וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הקורונה לאוצר: יש לתמרץ עו"סים להיכנס למערכת בשל המחסור החמור

הוועדה דנה במצב שירותי הרווחה על רקע שביתת איגוד העובדות הסוציאלים. נציג האוצר אמר כי המצב הפוליטי לא אפשר לנהל מו"מ, ויו"ר הוועדה שאשא ביטון דרשה לקבל עדכון על המגעים עם העובדים עד סוף השבוע. "אף אחד לא רוצה לעבוד תחת תנאים כאלו", אמרה יו"ר האיגוד

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

(בווידאו: העובדים הסוציאליים השביתו את השירותים החברתיים ויצאו להפגין, הבוקר)

יו"ר ועדת הקורונה בכנסת יפעת שאשא-ביטון קראה היום (שני) למשרד האוצר לתמרץ עובדים סוציאליים להיכנס למערכת בשל המחסור החמור, ודרשה לעדכן את הוועדה עד לסוף השבוע הקרוב לגבי התקדמות המשא ומתן. בדיון על מצב שירותי הרווחה, אמרה שאשא-ביטון כי יש לטפל קודם כל בשכבת העובדים שנמצאים בתחתית מבחינת השכר. במשרד האוצר אמרו כי הם מקווים שבקרוב יהיה תקציב, וניתן יהיה לפתור את הבעיות.

שאשא-ביטון הוסיפה כי הנושאים החברתיים כמעט ואינן עולים בתקופת משבר הקורונה. לדבריה, "מרבים לדבר על סטטיסטיקות בהיבטים כלכליים והבריאותיים, ולא נוגעים בנושאים החברתיים. ישנן הרבה מאוד סוגיות נוספות כגון מצוקות נפשיות, התאבדויות, ילדים בבתים תחת סיכון, אלימות במשפחה ועוד. יש לגייס את כל המשרדים על מנת לסייע לעובדים הסוציאליים בתקופה זאת".

הפגנת העובדים והעובדות הסוציאליות, כיכר רבין תל אביב, 6 ביולי 2020. ניב אהרונסון
מחאת העובדים והעובדות הסוציאליות, היום/ניב אהרונסון

לדברי איגוד העובדים הסוציאליים, השביתה הכללית שהחלה הבוקר תימשך גם מחר, ללא הגבלת זמן. "פקידי האוצר ממשיכים בסירובם לקיים עמנו משא ומתן", נמסר מהאיגוד. "זאת, עד שתהיה הצעה שתבטיח תוספת שכר ותאפשר גיוס למשרות החסרות וכן תקצוב של תכנית המוגנות".

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, אמרה בדיון כי משבר הקורונה החריף את הבעיות בשירותים החברתיים, שהיו קיימות עוד קודם לכן. "אלף משרות עומדות ריקות. אף אחד לא רוצה לאייש אותן ולעבוד תחת התנאים כאלה, תחת שכר נמוך", אמרה. "אני מתריעה כבר שנתיים שנשים עוזבות את המקצוע. בנוסף לעומס הקיים, הקורונה הביאה איתה עוד בעיות וכולם קורסים. כל מה שאנחנו מבקשים זה חצי מיליארד שקלים. זה לא מעט, אבל שיהיה ברור - אנחנו צריכים הרבה יותר".

עוד בוואלה!

מנזקי הקורונה: זינוק בבני נוער בסיכון שסבלו מאלימות ונותרו ללא קורת גג

לכתבה המלאה
יפעת שאשא-ביטון במהלך דיון בועדת הקורונה 16 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"יש לגייס את כל המשרדים כדי לסייע לעו"סים". ח"כ שאשא-ביטון/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

נציג האוצר, נתנאל אשרי, השיב כי המשרות שאינן מאוישות - תקועות כבר שנים. "אנו עובדים על איוש המשרות, אך הממוצע עומד על כמה חודשים", אמר בדיון. "אנו מעוניינים לנהל משא ומתן עם האיגוד על תיקונים נדרשים - אך המצב הפוליטי לא אפשר לנהל משא ומתן ולבצע פעולות בממשלת מעבר. אנו מקווים שבקרוב יהיה תקציב מסודר לשנה, וננסה לפתור את הבעיות בעזרתו".

תמר שוורץ, מנכ"לית "רוח נשית", ועובדת סוציאלית במקצועה, התייחסה למחאה והביעה את תמיכתה. "לכולנו קשה, יש המון מובטלים, יש משבר קורונה", אמרה. "אני לא מקלה ראש, אבל צריך להבין שאם שר האוצר לא יתגמל את העובדים הסוציאליים ויגן עליהם - אז לא יהיו לו חיילים במלחמה של המדינה הזו. האויב שלנו זה האויב החברתי-כלכלי. המדינה הזו בהתרסקות, ואם המדינה לא מבינה את זה - מצבנו חמור מאוד".

הפגנת העובדים והעובדות הסוציאליות, כיכר רבין תל אביב, 6 ביולי 2020. ניב אהרונסון
"העו"סים נחנקים". הפגנה מול כיכר הבימה, היום/ניב אהרונסון

הבוקר החלה שביתה כללית בכל השירותים החברתיים, במסגרת מאבק העובדים והעובדות הסוציאליים לשיפור תנאי העסקתם. השביתה חלה על כל השירותים החברתיים במשרדי הרווחה החינוך והבריאות, ללא הגבלת זמן. זאת, לאחר שאמש נערכה פגישה של איגוד העובדות הסוציאליות עם משרד האוצר, והסתיימה ללא תוצאות.

במסגרת השביתה, לא ייערכו חקירות ילדים, לא יינתנו צווי הגנה לילדים ונוער בסיכון, לא יתקיימו ועדות להפסקת הריון, לא יינתן מענה לפניות קשישים, לא יטופלו מקרי אלימות במשפחה, לא יערכו השמות של קטינים לפנימיות ולא יוגשו תסקירי עובדים סוציאליים לעבריינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully