וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה הסתיימה: האוצר והעובדות הסוציאליות הגיעו להסכמות

השר כץ ואיגוד העו"סים סיכמו אחרי מו"מ לילי על תוספת של 200 מיליון שקלים למשכורות, פעימה שנייה עם פתיחת הסכמי השכר ומענק קורונה מיוחד. אחרי 17 יום, יתחדשו הטיפולים באלימות במשפחה, חקירות הילדים והמענה לפניות קשישים ונוער בסיכון. יו"ר האיגוד: "הישג היסטורי"

בווידאו: הפגנת עובדים סוציאליים בכיכר רבין בתל אביב/עריכה: ניר חן

משרד האוצר ואיגוד העובדות והעובדים הסוציאליים הגיעו הבוקר (רביעי) להסכם לסיום השביתה בשירותי הרווחה, שנמשכה זה 17 ימים. הצדדים הגיעו להסכם הכולל תוספת של כ-200 מיליון שקלים למשכורות העובדות, החל מיולי 2021. העלאת השכר תחול גם במגזר הפרטי, על עובדות סוציאליות בעמותות שאינן מאוגדות.

על פי הסיכום, שעליו הודיעו הבוקר באיגוד, פעימה שנייה תינתן עם פתיחת הסכמי השכר במשק, בה העובדות הסוציאליות יוחרגו ויקבלו פעימה ייעודית. כמו כן, סוכם על הסכם אבטחה ומוגנות מלא לעובדות, בסך 70 מיליון, שנכנס תקציב המדינה בכל שנה. כל העובדות והעובדים יקבלו "מענק קורונה" לשנת 2021 בסך 9,000-1,1000 שקלים לעובד. המענקים יחולקו לשתי פעימות - אחת בחודש הבא ואחת בינואר.

מאז אתמול, קיימו שר האוצר ישראל כץ ויו"ר האיגוד ענבל חרמוני משא ומתן עם הצוותים המקצועיים במשרד האוצר, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ושר העבודה והרווחה איציק שמולי. במהלך הלילה, דנו הצדדים בסכום שיינתן בפעימה השנייה, שתינתן כשייפתחו הסכמי השכר במגזר הציבורי. נושא נוסף שעלה לדיון נוגע לשאלה האם התוספת תחול גם על עמותות או רק על המגזר הציבורי.

מחאת העובדים הסוציאליים בירושלים, 25 ביוני 2020. רוני כנפו
17 ימי מחאה. הפגנת העובדות הסוציאליות בירושלים/רוני כנפו

במסגרת השביתה, מתחילת החודש לא נערכו חקירות ילדים, לא ניתנו צווי הגנה לילדים ונוער בסיכון, לא התקיימו ועדות להפסקת הריון, לא ניתן מענה לפניות קשישים, לא טופלו מקרי אלימות במשפחה, לא נערכו השמות של קטינים לפנימיות וכן לא הוגשו תסקירי עובדים סוציאליים לעבריינים. כעת, שירותים אלה צפויים להתחדש.

עוד בוואלה!

היום ה-16 לשביתת העו"סיות: המו"מ תקוע, המוחים דורשים פתרון ארוך טווח

לכתבה המלאה
הפגנת העובדים והעובדות הסוציאליות, כיכר רבין, 21 ביולי 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
הפגנת העובדים הסוציאליים בכיכר רבין בת"א, אתמול/פלאש 90, מרים אלסטר

פרטי ההסכם שהושג עם העובדות הסוציאליות

  • פעימה ראשונה בסך 200 מיליון שקלים, תשולם בחודש יולי 2021
  • פעימה שנייה תשולם עם פתיחת הסכמי השכר במשק
  • הסכם מוגנות בשווי של 70 מיליון שקלים בשנה
  • עובדים ועובדות סוציאליות יקבלו "מענק קורונה" בסך 9000 עד 11 אלף שקלים לעובד/ת

חרמוני בירכה על ההסכם, אותו הגדירה "הישג היסטורי" עבור העובדות והעובדים הסוציאליים. "הובלנו ביחד מאבק אדיר, גאה ומלא השראה שהרים מחדש את קרנם של העובדות והעובדים הסוציאליים לגבהים חדשים, שנסך בכולנו גאווה במקצוע שלנו ובעצמה שלנו. מאבק אדיר מגיע היום לסיומו עם ניצחון אדיר שלנו", כתבה יו"ר האיגוד בהודעה לעובדות.

היא הוסיפה כי "כל זה לא היה קורה בלעדיכן ובלעדיכם, וללא הצוות המקצועי המדהים שלנו. כל עובד ועובדת שצעדו, הפגינו, שבתו, שיתפו פוסט - כל אחת ואחד מכן ומכם הוא חלק מהניצחון הזה. כל צירי האיגוד, הפעילים ראשי המחוזות, יורי התאים, החטיבות והוועדות. אנחנו יוצאות ויוצאים מכאן עם עתיד טוב יותר למקצוע שלנו, עם הישג שיירשם בדברי הימים של העבודה הסוציאלית בישראל".

השר כץ מברך על סיום השביתה בטוויטר:

שר האוצר בירך על סיום השביתה. "כפי שהבטחתי לא נשאיר אף אחד לצד הדרך. אני מלא הערכה למסירותם של העובדות והעובדים הסוציאליים, ותרומתם לחברה בישראל בתקופה קשה זו", אמר כץ. "סיכמנו על צעדים היסטוריים שישנו את מעמד העובדים ויאפשרו להם להמשיך בעבודתם המסורה בתנאים ההולמים את חשיבות המשימה שנטלו על עצמם".

שר העבודה והרווחה איציק שמולי בירך גם כן על ההסכם. "אני מצדיע לעובדים הסוציאליים בהנהגת ענבל חרמוני על מאבקם העיקש ושמח שעלה בידינו לתת מענה לדרישותיהם הצודקות. מול האתגרים החברתיים הקשים, שרק הועצמו בקורונה, זוהי יחידת העילית המצטיינת שלנו; כולנו מחויבים לטפח אותה ולתת לה את מלוא התמיכה בתנאי העבודה ובמוגנות".

שמולי הודה לכץ: "אני מודה לשר האוצר, שגילה כאן רגישות חברתית אמיתית, ולאנשי משרדו, ליו"ר ההסתדרות, על העמידה האיתנה והנחושה, ולבני גנץ על הגיבוי המוחלט שהביאו לכך שבמאמץ משותף הצלחנו להביא לפתרון המיוחל. העובדים הסוציאליים יקרים לי ואמשיך לתמוך בהם לאורך כל הדרך".

הפגנת העובדים והעובדות הסוציאליות, כיכר רבין, 21 ביולי 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
הפגנת העובדות הסוציאליות בכיכר רבין, אתמול/פלאש 90, מרים אלסטר

המחאה החלה בעקבות העומס בעבודתם של העובדים הסוציאליים, תנאי העבודה הלא הולמים והאלימות המופנית כלפיהם במהלך עבודתם. בימים האחרונים הם קיימו הפגנות ברחבי הארץ, בהן גם עצרת שהתקיימה אתמול בכיכר רבין בתל אביב, שלאחריה חסמו המוחים את רחוב אבן גבירול לתנועה.

אתמול, הודיע כץ על הקצאת 70 מיליון שקלים לתכנית מוגנות עבור העובדים, במטרה לתת מטרה לבעיית האלימות עד סוף שנת 2021 וללא קשר למשא ומתן. מנגד, חרמוני מתחה ביקורת על הודעתו: "בעוד שמונה חודשים, כשתותקף העובדת הסוציאלית הבאה - מה יגידו פקידי האוצר? היה לנו כסף להגן עלייך רק לשמונה חודשים?".

שר האוצר ישראל כ"ץ בפגישה עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שר העבודה והרווחה איציק שמולי, סגן שר האוצר יצחק כהן, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים בהסתדרות ענבל חרמוני והצוותים המקצועיים במשרד האוצר. 21 ביולי 2020. ההסתדרות, אתר רשמי
השרים כץ ושמולי עם יו"ר האיגוד חרמוני ויו"ר ההסתדרות, אתמול/אתר רשמי, ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות בר-דוד הכריז אתמול כי אם משבר העובדים הסוציאליים לא ייפתר - ענפים נוספים במגזר הציבורי יצטרפו לשביתה לאות סולידריות. בנוסף לכך, הוא גם הודיע שיפתח את קרן השביתה של ההסתדרות, ויעניק לכל אחד ואחת מהעובדים הסוציאליים השובתים מענק בגובה אלף שקלים.

(עדכון ראשון: 08:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully