וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: ההתנהגות בוועדת הקורונה תוביל אותנו לסגר מלא

21.7.2020 / 18:30

שר הבריאות מתח ביקורת על ההחלטה לפתוח את המסעדות ברקע המחלוקת עם היו"ר שאשא-ביטון. הוא טען כי "הבלבול בהנחיות לא נובע ממשרד הבריאות, אלא ממאבקים בכנסת". לדבריו, "הדרישות הילדותיות לנתונים מדויקים באות מאנשים שאין להם מושג מה הן חקירות אפידמיולוגיות"

בווידאו: שר הבריאות מגיב להחלטות ועדת הקורונה/עריכה: ניר חן

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום (שלישי) כי "ההתנהגות בוועדת הקורונה תוביל אותנו לסגר מלא". בביקור בבית החולים רמב"ם בחיפה, יחד עם סגנו יואב קיש, טען אדלשטיין כי "כשכל מהלך אנחנו מתחילים מאבק קשה - זה ידרדר את כולנו". זאת, לאחר שהוועדה אישרה הבוקר את פתיחתן מחדש של המסעדות בניגוד להחלטת הממשלה, וברקע המחלוקת בין שר הבריאות ליו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא-ביטון.

השר טען כי "הבלבול בהנחיות לא נובע מההחלטות של משרד הבריאות אלא מאי דיוק בדיווחים וממאבקים שמפתחים לאחר מכן בממשלה ובכנסת. הדרישות הילדותיות להביא נתונים מדויקים כמה נדבקו במסעדה וחדר כושר באות מפי אנשים שאין להם מושג ירוק מהי חקירה אפידימיולוגית".

שר הבריאות  יולי אדלשטיין ומנהל בי"ח רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל במחלקת הקורונה התת קרקעית בבית החולים, 21 ביולי 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
אדלשטיין היום בבית החולים רמב"ם, לשמאלו המנהל ד״ר הלברטל, היום/אתר רשמי, אתר רשמי

"שלא יובן לא נכון - ליבי עם אנשי העסקים, עם כל הנפגעים", הדגיש אדלשטיין. "הדרישה של משרד הבריאות הייתה סגירת המסעדות, לא בגלל שאני לא אוהב לשבת במסעדה, אבל מה לעשות? שאנשים אוכלים ביחד ליד אותו שולחן ללא מסיכות, שם מתרחשת ההדבקה. לכן אני חוזר ואומר - אנחנו מבססים את ההחלטות שלנו על נתונים בינלאומיים, התייעצות עם גורמים, אני מאוד מצטער שכל פעם מתפתח שיח פופוליסטי סביב הנושאים האלה".

לפי המתווה של אדלשטיין, אותו היו אמורים השרים לאשר אמש, ניתן היה לאפשר למסעדות לפעול חלקית עם עד 50 איש, שיישבו בחלל הפתוח בלבד - ולא בפנים המסעדה. ח"כ שאשא ביטון לא הסכימה להגבלת הסועדים לישיבה מחוץ למסעדה בלבד, והוועדה אישרה הבוקר את החרגת המסעדות מצו ההגבלות.

ועדת הקורונה דנה בפתיחת מסעדות, 21 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"דרישות ילדותיות". דיון ועדת הקורונה, הבוקר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

באשר לדיון בפיצול סמכויות ועדת הקורונה אמר אדלשטיין כי "כמי ששימש יו"ר הכנסת במשך שבע שנים, אני האחרון שאגיד שאין צורך בפיקוח פרלמנטרי. קראתי לכל חברי הכנסת שקורונה לא מבדילה בין ימין או שמאל, חרדים או חילונים, קואליציה או אופוזיציה. המאבק הוא של כולנו, הממשלה לא בצד אחד והעם לא בצד השני, כולנו באותו צד. אם זאת תהיה הגישה בסופו של דבר גם בעזרת השם ננצח".

שר המשפטים אבי ניסנקורן הצטרף לדבריו של אדלשטיין, וטען כי אין "בלאגן" בין הממשלה לכנסת, אלא הפרדת רשויות. "ועדת הקורונה מוסמכת לבטל החלטות מסיבה אחת ויחידה - אנחנו דאגנו, מתוך הממשלה, לפיקוח פרלמנטרי הדוק על החלטות הממשלה גם בעת חירום. כן, החובה הזו מעוגנת באותם חוקים שכונו בכותרות מפוצצות "חוקים עוקפי כנסת", אמר.

שר הבריאות  יולי אדלשטיין ומנהל בי"ח רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל במחלקת הקורונה התת קרקעית בבית החולים, 21 ביולי 2020. יואב איתיאל
שר הבריאות במהלך הסיור, היום/יואב איתיאל

שר הבריאות החל את הסיור בבית החולים התת קרקעי, הגדול מסוגו במזרח התיכון, שיכול לאכלס עד 2,000 מיטות. 900 מיטות כבר הוכנו למקרה קיצון של התפרצות מגיפת הקורונה. הנהלת רמב"ם, בראשות מנהל בית החולים, ד"ר מיקי הלברטל הציגה בפני השר את התמודדות רמב"ם עם העומסים שיוצרת המגיפה.

ממחלקת הקורונה המשיך השר לממתקן התת קרקעי שנבנה בבית החולים כאחר מלקחי מלחמת לבנון השנייה ב-2006 וצפה בתרגול של טיפול נמרץ במקום. המתקן שנבנה בחשיבה על מלחמה איזורית והתקפות טילים משמש בשגרה כחניון ענק, אך כל המערכות המאפשרות להפוך אותו לבית חולים לכל דבר תוך 72 שעות - מוטמעות בתוך קירותיו.

לאחרונה הנחה משרד הבריאות את רמב"ם להשתמש ביכולות האלו של בית חולים חירום להתכונן לתרחישי חירום סביב מגיפת הקורונה. בתרחיש חירום שבו המחלקות "הרגילות" לקורונה לא יספיקו - יהפוך בית החולים התת קרקעי למתקן אשפוז איזורי שמסוגל לטפל ב-300 מונשמים ועוד 400 חולים קשים ובינוניים. בתום הסיור יצא לבית החולים לניאדו בנתניה.

(עדכון ראשון: 12:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully