וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 1,977 אובחנו בנגיף ביממה האחרונה, 82 מונשמים

22.7.2020 / 11:00

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים הפעילים עלה ליותר מ-30 אלף. מתוך כ-27 אלף בדיקות ביממה, אחוז החיוביים לנגיף עומד על 8%. בבתי החולים מאושפזים 663 חולים, ומספר המתים עומד על 430. בתוך כך, יו"ר ועדת הקורונה דנה עם משרד הבריאות על מתווה לפתיחת חדרי הכושר

בווידאו: דיון בוועדת הקורונה על פתיחת המסעדות/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 1,977 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-53,589. אתמול התקבלו תוצאות עבור 27,299 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 8%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 30,488. בבתי החולים מאושפזים 663 חולים, מתוכם 82 מונשמים ו-259 חולים קשה. נכון להיום מתו 430 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 1,855 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 24,200, מתוכן 7.7% חיוביות לנגיף.

מעבדה לבדיקות קורונה, קופת חולים לאומית, אור יהודה, 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
אחוז החיוביים לנגיף - 8%. בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

כחלק מהניסיון לבלום את התפשטות הנגיף, חודשו לאחרונה חלק מהמגבלות על המרחב הציבורי, אף שאתמול ועדת הקורונה בכנסת החליטה כי המסעדות ייפתחו בניגוד להחלטת הממשלה. כמו כן, יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון (הליכוד) מקיימת במהלך היום דיונים עם משרד הבריאות וגורמים בממשלה כדי להגיע למתווה המוסכם על כל הצדדים לחדרי הכושר וחדרי הסטודיו לכל אורך השבוע, וכן האטרקציות התיירותיות בסוף השבוע.

עוד בוואלה!

תקופת הבידוד קוצרה: 10 ימים לנדבקים ללא תסמינים, 13 עם תסמינים

לכתבה המלאה

מוקדם יותר היום, הודיע משרד הבריאות על קיצור תקופת הבידוד הנדרשת ממאובחנים בקורונה. במסמך שפרסמה ראש שירותי בריאות הציבור היוצאת, פרופ' סיגל סדצקי, היא פירטה כי חולה הסובל מסימפטומים של המחלה יוגדר כמחלים, רק אם חלפו עשרה ימים מיום תחילת תסמיני הנגיף, בתוספת שלושה ימים ללא תסמינים כמו חום או תסמינים נשימתיים. מכאן, עולה כי עבור חולים הסובלים מסימפטומים, הזמן המינימלי להחלמה יהיה 13 יום לפחות.

באשר לחולים שאינם סובלים מתסמינים, נקבע כי חולה בקורונה יוגדר כמחלים אם חלפו עשרה ימים מאז שקיבל תוצאה חיובית בבדיקה קורונה. במקרה של חולים שלא ניתן לקבוע בנוגע אליהם מתי החלו התסמינים, נקבע כי עשרת הימים שבהם הם נדרשים לשהות בבידוד ייספרו מאז קבלת התוצאה החיובית בבדיקה קורונה, בתוספת שלושה ימים ללא כל תסמינים.

מעבדה לבדיקות קורונה, קופת חולים לאומית, אור יהודה, 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מעבדה לבדיקות קורונה/ראובן קסטרו

אתמול, נודע כי פרופ' גבי ברבש ימונה לתפקיד הפרויקטור האחראי על ניהול המאבק בנגיף הקורונה. ברבש כיהן בעבר בשלל תפקידים בכירים במערכת הבריאות, בהם מנהל בית החולים איכילוב בתל אביב ומנכ"ל משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully