וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העובדים הסוציאליים: מאות הפגינו מול ביתו של שר האוצר

במסגרת מאבק העובדים והעובדות הסוציאליים לשיפור תנאיהם, מוחים מאות מאנשי שירותי הרווחה מול ביתו של ישראל כץ בכפר אחים. על רקע השביתה בשירותים החברתיים, פנו 140 ראשי רשויות לשר כץ כדי להביע בהן תמיכה: "אין לנו ספק שהדרישות הן צו השעה"

-

מאות עובדים ועובדות סוציאליים הגיעו הערב (חמישי) להפגנה מול ביתו של שר האוצר ישראל כץ, במושב כפר אחים שליד קריית מלאכי. הפגנה זו מגיעה בהמשך לשורת אירועי מאחה שהתקיימו השבוע במוקדים שונים בארץ במסגרת מאבק העובדים והעובדות הסוציאליים לשיפור תנאי העסקתם. הם מחו נגד העומסים הגדולים בעבודה שאף החמירו עם משבר הקורונה, משכר הנמוך והאלימות שאליה הם נחשפים בעבודה.

השבוע פתחו העובדים בשביתה כללית בכל השירותים החברתיים, במסגרתה הושבתו כל השירותים החברתיים במשרדי הרווחה החינוך והבריאות, ללא הגבלת זמן. בין היתר, לא נערכות מאז יום שני חקירות ילדים, לא ניתנים צווי הגנה לילדים ונוער בסיכון, לא מתקיימות ועדות להפסקת הריון, לא ניתן מענה לפניות קשישים, לא מטופלים מקרי אלימות במשפחה, לא נערכות השמות של קטינים לפנימיות ולא מוגשים תסקירי עובדים סוציאליים לעבריינים.

הפגנת העובדות הסוציאליות בכניסה לכפר אחים, ליד ביתו של שר האוצר ישראל כ״ץ 9 ביולי 2020. -, אתר רשמי
הפגנת העובדים הסוציאליים בכניסה לכפר אחים, הערב/אתר רשמי, -

לאחר שהפגישות של איגוד העובדות הסוציאליות עם משרד האוצר הסתיימו ללא תוצאות, אמרה יו"ר האיגוד ענבל חרמוני כי לא הוצגה בפניהם כל הצעה. באיגוד הבהירו כי אפשר היה למנוע את השביתה, אם לדבריהם, "ישראל כץ, שר האוצר, היה מוריד הוראה לפקידים שלו להתיישב לדיון אמיתי איתנו על ההנשמה שהשירותים החברתיים חייבים לקבל".

היום, 140 ראשי רשויות פנו לשר כץ והפצירו בו לפתור את משבר העובדות הסוציאליות. "שותפים לדרישותיהם להפחתת המעמסה, הבטחת האבטחה ואמצעי המוגנות כנגד האלימות כלפיהם ושיפור מעמדם ושכרם", נמסר.

"כמי שמשמשים המעסיק הגדול ביותר של עובדים אלה, ובהיותנו קרובים אל עשייתם מדי יום ביומו - בשיגרה ובחירום כאחד, אין לנו ספק שדרישותיהם אלו הינם צו השעה", נמסר בהודעה ראשי הרשויות. מי יותר מאיתנו היכול להעיד על הקושי בגיוס עובדים סוציאליים לעבודה, על מספר רב של מישרות העומדות כאבן שאין לה הופכין, על צרכים של אוכלוסיות שאין להם מענים ופתרונות בהיעדר משאבים מותאמים, על אבטחה שאינה קיימת, על שכר שאינו מכבד ומכובד, ועל מעמסה ומטלות ההולכות וגדלות עד כדי קריסה".

עוד בוואלה!

הקורבנות של שביתת העו"סיות: הן הצילו אותנו מרעב ומוות, מגיע להן יותר

לכתבה המלאה

איגוד המנכ"לים ברשויות המקומיות תמכו גם הם בשביתת העובדים הסוציאליים. "המצב מידרדר ואנו עדים לעלייה של עשרות אחוזים בפניות לשירותי רווחה, וכרגע אין מי שיעשה את תפקידם המורכב של העו"סים ואין מי שייתם מענה ברשויות המקומיות לתושבים הנזקקים", נמסר. יו"ר האיגוד דורון מילברג פנה לשר כץ ולשר הרווחה איציק שמולי ברישה להבי את המשבר לסיומו באופן מהיר ומיידי.

השביתה מגיעה בהמשך למאבק שמנהלות העובדות הסוציאליות בשבועות האחרונים במחאה על קריסת שירותי הרווחה, העומסים, השכר הנמוך והאלימות. ביום שני, עם פרוץ השביתה, התכנסו מאות עובדים ועובדות סוציאליים להפגנה בכיכר הבימה בתל אביב, שבה הם בין היתר קראו "אנחנו נחנקים". בשבוע שעבר הן הפגינו בכ-50 צמתים ברחבי הארץ. בנוסף לכך, הן קיימו בחודש שעבר צעדת מחאה מתל אביב לירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully