וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: פרופ' גבי ברבש יהיה הפרויקטור הממונה על המאבק בקורונה

עודכן לאחרונה: 30.7.2020 / 16:51

פרופ' ברבש, מנכ"ל בית החולים איכילוב לשעבר שכיהן גם כמנכ"ל משרד הבריאות, יוביל את המאבק בנגיף. זאת, שבועיים לאחר שהשר אדלשטיין הודיע על כוונתו למנות מנהל מיוחד כדי לרכז את הנושא

בווידאו: דיון בוועדת הקורונה על פתיחת המסעדות/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

פרופ' גבי ברבש מונה לתפקיד האחראי על ניהול המאבק בנגיף הקורונה - כך נודע היום (שלישי). זאת, שבועיים לאחר הכרזת שר הבריאות יולי אדלשטיין על כוונתו למנות מנהל מיוחד שירכז את הנושא.

פרופ' ברבש, בוגר האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת הארוורד, כיהן בעבר בשלל תפקידים בכירים במערכת הבריאות. בין היתר, הוא שימש כסגן מנהל המרכז הרפואי שיבא בתל השומר, ולאחר מכן כיהן כמנהל בית החולים איכילוב בתל אביב. ב-1996 כיהן ברבש כמנכ"ל משרד הבריאות, אך התפטר כעבור כמה שנים וחזר לנהל את איכילוב, תפקיד בו שימש עד שנת 2015. בנוסף, הוא שימש בעבר כיו"ר המרכז הלאומי להשתלות איברים, נמנה על צוות בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב וכיהן כמנכ"ל קרן רש"י.

פרופסור גבי ברבש, מנכ"ל בית החולים איכילוב, בערב פתיחה של בניין הלב, בית חולים חירום באיכילוב, מרץ 2011. אורי לנץ
יופקד על ניהול המשבר. פרופ' ברבש/אורי לנץ

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי בירך על המינוי של ברבש לתפקיד. לדבריו, בחירה זו מהווה "חיזוק חשוב וחיוני הן למאמץ הלאומי והן לאמון הציבור שכל כך נחוץ היום". הוא ציין כי ברבש התריע "מהרגע הראשון" על הצורך בהרחבת מערך הבדיקות, ולדבריו, "היום כבר ברור כי למערך הזה יש חשיבות משמעותית לא רק בקטיעת שרשרת ההדבקה, אלא גם עבור היכולת להציג תמונת מודיעין רחבה ואמינה ולקבל החלטות מושכלות באמצעותה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע לפני כשבועיים כי החליט למנות מנהל מיוחד למאבק בנגיף הקורונה, ושיודיע בקרוב על בחירתו. בדברים, שנשא במסיבת עיתונאים במשרדו שבירושלים על רקע העלייה בתחלואה, הוא הסביר כי "תפקידו יהיה לתכלל את הנושא - החל ממערך הבדיקות, דרך קטיעת שרשרת ההדבקה ויתר הפעולות הקשורות לנגיף".

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון יומי: 1,855 אובחנו ביממה האחרונה, 260 במצב קשה

לכתבה המלאה

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,855 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-52,687. אתמול התקבלו תוצאות עבור 24,200 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.7%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 29,883. בבתי החולים מאושפזים 670 חולים, מתוכם 78 מונשמים ו-260 חולים קשה. נכון להיום מתו 422 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 951 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 17,703, מתוכן 5.7% חיוביות לנגיף. מהנתונים עולה כי ביממה החולפת חלה עלייה בתחלואה, הן במספר המאומתים והן באחוז החיוביים לנגיף מתוך סך הבדיקות.

(עדכון ראשון: 17:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully