וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע שלישי לשביתה: העו"סים הפגינו מול ישיבת הממשלה

מלבד בבירה, העובדים הסוציאליים הפגינו גם בתל אביב, בחיפה ובבאר שבע, במחאה על עומס העבודה ותנאי העסקתם. במהלך היום צפויה להתקיים פגישה בין נציגי העובדים לאוצר, זאת לאחר שלא הושגו הסכמות בפגישות הקודמות בין הצדדים

הפגנת העובדים הסוציאליים מול ישיבת הממשלה בירושלים/צילום: רוני כנפו, עריכה: אביחי ברוך

בפתח השבוע השלישי לשביתתם, מאות עובדות ועובדים סוציאליים הפגינו הבוקר (ראשון) במוקדים שונים ברחבי הארץ במחאה על העומס בעבודתם, תנאי עבודתם והאלימות כלפיהם. ההפגנה המרכזית התקיימה מול ישיבת הממשלה בירושלים בהשתתפות כ-250 מפגינים, תחת הקריאה "מדינת רווחה, בשבילי ובשבילך" ו"העו"סים לא עומדים בעומסים".

מוקדם יותר החלו הפגנות נוספות בתל אביב, בבאר שבע ובחיפה, שם חסמו המפגינים את שדרות פל ים לשני הכיוונים. ההפגנות באו לאחר שבשבוע שעבר התקיימו כמה פגישות בין נציגי העובדים הסוציאליים לאנשי האוצר, אולם אלו הסתיימו ללא הסכמות. במהלך היום צפוי להתקיים מפגש נוסף בניסיון לסיים את השביתה. במקביל, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, צפויה להיחקר במהלך היום לאחר שביום שישי כמה מפגינים חסמו כבישים בתל אביב.

הפגנת העובדות הסוציאליות מול הכנסת, 19 ביולי 2020. רוני כנפו
מחאה מול הכנסת. ההפגנה בירושלים, הבוקר/רוני כנפו

במשרד האוצר הציעו עד כה פתרונות לעומסים להם נדרשים העובדות והעובדים, וכן לבעיית האלימות הגוברת נגדם, אולם לא מעבר לכך, שכן לדבריהם, בשל המשבר בתקציב המדינה לא ניתן להתחייב לשינוי בהסכמי השכר ולתת פתרונות ארוכי טווח. אך יו"ר האיגוד חרמוני אומרת כי לא מדובר בצעדים מספיקים. "עומס הקורונה לא יסתיים", אמרה. "ככל שהזמן חולף הדיכאון יחריף, האלימות תחריף, הבדידות תחריף" .

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רחובות באזור נחסמו. הפגנת העו"סים בחיפה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי חרמוני, באיגוד מצפים לקבל התחייבות לפתרון כולל לבעיות, ובכלל זה גם התחייבות לרפורמה בשכר, ואף הזהירה כי אם הדרישות לא ייענו - השביתה תימשך חודשים. "אנחנו מחפשים גם פתרונות לעכשיו, שזה פתרון ביניים, כי אנחנו מבינים באיזה מצב אנחנו נמצאים - אבל אחרי זה חייב להגיע גם פתרון עומק יסודי שהיה צריך לקרות כבר לפני עשר שנים ובטח במהלך השנתיים וחצי האחרונות שאני באופן אישי מדברת על זה עם האוצר. התרענו על זה הרבה לפני הקורונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא עומדים בעומסים". הפגנת העו"סים בחיפה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת השביתה, מתחילת החודש לא נערכות מאז יום שני חקירות ילדים, לא ניתנים צווי הגנה לילדים ונוער בסיכון, לא מתקיימות ועדות להפסקת הריון, לא ניתן מענה לפניות קשישים, לא מטופלים מקרי אלימות במשפחה, לא נערכות השמות של קטינים לפנימיות וכן לא מוגשים תסקירי עובדים סוציאליים לעבריינים.

הפגנת העובדות הסוציאליות מול הכנסת, 19 ביולי 2020. רוני כנפו
"התרענו עוד הרבה לפני הקורונה". העו"סים מול הכנסת, היום/רוני כנפו

הבוקר הצטרפו להפגנות העובדות והעובדים השובתים גם ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין, וראש עיריית שדרות אלון דוידי. לדברי לבשטיין, "מחלקת השירותים החברתיים של מועצה אזורית שער הנגב, היא כוח מניע ושותפה מרכזית לכל התהליכים בקהילה- בשגרה וכמובן בחירום. העו"סיות והעו"סים ממלאים תפקיד מרכזי בלווי הישובים, קידום והכלה של אנשים וילדים עם צרכים מיוחדים, קשישים ועוד תחומים רבים אחרים. תושבי שער הנגב ועוטף עזה כולו, יודעים שאצלנו עבודה סוציאלית היא עניין של בריאות הנפש. אין ספק שמגיע להם יותר".

לדברים אלה הצטרף גם דוידי, שקרא לממשלה לפעולה לשיפור תנאי העבודה של העובדים הסוציאליים. "המאבק שלכם הוא המאבק שלנו וכל הכבוד לכם ותמשיכו ככה", אמר. "כולנו יודעים שבמשבר הזה, כמו במשברים ביטחוניים אנשים נפגעים גם נפשית, המתחים עולים בבתים וכל מי שחלש נהיה חלש יותר".

עדכון ראשון: 10:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully