וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים לפשרה נכשלו: המסעדות נסגרו מהבוקר עד לדיון בוועדת הקורונה

21.7.2020 / 5:12

מתווה שר הבריאות שנועד לאפשר פתיחה חלקית של המסעדות לא הובא לאישור הממשלה, בעקבות התנגדותה של יו"ר הוועדה. שעות לפני כניסת ההגבלות לתוקף, הבהירה ח"כ שאשא ביטון כי "אם לא יובא מתווה לאישור - נפתח את המסעדות ב-10:00"

בווידאו: הצבעה בוועדת הקורונה על פתיחת הבריכות וחופי הים בסופי שבוע/צילום: ערוץ הכנסת

המתווה של שר הבריאות יולי אדלשטיין, שאמור לאפשר פתיחה חלקית של המסעדות, לא הובא הלילה (שלישי) לאישור הממשלה. זאת, לאחר שנכשלו המגעים בינו לבין יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון, בעניין מתווה מוסכם שיאפשר את פתיחתן. המשא ומתן נכשל בעקבות התנגדותה של יו"ר הוועדה, שדרשה לגבש תו סגול אחיד למסעדות, שלא ישתנה באופן תכוף, ויאפשר יציבות בענף.

בעקבות כישלון המגעים, נסגרו המסעדות בשעה 05:00 בבוקר, וייתכן כי הן ישובו לפעילות לאחר ישיבת ועדת הקורונה, שתחל בשעה 10:00. לפי המתווה של אדלשטיין, שאותו השרים היו אמורים לאשר אמש, ניתן היה לאפשר למסעדות לפעול חלקית עם עד 50 איש, שיישבו בחלל הפתוח בלבד - ולא בפנים המסעדה. ח"כ שאשא ביטון לא הסכימה להגבלת הסועדים לישיבה מחוץ למסעדה בלבד, והבהירה כי "אם לא יובא מתווה לאישור ועדת הקורונה - נאשר את הפעלת המסעדות ב-10:00".

לאורך כל הערב ניהלה שאשא ביטון משא ומתן עם משרד הבריאות, על מנת לקבוע את אותו תו סגול אחיד - אך הצדדים לא הצליחו להגיע לידי הסכמה. המתווה שהציע אדלשטיין, הגיע לאחר שביום שישי האחרון הממשלה אישרה להטיל מגבלות משמעותיות על ענף המסעדות, הכוללות איסור כולל על כניסת לקוחות והפעלת שירות משלוחים ואיסוף עצמי בלבד.

מקומות בילוי בתל אביב סגורים בעקבות הנחיה להשבתה למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, מרץ 2020. ראובן קסטרו
מקומות הבילוי בתל אביב סגורים בעיצומו של משבר הקורונה/ראובן קסטרו

בתחילה, רצו בממשלה להגביל את פעילות המסעדות החל מיום שישי האחרון, אך לאחר שכמה בעלי מסעדות בתל אביב, חיפה והרצליה הבהירו כי הם אינם מתכוונים להיענות להגבלות, דחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את סגירת המסעדות לשלישי - המועד שפקע הבוקר.

ביום ראשון האחרון, נתניהו ושר האוצר ישראל כץ נפגשו עם נציגי איגוד המסעדות ואיגודים נוספים, שדרשו להמשיך את פעילותם העסקית. על פי נתוני משרד הבריאות שהוצגו בפני הוועדה, בתוך שבוע, מ-10 ועד 16 ביולי, נדבקו רק עשרה בני אדם בבתי קפה ובמסעדות, 11 בברים, 19 במועדונים, 16 במסיבות שנערכו במקומות אחרים ו-33 במקומות בילוי אחרים שאינם ידועים.

עוד בוואלה!

אדלשטיין יביא לאישור הממשלה: הפעלת מסעדות עם 50 איש בחוץ

לכתבה המלאה
מסעדות סגורות בנמל תל אביב 17 במרץ 2020. ראובן קסטרו
מסעדות סגורות בנמל תל אביב/ראובן קסטרו

אתמול אישרה ועדת הקורונה לפתוח את חופי הים ואת בריכות השחייה במהלך סוף השבוע, בניגוד להחלטת הממשלה לסגור אותם. ההצבעה התקיימה לאחר שהממשלה חזרה בה מחלק מההגבלות שהוטלו בעקבות הסתייגות הוועדה.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר בפתיחת דבריו בוועדה כי בעקבות הדיון שנערך בה יום קודם לכן, הממשלה מתכוונת להשאיר את הבריכות וחופי הים פתוחים, ולאפשר להפעיל מסעדות בחללים פתוחים. בנוסף לכך, ח"כ זוהר טען שזוהו נתוני הדבקה מדאיגים בחדרי הכושר, ולכן הממשלה לא תאשר את פתיחתם.

(עדכון ראשון 23:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully