וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין יביא לאישור הממשלה: הפעלת מסעדות עם 50 איש בחוץ

20.7.2020 / 19:09

שר הבריאות יעלה להצבעה מתווה המאפשר פתיחה חלקית של מסעדות, שאמורות להיסגר ממחר, אך האכילה בתוכן תיאסר. ועדת הקורונה תצביע בהמשך על המהלך, לאחר שאישרה גם לפתוח את החופים והבריכות בסופי השבוע

בווידאו: הצבעה בוועדת הקורונה על פתיחת הבריכות וחופי הים בסופי שבוע/צילום: ערוץ הכנסת

(בווידיאו: הדיון שהתקיים היום בוועדת הקורונה על המגבלות)

שר הבריאות יולי אדלשטיין יביא הערב (שני) לאישור הממשלה מתווה המאפשר הפעלת מסעדות עם עד 50 איש בחלל הפתוח - שעות לפני סגירתן הצפויה, שנדחתה בלחץ המסעדנים. על פי המתווה, האכילה בתוך המסעדה תהיה אסורה. לאחר אישור הממשלה, הנושא יעלה מחר בערב להצבעה בוועדת הקורונה, שמוקדם יותר אישרה צמצום נוסף במגבלות - וקבעה כי חופי הים ובריכות השחייה יישארו פתוחים במהלך סוף השבוע.

הממשלה אישרה ביום שישי האחרון להטיל מגבלות משמעותיות על ענף המסעדות, הכוללות איסור כניסת לקוחות והפעלת שירות משלוחים ואיסוף עצמי בלבד. בעקבות זאת, בעלי כמה מסעדות בתל אביב, חיפה והרצליה הצהירו כי הם אינם מתכוונים להיענות להגבלות ויישארו פתוחות. בשל המחאה, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי סגירת המסעדות תידחה לשלישי בבוקר, "על מנת לאפשר היערכות, ובשל רכישת מלאי המזון במסעדות".

מסעדות סגורות בנמל תל אביב 17 במרץ 2020. ראובן קסטרו
מסעדה סגורה בתקופת הקורונה, בנמל תל אביב/ראובן קסטרו

אתמול, נתניהו ושר האוצר ישראל כץ נפגשו עם נציגי איגוד המסעדות ואיגודים נוספים, שדרשו להמשיך את פעילותם העסקית. לדברי יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, בעקבות הדיון שנערך אתמול הממשלה מתכוונת לאפשר את הפעלת המסעדות בחללים פתוחים. חברי ועדת הקורונה דרשו לאפשר למסעדות להכיל 35% תפוסה, אך הממשלה טרם השיבה לדרישה זו.

על פי נתוני משרד הבריאות, שהוצגו אתמול בפני הוועדה, בתוך שבוע, מ-10 ועד 16 ביולי, נדבקו רק עשרה בני אדם בבתי קפה ובמסעדות, 11 בברים, 19 במועדונים, 16 במסיבות שנערכו במקומות אחרים ו-33 במקומות בילוי אחרים שאינם ידועים.

איגוד המסעדות מסר אתמול לאחר הפגישה עם נתניהו: "הבהרנו לראש הממשלה את ההשלכות של סגירת הענף וקריסתו. ראש הממשלה הקשיב לטענותינו ואנו מצפים לקבל תשובות עד מחר. נמשיך את ההידברות עם לשכתו".

עוד בוואלה!

ועדת הקורונה קבעה: הבריכות וחופי הים לא ייסגרו בסופי השבוע

לכתבה המלאה

בוועדת הקורונה, המתכנסת בימים האחרונים לדיון במגבלות החדשות, העלו גם דרישות נוספות, הכוללות בין היתר הימנעות מסגירה מוחלטת של אטרקציות תיירותיות בסופי השבוע, בעיקר באילת, וכן השארת חדרי הכושר פתוחים תוך הנחיות לריחוק בין המתאמנים השונים. הממשלה הודיעה כי היא מתנגדת לדרישה זו. לעומת זאת, לאור שינוי עמדתה של הממשלה בנוגע לחופי הים והבריכות, הוחלט בהצבעה שהתקיימה מוקדם יותר היום כי הם יישארו פתוחים.

בניסיון להקל על בעלי העסקים, הודיע ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, כי העירייה תאפשר למסעדות ובתי קפה להוציא שולחנות וכסאות נוספים למרחב הציבורי. בנוסף לכך, במהלך החודשים יוני ויולי התירה העירייה ליותר מ-400 עסקים להרחיב את שטח ההגשה שלהם במרחב הציבורי, על רקע דרישות התו הסגול למרחק של שני מטרים בין שולחן לשולחן. "נאפשר להוציא שולחנות וכסאות למרחב הציבורי מעבר לכל מה שהיה מקובל עד כה. העת הזו יש לעשות הכול כדי לסייע לעסקים" אמר חולדאי.

(עדכון ראשון: 18:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully