וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על העימות בין כץ וזוהר: "הבהרתי לחברינו בליכוד שזה הזמן לאחדות"

20.7.2020 / 18:52

ראש הממשלה אמר בהתייחסות ראשונה לוויכוח החריף בין השניים כי "צו השעה הוא אחדות ואחריות", אחרי העימות שנרשם בוועדת הכספים בין שר האוצר ליו"ר הקואליציה. הוא נפגש עמם בניסיון להרגיע את הרוחות

בווידאו: עימות בין ח"כ מיקי זוהר לשר ישראל כץ בוועדת הכספים/צילום: ערוץ כנסת

(בווידיאו: העימות בין כץ לזוהר, היום)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא היום (שני) לאחדות בליכוד, בעקבות העימות בין שר האוצר ישראל כץ ליו"ר הקואליציה מיקי זוהר. "הבהרתי לכולם, קודם כל לחברינו בליכוד - זה הזמן לאחדות ולשיתוף פעולה כדי להבטיח שנעשה הכול כדי לנצח את הקורונה ולמען אזרחי ישראל", צייץ נתניהו בטוויטר בהתייחסות ראשונה לנושא. בסרטון שפרסם הוא אמר כי "הבהרתי היום לכל מי שצריך לשמוע - צו השעה הוא אחדות ואחריות".

דבריו של נתניהו מגיעים לאחר שמוקדם יותר, הוא נפגש עם השניים בלשכתו בניסיון להרגיע את הרוחות. בין כץ לזוהר נרשמו בעבר כמה חילופי דברים, שהאחרון שבהם אירע בדיון שהתקיים היום בוועדת הכספים על המדיניות הכלכלית במשבר הקורונה.

חברי הכנסת ישראל כ"ץ ומיקי זוהר. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
עימות חריף. כץ וזוהר/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך דיון הוועדה, זוהר דרש להגדיל את תקרת הפיצוי שמעגן החוק לעניין עסקים. בעקבות זאת, כץ האשים אותו שהוא דוחף לכך משיקול לא ענייני. "עמדה אישית שלך, בניגוד לעמדת ראש הממשלה, ולנוכח כך שיש לך בן דוד עם אולם. אמר לי אחד הגורמים בתחום מה הדחף שלך - שיש לך בן דוד עם אולם", אמר כץ.

זוהר השיב לו במילים חריפות, והאשים אותו בניתוק וכוחניות. "צר לי שכחלק מתנועת הליכוד יש לנו שר אוצר מנותק מהעם, אני מצר על זה. עם כל הכבוד לרצון של שר האוצר להפגין כוחניות, עליי זה לא עובד. אני באופן אישי חייב להודות שהייתה לי תקווה גדולה ממינויו של ישראל כץ, יש לי מפח נפש גדול מההתנהלות שלו. יכול להיות מאוד שצריך לקרוא לראש הממשלה לבחון את המשך כהותנו של שר האוצר. המשך כהותנו הופכת לסכנה להמשך כהונת הליכוד". על כך השיב כץ: "אתן לך עצה, פשוט אל תדבר ותצא".

עוד בוואלה!

כץ: "זוהר מקדם אינטרסים משפחתיים"; יו"ר הקואליציה: "אתה כוחני ומנותק"

לכתבה המלאה

נתניהו מגיב לעימות בין כץ וזוהר:

חילופי הדברים בין השניים המשיכו בטוויטר, שם האשים כץ את זוהר כי הוא מנסה להכניס את "הדעות הלוביסטיות" שלו לדיוני הוועדה, וכתב: "לצערי האופוזיציה מגלה יותר אחריות לציבור מאשר אתה שקרוי: יו"ר קואליציה". על כך, זוהר השיב כי הוא מציע לשר האוצר "להירגע ולהתחיל לעבוד למען אזרחי ישראל" והוסיף כי "חבל מאוד שהוא מנסה להשליך עליי את ההתנהלות הכלכלית המנותקת שלו במקום להיאבק אך ורק למען הצרכים של הציבור".

זוהר אינו מכחיש כי בן דודו הוא בעל אולם אירועים, אך הסביר היום כי טענותיו רלוונטיות לכלל הענף. לדבריו, "מיותר לציין שהדבר הזה הוא לא פחות מהכפשה שנועדה להציג אותי באור שלילי, כי אני טוען טענות חשובות לבעלי האולמות כולם. לא מכחיש שבן דודי מחזיק באולמות שמחה אבל אם מישהו חושב שאני פועל למען בעלי אולמות שמחה כי יש לבן דוד שלי יש אולם - זאת בושה וחרפה. ישראל כץ שלא בוחל בשום אמצעי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו מציג את תכנית הסיוע למשק 9 ביולי 2020. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
"צו השעה - אחדות ואחריות". נתניהו/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

בנוסף לעימות זה, בסוף חודש יוני תקף זוהר את כץ, וצייץ: "אוי לה להתנשאות האשכנזית". זאת, בתגובה לריאיון של כץ בגלי צה"ל. "זה לא סוד שאני חלוק עליו במגוון רחב של נושאים כלכליים אך זה מעולם לא גרם לי לזלזל בו. אין לי ספק שדרכו תוביל אותו לכישלון פוליטי ומקצועי, ימים יגידו", צייץ אז זוהר. בתגובה, כץ השיב כי "התוצאות בממשלה, שמקבלת את הצעותיי, מדברות בפני עצמן".

המתיחות ביניהם החלה כשבועיים לפני כן, כשכץ סירב לקדם הצעת חוק שזוהר קידם למניעת תחרות של חברות האשראי בשוק הביטוח. שר האוצר צייץ בטוויטר כי הוא מתנגד לקידום ההצעה, וגורמים בקואליציה העריכו כי זוהר נוקם בכץ על כך. כמה ימים לאחר מכן, יו"ר הקואליציה כתב בטוויטר כי יבקש לשנות את החוק למענק עידוד תעסוקה שקידם שר האוצר. השינוי שביקש זוהר הוא שהמענק ישולם בגין עובדים שמשכורתם עומדת על 2,650 שקלים ולא 3,300, כפי שנוסח החוק שאושר קובע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully