וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: אם משבר העובדים הסוציאלים לא ייפתר - עוד ענפים יצטרפו לשביתה

16 ימים מפרוץ המחאה, יו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד הבטיח לפתוח את קרן השביתה ולחלק מענקים בגובה אלף שקלים לכל אחד ואחת מהשובתים, המוחים על העומס, תנאי העבודה והאלימות כלפיהם. בינתיים, המו"מ עם משרד האוצר עדיין תקוע

בווידאו: הפגנת עובדים סוציאליים בכיכר רבין בתל אביב/עריכה: ניר חן

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הכריז היום (שלישי) כי אם משבר העובדים הסוציאליים לא ייפתר - ענפים נוספים במגזר הציבורי יצטרפו לשביתה לאות סולידריות. בר דוד, שנפגש מוקדם יותר עם ראשי המאבק, הודיע כי יפתח את קרן השביתה של ההסתדרות, ויעניק לכל אחד ואחת מהעובדים הסוציאליים השובתים מענק בגובה 1,000 שקלים.

העו"סים שובתים מזה 16 יום במחאה על העומס בעבודתם, תנאי עבודתם והאלימות כלפיהם, בעוד המשא ומתן עם משרד האוצר נעצר לאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמות. במסגרת המחאה, נערכה מוקדם יותר היום הפגנה בכיכר רבין בתל אביב, והמוחים חסמו לתנועה את רחוב אבן גבירול.

הפגנת העובדים והעובדות הסוציאליות, כיכר רבין, 21 ביולי 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
מחאת העו"סים בכיכר רבין, היום/פלאש 90, מרים אלסטר

שר האוצר ישראל כץ הודיע הבוקר על הקצאת 70 מיליון שקלים לתכנית מוגנות לעובדות ולעובדים הסוציאליים באופן מיידי, שתיתן מענה לבעיית האלימות עד לסוף שנת 2021 וללא קשר למשא ומתן. עם זאת, יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות ענבל חרמוני טענה כי ההודעה היא בלוף. "בעוד שמונה חודשים שתותקף העובדת הסוציאלית - מה יגידו פקידי האוצר? היה לנו כסף להגן עלייך רק לשמונה חודשים?", אמרה.

לטענת חרמוני, "הפקידות באוצר מכשילה את ישראל כץ עם סיפורים על דרישות השכר. איגוד העובדים הסוציאליים דורש הסכם בוררות על מבנה השכר. לכולם ברור שמתווה בוררות ייקח מספר חודשים, כך שהטענה על היעדר תקציב היא לא יותר מספין בכדי לשבור את רוחן של העובדות. פקידי האוצר קוראים לנו לשוב לשולחן המו"מ - אנחנו מחכות כבר שבוע למו"מ שהופסק באופן אלים וחד צדדי. אנחנו נגיע בכל שעה. שידע שר האוצר שפקידי האוצר הונו אותו ולא קבעו כלל דיוני מו"מ".

עוד בוואלה!

היום ה-16 לשביתת העו"סיות: המו"מ תקוע, המוחים דורשים פתרון ארוך טווח

לכתבה המלאה

בנוסף, הציע כץ להגדיל את שכר העובדים הסוציאליים באלפי שקלים בשנה הנוכחית והבאה, אולם טען כי לא ניתן לדון כעת בהסכם השכר הקבוע. באיגוד העובדות הסוציאליות טענו מנגד כי הן דורשות התחייבות לפתרון ארוך טווח ולא שינוי זמני, שכן הבעיות לא יחלפו לאחר שנה אלא צפויות להחריף.

בנוסף, שר האוצר הביע היום את הערכתו למסירותם של העובדים הסוציאליים. כץ מסר כי "התחייבתי להקשיב ולהביא לפתרון הסוגיות שעל הפרק, כפי שעשיתי אמש עם יו"ר ארגון האחים והאחיות. אני קורא לנציגת העובדות הסוציאליות לחזור לשולחן המשא ומתן כדי שנוכל להגיע להסכמות בהקדם ולהביא לסיומה של השביתה".

"405 נפשות לטיפול אצל כל עובד סוציאלי"

הוועדה לקידום מעמד האישה דנה הבוקר בנושא. יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר, אמר בדיון כי מדינת ישראל צריכה להתבייש. המחיר שתשלם החברה הישראלית על חוסר ההתייחסות הראוי לשביתת העובדות הסוציאליות יהיה חמור פי כמה ממה שהולכים או צריכים לשלם עכשיו כדי לסיים את השביתה הזו".

ח"כ פורר מתח ביקורת על הממשלה על אי הטיפול במשבר: "לא יכול להיות שראשי המדינה, ששר הרווחה והאוצר, יכולים לישון בלילה כשהם יודעים שיש משפחות שאין להם לא יום ולא לילה בגלל האירועים האלה". עוד התייחס פורר להצעה להעלות את אחוזי המשרה כדי להפחית בעומסים. "הפתרון שמביא משרד האוצר בזה שהם יעבדו יותר שעות, מזכיר לי את האמירה אם אין לחם - תאכלו עוגות. זה ממחיש את הניתוח בין מה שקורה במשרדים בירושלים לשטח למטה".

הפגנת העובדות הסוציאליות בכביש 4 סמוך לקניון מול זכרון, 12 ביולי 2020. -, אתר רשמי
מחאת העובדים הסוציאלים מול זכרון יעקב, לפני כשבוע/אתר רשמי, -

נציג משרד האוצר נתנאל אשרי אמר בדיון כי ישנם כ-500 תקנים שלא מאוישים, ולא 1,000 כפי שטוענים המוחים, והציג נתונים אחרים לגבי העומסים המוטלים על העובדים הסוציאליים. לדבריו, "יש 94 תיקים בממוצע לעובד סוציאלי ברחבי הארץ. המשמעות היא שיש עו"סית עם 300 תיקים במקום אחד וכנגדה יש עו"סית במקום אחר עם 30 תיקים".

עם זאת, ד"ר רון שביט, מנהל אגף בכיר במשרד העבודה והרווחה, אמר כי כאשר מורידים את התקנים הניהוליים שאינם מטפלים בתיקים, אז הממוצע הוא 149 תיקים בממוצע לעובדת סוציאלית, "אבל למספר נפשות זה 405 נפשות לטיפול".

יו"ר הוועדה עודד פורר אמר כי "לא יכול להיות שמתוך 4.1 מיליארד שתוקצבו לקורונה רק חצי בוצע. יש תקציב של 2.1 מיליארד שלא מומש - תשתמשו בו לסיים את המשבר היום. צריך לתת מענק קורונה. גם כשאין להן משרה מלאה הן עדיין עובדות מסביב לשעון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully