וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העו"סיות נכנסת לשבוע השני: "נערכות להשבתה של חודשים"

באיגוד הזהירו כי "התעלמות האוצר" תעלה בהשבתה ממושכת עוד יותר של השירותים החברתיים. "השיח המעליב לא ישבור אותנו", אמרו. שר האוצר הבהיר כי כרגע לא צפויה העלאה בשכרן: "צריכים לארגן סיוע לנפגעי הקורונה". הבוקר הפגינו מאות מהן בעשרות צמתים ברחבי הארץ

עריכה: ניר חן

שביתת העובדות הסוציאליות נכנסת היום (ראשון) לשבוע השני שלה, וזאת כשברקע המשבר הכלכלי והחברתי שגורמת התפשטות הקורונה. באיגוד העו"סיות אמרו כי הן נערכות להשבתה ממושכת של השירותים החברתיים במחאה על תנאי השכר, העומס הגובר והאלימות המופנית כלפיהן. אולם, אתמול הבהיר שר האוצר ישראל כץ כי לא יהיה בשלב זה שינוי בתנאי השכר. הבוקר הפגינו מאות מהן בעשרות צמתים ברחבי הארץ.

"אנחנו נערכות להשבתה של חודשים ארוכים", נכתב בהודעת האיגוד. "ההתעלמות המתמשכת של האוצר מהשביתה הקשה בשירותים החברתיים והשיח המעליב על כך שהעובדות הסוציאליות, שכבר קורסות תחת העומס, צריכות לעבוד עוד יותר כדי לקבל עוד כמה עשרות שקלים - לא ישברו אותנו. אם צריך נמשיך את המחאה עוד חודשים ארוכים".

הפגנת העובדות הסוציאליות בכביש 4 סמוך לקניון מול זכרון, 12 ביולי 2020. -, אתר רשמי
הפגנת העובדים הסוציאליים בכביש 4 סמוך למול זכרון, היום/אתר רשמי, -

במסגרת השביתה, לא נערכות מאז יום שני חקירות ילדים, לא ניתנים צווי הגנה לילדים ונוער בסיכון, לא מתקיימות ועדות להפסקת הריון, לא ניתן מענה לפניות קשישים, לא מטופלים מקרי אלימות במשפחה, לא נערכות השמות של קטינים לפנימיות וכן לא מוגשים תסקירי עובדים סוציאליים לעבריינים.

במהלך השבוע, הפגינו העובדות ברחבי הארץ בקריאה למשרד האוצר לנהל מו"מ על דרישותיהן. הבוקר הפגינו בעשרות צמתים, בהם בילינסון, אלוף שדה, חולון, בילו, נתיבות, באר שבע, חדרה, זכרון יעקב וכרמיאל. אתמול הגיעו עשרות מפגינות לאולפן חדשות 12 בנווה אילן לקראת ריאיון עם שר האוצר. 16 מהעובדות עוכבו לחקירה, והשר אמר כי גורמים במשרדו מטפלים בנושא וכי הוא ביקש להיפגש עם העובדות השבוע.

לצד זאת, ציין כץ בראיון ל"פגוש את העיתונות" כי יינתן פתרון לנושא המוגנות של העובדות וכן לסוגיה של חלקי משרות. עם זאת, הבהיר כי "לגבי פריצת הסכמי שכר - זה לא יקרה כרגע, כי יש הרבה מגזרים ואנחנו נמצאים בתקופה שצריכים לארגן תקציב וסיוע דחוף לכל נפגעי הקורונה. ומה שנוכל לעשות כרגע נעשה".

עוד בוואלה!

מחאת העובדים הסוציאליים: מאות הפגינו מול ביתו של שר האוצר

לכתבה המלאה
הפגנת העובדות הסוציאליות בנתיבות, 12 ביולי 2020. -, אתר רשמי
עובדים סוציאליים מפגינים בצומת נתיבות, היום/אתר רשמי, -

לצדן של עובדות הסוציאליות התייצבו בשבוע שעבר גם ראשי רשויות וארגונים חברתיים שהביעו את תמיכתם. "כמי שמשמשים המעסיק הגדול ביותר של עובדים אלה, ובהיותנו קרובים אל עשייתם מדי יום ביומו - בשגרה ובחירום כאחד, אין לנו ספק שדרישותיהם אלו הינם צו השעה", כתבו 140 ראשי רשויות לשר האוצר. "מי יותר מאתנו יכול להעיד על הקושי בגיוס עובדים סוציאליים לעבודה, על מספר רב של מישרות העומדות כאבן שאין לה הופכין, על צרכים של אוכלוסיות שאין להם מענים ופתרונות בהיעדר משאבים מותאמים, על אבטחה שאינה קיימת, על שכר שאינו מכבד ומכובד, ועל מעמסה ומטלות ההולכות וגדלות עד כדי קריסה".

(עדכון ראשון: 07:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully