וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח אמ"ן: ללא שינוי בתחלואה הקורונה - צפויים מאות רבות של מתים מנגיף

21.7.2020 / 20:00

מרכז המידע למאבק בנגיף הבהיר כי ישראל נמצאת במהלכו של גל התחלואה השני, וכי לפי קצב העלייה הנוכחי בתחלואה, עשרות חולים במצב קשה יתווספו למניין החולים מדי יום. לטענת המרכז, מספר החולים המבוגרים קטן ביחס לגל הראשון, ולכן העלייה במספרים מעט מתונה יותר

בווידאו: דיון בוועדת הקורונה על פתיחת המסעדות/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

מרכז המידע והידע למאבק בקורונה שבאגף המודיעין (אמ"ן) פרסם היום (רביעי) את תמונת מצב התחלואה, ממנה עולה כי אם יישמר היקף העלייה הנוכחי בתחלואה בנגיף הקורונה, צפויים למות מאות אנשים כתוצאה מהנגיף במצטבר. עוד עולה כי מספר החולים המוגדרים במצב קשה צפוי לגדול במהלך החודש הקרוב בעשרות חולים מדי יום.

לטענת המרכז, העלייה בהיקף התחלואה נמשכת גם במספר החולים הקשים וגם במספר המתים, אך בשלב הזה באופן מעט יותר מתון מאשר בגל הראשון, בעיקר בשל מספר המאובחנים הנמוך יחסית מעל לגיל 60.

בדוח של מרכז המידע הבהירו כי "על סמך היקף התחלואה הנוכחי ובהיעדר שינוי מגמה משמעותי בקצב התפתחות התחלואה - אנו מעריכים כי מספר החולים החדשים במצב קשה צפוי לגדול בחודש הקרוב לעשרות רבות ביממה, ובהתאמה מספר המתים המצטבר יגיע לטווח מאות רבות".

מעבדה לבדיקות קורונה, קופת חולים לאומית, אור יהודה, 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
כ-60% מהחולים מפוזרים ברחבי הארץ. מעבדה לבדיקות קורונה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

בנוסף לנתוני התחלואה הכלליים, מרכז המידע מסר כי היקף הנדבקים מעל גיל 60 ומספר החולים החדשים במצב קשה נמצאים במעקב שבועי מתחילת המגיפה. לפי המעקב של המרכז, ניתן לראות כי העלייה במספר החולים במצב קשה עוקב אחר העלייה במספר החולים המבוגרים, בהפרש של מספר ימים עד מספר שבועות.

עם זאת, תמונת המצב המצטיירת אינה מותירה מקום לספק, כי גם אם העלייה בהיקף הבדיקות הביאה לעלייה משמעותית במספר הנדבקים המאובחנים, ולכאורה עלייה מלאכותית, הרי שבמקביל נרשמה עלייה במספר החולים החדשים שמצבם קשה. עלייה זו אינה נוגעת כלל להיקף הבדיקות, אלא להתפתחות המחלה אצל הנדבקים, לכן היא משקפת בעיקר את עוצמת התחלואה המוחלטת באוכלוסייה.

עוד בוואלה!

סופית: פרופ' גבי ברבש יהיה הפרויקטור הממונה על המאבק בקורונה

לכתבה המלאה

עוד הבהירו במרכז המידע, כי נוסף על מספר הנדבקים הגבוה, התחלואה מפוזרת במאות ישובים, כשריכוזי התחלואה הגדולים הם בערים ירושלים, תל אביב, בני ברק, באר שבע, אשדוד ופתח תקווה. קרוב ל-40% מהחולים הפעילים נמצאים במוקדים הללו. שאר החולים מפוזרים בין מאות ישובים נוספים. מצב התחלואה הכלל-ארצי, על הפיזור הנרחב של החולים, הופך את ההשתלטות על המגפה לקשה עוד יותר.

מנתוני מרכז המידע עולה כי הקורונה צפויה להישאר עוד חודשים ארוכים, אך ניתן להימנע מסגר כולל רק בתנאי שתהיה "היענות ציבורית מקיפה ומידית לעמידה בהנחיות משרד הבריאות". בנרכז הבהירו כי אין תחליף לשמירה על ריחוק חברתי ועטיית מסיכה במרחבים הציבוריים, וטענו כי "כל אחד מאיתנו הוא מדביק פוטנציאלי".

הגעת חולה קורונה לבית החולים שיבא תל השומר, 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"כל אחד מאיתנו הוא מדביק פוטנציאלי". הגעת חולה קורונה לבית החולים שיבא/ראובן קסטרו

בדוח נטען אמנם כי "העמידה בהנחיות משיתה הגבלות על חופש התנועה ואף על חופש העיסוק, אולם היא זאת שתאפשר גם את פתיחת המשק מחדש". עוד נכתב כי ישנו צורך חיוני לקטוע את שרשראות ההדבקה, ולשם כך נדרש להרחיב בדחיפות את המערך האפידמיולוגי, וכן לקצר את הזמנים עד לקבלת תוצאות לבדיקות הקורונה.

הבוקר עדכון משרד הבריאות כי 1,855 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-52,687. אתמול התקבלו תוצאות עבור 24,200 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.7%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 29,883. בבתי החולים מאושפזים 670 חולים, מתוכם 78 מונשמים ו-260 חולים קשה. נכון להיום מתו 422 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 951 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 17,703, מתוכן 5.7% חיוביות לנגיף. מהנתונים עולה כי ביממה החולפת חלה עלייה בתחלואה, הן במספר המאומתים והן באחוז החיוביים לנגיף מתוך סך הבדיקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully