וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 1,855 אובחנו ביממה האחרונה, 260 במצב קשה

21.7.2020 / 11:05

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר המאובחנים זינק פי שניים לעומת אתמול. 670 בני אדם מאושפזים בבתי החולים, בהם 78 מונשמים. בתוך יממה התקבלו תוצאות עבור יותר מ-24 אלף בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.7%

בווידאו: דיון בוועדת הקורונה על פתיחת המסעדות/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 1,855 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-52,687. אתמול התקבלו תוצאות עבור 24,200 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.7%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 29,883. בבתי החולים מאושפזים 670 חולים, מתוכם 78 מונשמים ו-260 חולים קשה. נכון להיום מתו 422 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 951 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 17,703, מתוכן 5.7% חיוביות לנגיף. מהנתונים עולה כי ביממה החולפת חלה עלייה בתחלואה, הן במספר המאומתים והן באחוז החיוביים לנגיף מתוך סך הבדיקות.

בדיקות קורונה במעבדות קופת חולים לאומית באור יהודה 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה באור יהודה/ראובן קסטרו

בתוך כך, ועדת הקורונה של הכנסת אישרה ברוב של שמונה תומכים מול שלושה מתנגדים את החרגת המסעדות מצו הממשלה, והמשך פעילותן, כולל ישיבה בחללים סגורים - בניגוד להחלטת הממשלה. חברי כחול לבן בוועדה נעדרו מההצבעה בתיאום עם הליכוד.

הוועדה דנה בסוגיית המסעדות, וכן בחובת הפינוי מרצון של חולי קורונה למלוניות ובמוכנות מערכת הבריאות לטיפול בנגיף בחורף. זאת, לאחר שהמסעדות נסגרו הבוקר בשל כישלון המגעים בין שר הבריאות יולי אדלשטיין ליו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון.

בפתח הדיון, הבהירה יו"ר הווועדה כי בכוונתה לאשר את פתיחת המסעדות. "אנו נצביע על המסעדות, לא נאשר את הסעיפים בצו ונשאיר אותן פתוחות", אמרה."ניסיתי להגיע להבנות עם הממשלה עד השעות הקטנות של הלילה, אך לצערי זה לא צלח".

עוד אמרה שאשא ביטון, כי "אנחנו לא נפסיק לדרוש שבכל אחת מההנחיות שיוצאות מהממשלה יהיה רעיון מסדר בכדי לרתום את הציבור למאבק בנגיף. אנחנו במשבר בריאותי חמור ובלי הציבור אין שום סיכוי שננצח אותו".

ועדת הקורונה דנה בפתיחת מסעדות, 21 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ועדת הקורונה דנה בפתיחת מסעדות, הבוקר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

אתמול, הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק המסמיך את שב"כ להמשיך באיכונים הסלולריים אחר חולי קורונה או שוהים בבידוד. ההצעה קובעת גם כי על משרד הבריאות להשיק את יישומון "המגן 2" בתוך שבוע, וכי מעתה עליו להשיב לערעורי אזרחים על דרישות להיכנס לבידוד בעקבות איכוני שב"כ בתוך 24 שעות. הצעת החוק אושרה ברוב של 48 תומכים מול 23 מתנגדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully