומי אבטחת התעופה לאוגוסט, ספטמבר ואוקטובר. את הפעימה השלישית מתנה האוצר בהגשת תשקיף להנפקת החברה

בווידאו: חדר הישיבות של אל על לאחר ישיבת הנהלה עם נציגות הטייסים ויו”ר איגוד התחבורה/עריכה: ניר חן

המדינה נענתה היום (רביעי) לבקשת אל על להזרמת כספים מיידית מקרן הפיצויים של עובדי החברה. עם זאת, הסכום שיועבר, עשרה מיליון שקלים, קטן משמעותית מהבקשה המקורית של החברה - 230 מיליון שקלים.

לסכום שאושר יצטרפו שלוש מקדמות בגובה חמישה מיליון שקלים כל אחת על חשבון תשלומי אבטחת התעופה לחודשים אוגוסט, ספטמבר ואוקטובר, שלא במסגרת מתווה החילוץ שסוכם עם דירקטוריון החברה. עם זאת, את הפעימה השלישית מתנה האוצר בהגשת תשקיף להנפקת מניות החברה כפי שסוכם באותו המתווה.

הנפקה זו בגובה 150 מיליון שקלים, לצד הסכמים קיבוציים והתייעלות בחברה יהוו תנאי לקבלת הלוואה בערבות המדינה בגובה 250 מיליון דולר. האוצר הורה לדירקטוריון החברה להחליט על לוח הזמנים להנפקה בתוך שבוע, וכן שההנפקה עצמה לא תבוצע יאוחר מ-30 באוגוסט 2020.

מטוס אל על בנתב"ג, מרץ 2018. משה שי\ פלאש 90, פלאש 90
הזרמת כספים מיידית מקרן הפיצויים של העובדים. מטוס אל על/פלאש 90, משה שי\ פלאש 90

הסכמת המדינה לבקשת החברה להעברת כספים מקרן הפיצויים של עובדי החברה, באה לאחר שדירקטוריון אל על הסכים למתווה האוצר, לפיו תינתן לאל על ההלוואה המדוברת בגובה 250 מיליון דולר בערבות המדינה ועוד 150 מיליון דולר מרכישת מניות החברה על ידי הציבור או המדינה.

המדינה הבהירה כי אין בכוונתה להלאים או לשלוט בחברה, אלא למכור אותה מהר ככל האפשר למשקיע חיצוני שיזרים לה כסף. כעת, לאחר שארבעת ועדי העובדים של החברה - הדיילים, הטייסים, התחזוקה והמנהלה הביעו את הסכמתם, הנפקת המניות היא השלב הבא בהשלמת התנאים לקיום המתווה, לצד הצגת תכנית התייעלות.

נכון להיום, מרבית פעילותה של אל על מושבתת. 90% מעובדיה הוצאו לחל"ת, 45 מטוסיה מקורקעים. החברה הודיעה על הפסקת הטיסות הסדירות עד לסוף אוגוסט, בעוד ההחזרים לנוסעים נאמדים בכ-350 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully