וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ: "זוהר מקדם אינטרסים משפחתיים"; יו"ר הקואליציה: "אתה כוחני ומנותק"

בעימות חריף בוועדת הכספים האשים שר האוצר את מיקי זוהר כי הוא מציג עמדות לא ענייניות: "הדחף שלך - שיש לך בן דוד עם אולם". בתגובה, ח"כ זוהר תקף: "יש לבחון את המשך כהונתך, היא מסכנת את הליכוד". נתניהו ייפגש עם השניים בניסיון להרגיע את הרוחות במפלגה

בווידאו: עימות בין ח"כ מיקי זוהר לשר ישראל כץ בוועדת הכספים/צילום: ערוץ כנסת

(בווידאו: העימות בין כץ וזוהר בוועדת הכספים, היום)

עימות חריף התנהל היום (שני) בוועדת הכספים בין שר האוצר ישראל כץ ויו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר. השניים, חברי מפלגת הליכוד, תקפו זה את זה על רקע המדיניות הכלכלית סביב משבר הקורונה ובמהלך העימות האשים שר האוצר את זוהר כי הוא מקדם אינטרסים משפחתיים. זוהר אמר בתגובה כי כץ "מנותק מהעם" ואף הטיל בספק את המשך כהונתו. בעקבות חילופי הדברים, זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו את השניים לפגישה בלשכתו, בניסיון להרגיע את הרוחות.

זוהר דרש להגדיל במהלך דיון הוועדה את תקרת הפיצוי שמעגן החוק לעניין עסקים. בעקבות זאת, כץ האשים אותו שהוא דוחף לכך משיקול לא ענייני. "עמדה אישית שלך, בניגוד לעמדת ראש הממשלה, ולנוכח כך שיש לך בן דוד עם אולם. אמר לי אחד הגורמים בתחום מה הדחף שלך - שיש לך בן דוד עם אולם", אמר כץ.

זוהר השיב לו במילים חריפות, והאשים אותו בניתוק וכוחניות. "צר לי שכחלק מתנועת הליכוד יש לנו שר אוצר מנותק מהעם, אני מצר על זה. עם כל הכבוד לרצון של שר האוצר להפגין כוחניות, עליי זה לא עובד. אני באופן אישי חייב להודות שהייתה לי תקווה גדולה ממינויו של ישראל כץ, יש לי מפח נפש גדול מההתנהלות שלו. יכול להיות מאוד שצריך לקרוא לראש הממשלה לבחון את המשך כהותנו של שר האוצר. המשך כהותנו הופכת לסכנה להמשך כהונת הליכוד". על כך השיב כץ: "אתן לך עצה, פשוט אל תדבר ותצא". לאחר חילופי הדברים, יצא הדיון להפסקה.

חברי הכנסת ישראל כ"ץ ומיקי זוהר. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
עימות חריג. כץ וזוהר/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

כץ הוסיף ותקף את ח"כ זוהר בחשבון הטוויטר שלו. "באת להפריע לדיון ענייני בגלל אינטרס אישי של בן דוד שיש לו אולם חתונות. זה מנוגד לעמדת ראש הממשלה והממשלה שרוצה להעביר את החוק כדי להעביר במהירות כסף לשכירים לעצמאים ולבעלי העסקים. לצערי האופוזיציה מגלה יותר אחריות לציבור מאשר אתה שקרוי: יו"ר קואליציה", כתב כץ.

"ח"כ מיקי זוהר פעם אחר פעם מנסה להכניס את הדעות הלוביסטיות שלו לדיוני הוועדה", הוסיף שר האוצר. "פעם ראשונה, לטובת סוכני הביטוח, וכעת לטובת בעלי האולמות. אני בקשר מתמיד עם כל הגורמים בשטח, נפגש עם כולם ושומע באופן אישי. 'הניתוק' היחיד שלי הוא מבעלי עניין ואינטרסנטים".

על כך השיב זוהר כי הוא מציע לשר האוצר "להירגע ולהתחיל לעבוד למען אזרחי ישראל, תוך שימת דגש על קשב לצרכים ולבעיות". לדבריו, "חבל מאוד שהוא מנסה להשליך עליי את ההתנהלות הכלכלית המנותקת שלו במקום להיאבק אך ורק למען הצרכים של הציבור. אמשיך להילחם למענכם, גם אם זה לא מוצא חן בעיניו".

זוהר הסביר גם כי אף שאינו מכחיש שבן דודו הוא בעל אולם, טענותיו רלוונטיות לכלל הענף. "מיותר לציין שהדבר הזה הוא לא פחות מהכפשה שנועדה להציג אותי באור שלילי, כי אני טוען טענות חשובות לבעלי האולמות כולם. לא מכחיש שבן דודי מחזיק באולמות שמחה אבל אם מישהו חושב שאני פועל למען בעלי אולמות שמחה כי יש לבן דוד שלי יש אולם - זאת בושה וחרפה. ישראל כץ שלא בוחל בשום אמצעי". הוא ביקש התייחסות של היועמ"שית של הוועדה לגבי דבריו של שר האוצר.

עוד בוואלה!

ח"כ זוהר נגד השר כץ: "אוי לה להתנשאות האשכנזית"

לכתבה המלאה
דיון בועדת הכספים 20 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הדיון בועדת הכספים, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

עימות מתמשך בין השניים

ההתלקחות בין מיקי זוהר לישראל כץ מגיעה בהמשך לוויכוח שהתקיים אתמול בשיחות בין העצמאים לנתניהו וכץ. מיקי זוהר כבר אתמול העלה את סוגיית הפיצויים לאולמות האירועים, וביקש להעלות את תקרת המחזורים למעל 250 מיליון, אך כץ השיב לו שאינו מתכוון לפרוץ את מסגרת התקציב, והוסיף כי "אתה מנותק מהצרכים, אנחנו נתראה מחר בכנסת ואתה תבין איך הכנסת מתנהלת". על פי הנוכחים בפגישה, ראש הממשלה לא התערב בוויכוח בין הצדדים, וזוהר קם והלך.

זהו אינו עימות ראשון בין השניים. בסוף חודש יוני תקף זוהר את כץ, וצייץ כי "אוי לה להתנשאות האשכנזית". זאת, בתגובה לריאיון של כץ בגלי צה"ל, בו נשאל לגבי הביקורת שזוהר מעביר עליו בשבועות האחרונים. "עצוב לראות כיצד ישראל כץ, המשמש כשר האוצר של מדינת ישראל, יורד נמוך רק כדי להצדיק את החלטותיו המקצועיות", כתב זוהר. "זה לא סוד שאני חלוק עליו במגוון רחב של נושאים כלכליים אך זה מעולם לא גרם לי לזלזל בו. אין לי ספק שדרכו תוביל אותו לכישלון פוליטי ומקצועי, ימים יגידו".

בריאיון לגל"צ אמר השר כי "התוצאות בממשלה, שמקבלת את הצעותיי, מדברות בפני עצמן. נבחרתי במקום ה-2 הצמוד ל-1 (בבחירות המקדימות בליכוד) וחלק מהמבקרים ראו את המקום ה-30 מלמטה".

המתיחות ביניהם החלה כשבועיים לפני כן, כשכץ סירב לקדם הצעת חוק שזוהר קידם למניעת תחרות של חברות האשראי בשוק הביטוח. שר האוצר צייץ בטוויטר כי הוא מתנגד לקידום ההצעה, וגורמים בקואליציה העריכו כי זוהר נוקם בכץ על כך.

כמה ימים לאחר מכן, יו"ר הקואליציה כתב בטוויטר כי יבקש לשנות את החוק למענק עידוד תעסוקה שקידם שר האוצר. השינוי שביקש זוהר הוא שהמענק ישולם בגין עובדים שמשכורתם עומדת על 2,650 שקלים ולא 3,300, כפי שנוסח החוק שאושר קובע.

הממשלה נסוגה מסגירת החופים והבריכות

במקביל, ועדת הקורונה התכנסה הבוקר להמשך הדיון בצו לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חירום שקבעה הממשלה במהלך משבר הקורונה. ח"כ זוהר אמר בפתיחת דבריו בוועדה כי בעקבות הדיון שנערך בה אתמול הממשלה מתכוונת להשאיר את הבריכות וחופי הים פתוחים כרגע, ולאפשר להפעיל מסעדות בחללים פתוחים.

בנוסף, ח"כ זוהר טען שזוהו נתוני הדבקה מדאיגים בחדרי הכושר, ולכן הממשלה לא תאשר את פתיחתם. סגן שר הבריאות יואב קיש אמר בוועדה כי חלה ירידה באחוז החולים המאומתים שנמצאו בבדיקות: 5.5% מהנבדקים שאובחנו אתמול, לעומת במקום 7.7% שלשום. עם זאת, הוא הדגיש כי קשה להצביע על מגמה משמעותית כתוצאה משינוי בן יום אחד.

חברי הוועדה דרשו מהממשלה לאפשר את הרחצה בחופי הים גם במהלך סוף השבוע על מנת לאפשר פיזור של המתרחצים, וכן לאפשר את פתיחת הבריכות הציבוריות גם בסופי השבוע. לגבי המסעדות, בוועדה מבקשים מהממשלה להסכים להפעלתן תחת מגבלות התו הסגול, בדומה למלונות, עם 35% תפוסה בפנים - וכך גם בחדרי האוכל במקומות העבודה.

באשר לחדרי הכושר, הוועדה ביקשה לשנות את יחס הריחוק בין מתאמנים, לאחד על כל עשרה מטרים (במקום אחד לכל שבעה מטרים כפי שקיים כיום) ולשקול להשאיר אותם פתוחים, וכך גם במקרים של סטודיו. לגבי אטרקציות, דוגמת גני חיות והספארי, חברי הוועדה דרשו למצוא פתרון כדי לאפשר את פעילותן, כדי למנוע פגיעה נוספת במשק.

(עדכון ראשון: 12:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully