וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: לראשונה אובחנו יותר מ-2,000 חולים ביממה

23.7.2020 / 11:00

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים הפעילים עלה ל-32,755. מתוך כ-27 אלף בדיקות ביממה, אחוז החיוביים לנגיף הוא כ-8%. בבתי החולים מאושפזים 715 חולים, מתוכם 295 במצב קשה. מספר המתים הוא 433. ועדת הקורונה דנה בפתיחת חדרי הכושר ומוקדי הבילוי

בווידאו: דיון בוועדת החוקה על "חוק הקורונה הגדול"/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי 2,032 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. מדובר במספר שיא במספר המאובחנים היומי. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-56,748.

אתמול התקבלו תוצאות עבור 27,597 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 8.3%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים. מספר החולים הפעילים הוא 32,755. בבתי החולים מאושפזים 715 חולים, מתוכם 79 מונשמים ו-295 חולים קשה. נכון להיום מתו 433 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 1,977 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 26,770, מתוכן 7.5% חיוביות לנגיף.

בדיקות קורונה במעבדות קופת חולים לאומית באור יהודה 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
שיא מתחילת המגיפה. מעבדה לבדיקות קורונה/ראובן קסטרו

על פי דוח אמ"ן במוקד ההתפרצות ביממה האחרונה עומדות בני ברק, בית שמש, בני ברק, ביתר עילית ואלעד, לצד קלנסווה ועין מאהל. לטענת אמ"ן, ברשויות אלה נדרשת הסברה, בדיקות נוספות ואכיפת בידוד. נוסף על כך, באמ"ן מונים רשויות נוספות בהן נדרשת הגדלת בדיקות, בהן קריית מלאכי, ירושלים, מודיעין עילית, יבנאל, ג'ת, וקריית יערים. לרשויות אלה הצטרפו ביממה האחרונה גם גבעת זאב, תל אביב, רכסים, יפיע ונצרת.

דוחות מרכז המידע והידע מופקים מדי יום בידי אגף המודיעין בצה"ל על בסיס נתוני התחלואה של משרד הבריאות. המסמכים נעשים לבקשת משרד הבריאות, אולם לדברי המנכ"ל פרופ' חזי לוי, המלצותיהם נשקלות לצד אחרים. חרף העובדה שמדובר במסמך רשמי, הוא אינו מתפרסם על ידי משרד הבריאות או צה"ל, ומודלף לתקשורת על ידי גורמים שונים. מבדיקת וואלה! NEWS עלה כי אף גוף מהשניים לא מוכן לקחת אחריות על פרסומו.

עוד בוואלה!

נתניהו ואדלשטיין החליטו: פרופ' רוני גמזו ימונה לפרויקטור הקורונה

לכתבה המלאה

בתוך כך, ועדת הקורונה בכנסת אישרה את פתיחת חדרי הכושר, וכן את פעילותם של מוזיאונים, אטרקציות תיירותיות וגני חיות בסופי השבוע. חדרי הכושר ייפתחו החל מיום ראשון ב-06:00 בבוקר, על מנת לאפשר לממשלה לקבוע מתווה להפעלתם.

במהלך דיון הוועדה נציגי מכוני הכושר ובעלי העסקים הציגו בפני חברי הוועדה את הנימוקים להחרגתם מהנחיית הממשלה, שקבעה כי יש לסגור אותם בשל העלייה בתחלואה בקורונה.

מספר החולים הפעילים לפי ערים

  • ירושלים - 4,952
  • בני ברק - 2,500
  • תל אביב - 2,074
  • ביתר עילית - 1,148
  • אשדוד - 1,134
  • בית שמש - 900
  • מודיעין עילית - 571
  • קלנסווה - 280

בתום ההצבעה פנתה יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון לציבור. "אנחנו במגיפה ומצב חירום. יש אחריות מאוד כבדה על הכתפיים של כולנו ולכן אני פונה אליכם באמת מדם ליבי - תשמרו על ההנחיות, תעטו מסיכות וקחו אחריות אישית. אתם המפתח להצלחה שלנו בהתמודדות עם הנגיף ורק איתכם ננצח אותו", אמרה.


(עדכון ראשון: 08:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully