וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכים וקשישים יקבלו תוספת של 750 שקלים: כך יחולקו המענקים

נתניהו וגנץ החליטו לשנות את תכנית המענקים, שאמורה הייתה להיות אוניברסלית, כך שחצי מיליארד שקלים מתוכה יוקצבו בלעדית לשש אוכלוסיות מעוטות יכולת שיזכו לתוספת. לעומת זאת, מרוויחי משכורות גבוהות ובכירי המגזר הציבורי יקבלו מענקים - אך ימוסו

בווידאו: נתניהו מתייחס בפתח ישיבת הממשלה לתכנית המענקים/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

(בווידאו: הממשלה אישרה את המסגרת התקציבית לתכנית המענקים, אתמול)

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ נועדו הבוקר (שני) כדי לדון על אופן הקצאת תכנית המענקים, והחליטו להקצות חצי מיליארד שקלים מתוכה למענקים מוגדלים לאוכלוסיות מוחלשות ומעוטות יכולת. זאת, בתום דיון משותף עם שר האוצר ישראל כץ ושר הכלכלה עמיר פרץ, ובהתאם לדרישת כחול לבן בנושא.

על פי ההסכמות שגובשו בפגישה, הכספים יחולקו בין שש קבוצות: מקבלי קצבת סיעוד, נכים, עולים חדשים, קשישים, מקבלי הבטחת הכנסה ומובטלים מעל גיל 67. אוכלוסיות אלו, הכוללות 800 אלף בני אדם בסך הכל, יקבלו 750 שקלים נוספים מעבר לסכום שאליו הם כבר זכאים במסגרת התכנית.

בנוסף, מרוויחי משכורת של מעל 640 אלף שקלים, כמו גם בכירי המגזר הציבורי שמרוויחים מעל 30 אלף שקלים בחודש, יקבלו מענקים - אך ימוסו.

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ בירך על ההחלטה. "חשוב מאוד שהמסר יהיה כי השכבות החלשות עומדות בראש סדר העדיפויות בתקופה זו והם הגורם שיצרוך בכל סכום הכסף שיגע אליו, ולכן יהיה חלק מהתנעת המשק".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת הממשלה , 14 ביוני 2020. רויטרס
יסכמו על אופן הקצאת המענק לכל אזרח. נתניהו וגנץ/רויטרס

הממשלה אישרה אתמול את המסגרת התקציבית של התכנית, בהיקף של כשישה מיליארד שקלים. נתניהו תיכנן תחילה לחלק מענקים אוניברסליים לכל אזרח, ללא קשר למצבו הכלכלי, אך בכחול לבן דורשים לעשות שינויים בתכנית כך שהמענקים יחולקו בעיקר לעצמאים, מובטלים ואוכלוסיות מוחלשות. עמדת האוצר, כפי שתוצג בפגישה, תתמוך בהעברה של התכנית קודם כל במודל האוניברסלי, כשבהמשך תיבחן האפשרות להטיל מיסוי על העשירונים העליונים.

על פי משרד ראש הממשלה, אחרי שיושגו הסכמות על הקצאת התקציב, יפיץ שר האוצר ישראל כץ עד מחר תזכיר חוק ליישום התכנית. בגמר שלב הערות הציבור, יובא המודל לאישור הממשלה ולחקיקה בכנסת, במטרה להעביר את המענק לאזרחים במהירות האפשרית.

עוד בוואלה!

אין שקיפות, אין סדר, אין הסברה: המדיניות הכאוטית של נתניהו בסכנת קריסה

לכתבה המלאה

בהמשך, נתניהו וגנץ צפויים להיוועד גם עם שר החינוך יואב גלנט ושר הבריאות יולי אדלשטיין ולדון גם במתווה פעילות מערכת החינוך תחת המגבלות למאבק בקורונה.

במהלך ישיבת הממשלה ביום חמישי האחרון, הצטרפו שרי כחול לבן לעמדתו של שר החינוך, יואב גלנט, שמתנגד לסגירה מיידית של מערכת החינוך. ההערכה בממשלה היא שמערכת החינוך תישאר פתוחה לפחות עד מחר, אך תיסגר בהמשך השבוע או בתחילת השבוע האחרון של יולי.

(עדכון ראשון: 06:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully