וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקופת הבידוד קוצרה: 10 ימים לנדבקים ללא תסמינים, 13 עם תסמינים

22.7.2020 / 12:57

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות הודיעה על שינוי במדיניות עבור המאובחנים בקורונה, בהתאם להמלצת ארגון הבריאות העולמי. חולה הסובל מסימפטומים יידרש לשהות בבידוד לפחות 13 ימים, אם בשלושה מתוכם לא היו תסמינים. בעקבות השינוי, כעשרת אלפים מבודדים ישוחררו

בווידאו: דיון בוועדת הקורונה על פתיחת המסעדות/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) על קיצור תקופת הבידוד הנדרשת ממאובחנים בנגיף הקורונה. במסמך שפרסמה ראש שירותי בריאות הציבור היוצאת, פרופ' סיגל סדצקי, היא פירטה כי חולה הסובל מסימפטומים של המחלה יוגדר כמחלים, רק אם חלפו עשרה ימים מיום תחילת תסמיני הנגיף, בתוספת שלושה ימים ללא תסמינים כמו חום או תסמינים נשימתיים. מכאן, עולה כי עבור חולים הסובלים מסימפטומים, הזמן המינימלי להחלמה יהיה 13 ימים לפחות. ההנחיה תיכנס לתוקף החל מהיום.

באשר לחולים שאינם סובלים מתסמינים, נקבע כי חולה בקורונה יוגדר כמחלים אם חלפו עשרה ימים מאז שקיבל תוצאה חיובית בבדיקה קורונה. במקרה של חולים שלא ניתן לקבוע בנוגע אליהם מתי החלו התסמינים, נקבע כי עשרת הימים שבהם הם נדרשים לשהות בבידוד יחלו מיום קבלת התוצאה החיובית בבדיקה קורונה, בתוספת שלושה ימים ללא כל תסמינים.

קריטריונים אלה מגדירים את התנאים שבהם יהיה על רופאים להורות בכתב על סיום תקופת הבידוד. על פי המסמך, בנקיטת מדיניות זו, אימץ המשרד את המלצת ארגון הבריאות העולמי. בהתאם לידע המדעי העדכני בנוגע לנגיף, הסיכון להידבק מחולה תשעה ימים מתחילת התסמינים נמוך, מה שהוביל את הארגונים הבינלאומיים לעדכן את המלצותיהם.

לקריאת המסמך המלא

מעבדה לבדיקות קורונה, קופת חולים לאומית, אור יהודה, 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מאובחן ללא תסמינים יבודד למשך עשרה ימים מאז הבדיקה. בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

מדיניות הבידוד החדשה של משרד הבריאות

  • חולה הסובל מסתמינים יוגדר כמחלים אם עברו עשרה ימים מתחילת התסמינים, בתוספת שלושה ימים נוספים ללא תסמינים
  • חולה שלא ניתן לקבוע בוודאות מתי החלו התסמינים שלו, יוגדר כמחלים לאחר עשרה ימים מקבלת התוצאה החיובית בבדיקה, ובלבד שחלפו שלושה ימים לפחות מתום התסמינים
  • חולה שאינו סובל מתסמינים יוגדר כמחלים אם חלפו עשרה ימים מיום קבלת התוצאה החיובית

בעקבות השינוי במדיניות, כ-3,500 מבוטחים בקופת החולים כללית שאובחנו בקורונה ישוחררו היום מבידוד. ממכבי ישוחררו כ-2,800 מבוטחים, ומלאומית כ-1,500. ממאוחדת טרם נמסר כמה מחולי הקורונה המבוטחים אצלה ישוחררו מבידוד. בסך הכול, קרוב לעשרת אלפים ישראלים הנדרשים לשהות בבידוד - ישוחררו.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,977 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת, בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-53,589. אתמול, התקבלו תוצאות עבור 27,299 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 8%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות. מספר החולים הפעילים הוא 30,488, מהם 663 מאושפזים בבתי החולים, 259 במצב קשה וכ-82 מונשמים. נכון להיום, מתו 430 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

פרופ' סיגל סדצקי, במהלך מסע"ת בנושא נגיף הקורונה 31 במאי 2020. -, פלאש 90
המשרד אימץ את עמדת ארגון הבריאות העולמי. סדצקי/פלאש 90, -

אתמול, נודע כי פרופ' גבי ברבש ימונה לתפקיד הפרויקטור האחראי על ניהול המאבק בנגיף הקורונה. ברבש כיהן בעבר בשלל תפקידים בכירים במערכת הבריאות, בהם מנהל בית החולים איכילוב בתל אביב ומנכ"ל משרד הבריאות. שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הכריז לפני כשבועיים על החלטתו למנות מנהל מיוחד לנושא, שלדבריו "תפקידו יהיה לתכלל את הנושא - החל ממערך הבדיקות, דרך קטיעת שרשרת ההדבקה ויתר הפעולות הקשורות לנגיף".

אדלשטיין הזהיר אתמול מהצמצום במגבלות שהוטלו בניסיון לבלום את התפשטות הנגיף. זאת, לאחר שוועדת הקורונה אישרה את פתיחתן של המסעדות - בניגוד להחלטת הממשלה. שר הבריאות, שערך סיור בבית החולים רמב"ם שבחיפה, אמר כי "ההתנהגות בוועדת הקורונה תוביל אותנו לסגר מלא. כשכל מהלך אנחנו מתחילים מאבק קשה - זה ידרדר את כולנו".

מרכז המידע והידע למאבק בקורונה שבאגף המודיעין (אמ"ן) בצה"ל התריע אתמול כי ללא שינוי במגמת התחלואה - צפויים למות במצטבר מאות אנשים כתוצאה מהנגיף בישראל. לפי תמונת המצב שפרסם המרכז, עולה כי מספר החולים המוגדרים במצב קשה צפוי לגדול במהלך החודש הקרוב בעשרות מדי יום.

במרכז הבהירו כי גם אם העלייה בהיקף הבדיקות הביאה לעלייה משמעותית במספר הנדבקים המאובחנים, שהיא לכאורה מלאכותית בלבד, הרי שבמקביל נרשמה עלייה במספר החולים החדשים שמצבם קשה.

למרות ההנחיה החדשה, תקופת הבידוד לנדרשי בידוד עקב חשיפה לחולה או חזרה מחו"ל לא השתנתה, ועדיין עומדת על 14 ימים מלאים.

שר הבריאות  יולי אדלשטיין ומנהל בי"ח רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל במחלקת הקורונה התת קרקעית בבית החולים, 21 ביולי 2020. יואב איתיאל
שר הבריאות יולי אדלשטיין בביקור במחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה, אתמול/יואב איתיאל

מנכ"ל קופת חולים לאומית, ניסים אלון, בירך על הצעד. "בעבר מי שנחשף למאומת לקורונה והיה א-סימפטומטי נדרש לבידוד של 14 יום ושוחרר אוטומטית. מרגע שהוחלט לדגום גם א-סימפטומטיים זה יצר עומסים הן בנקודות הדיגום, הן במעבדות והן במערך אשפוז בית\מלון", אמר. "ההנחיה החדשה תסייע לשחרר את הא-סימפטומטיים שבאשפוז בית\מלון ללא צורך ב2 בדיקות שליליות. זה יאפשר לקופות להתמקד בסימפטומטיים שהם הכי חשובים לניטור ובקרה. המהלך מבורך. ותודה למשרד הבריאות שקשוב לפניות שלנו בעניין".

מקופת חולים כללית נמסר כי הם "מברכים על החלטת משרד הבריאות לאמץ את המלצת ארגון הבריאות העולמי בנוגע לקיצור תקופת ההחלמה והיציאה מבידוד למחלימי נגיף הקורונה". לדברי ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת קהילה שירותי בריאות כללית, "החלטה זו משמעותית מבחינה רפואית, חברתית וכלכלית". עוד נמסר, כי "נכון להיום, בכללית 12,500 מאומתי קורונה. מרגע קבלת הודעת משרד הבריאות צוותי חמ"ל הקורונה החלו ביצירת קשר עם המטופלים הרלוונטים והגדרתם כמחלימים ועדכונם כי תקופת הבידוד הסתיימה. יש להדגיש כי קביעת החלמה ושחרור מבידוד הם באישור רופא בלבד וההערכה היא כי כ-30% ישוחררו מבידוד בימים הקרובים".

(עדכון ראשון: 9:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully