וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת החינוך תיפתח ביום ראשון; הערכות: תפעל לפחות עד אמצע השבוע

17.7.2020 / 15:33

יום לאחר ההכרזה על סגירת מוסדות החינוך בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה, ולאור התנגדות השרים, הצעד יידחה עד קיום התייעצות נוספת בתחילת השבוע. במערכת הפוליטית מעריכים כי המוסדות יישארו פתוחים לפחות עד שלישי, אך ייסגרו בהמשך השבוע או בשבוע הבא

בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה: השרים דנו בהטלת מגבלות נוספות/צילום: לע"מ

((בווידאו: השרים דנו על המגבלות בעקבות העלייה בתחלואה, אתמול)

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו היום (שישי) כי מערכת החינוך תישאר פתוחה ביום ראשון הקרוב, ולפחות עד לקיום פגישה בנושא, שבה יישמעו עמדות השרים השונים בתחילת השבוע הבא. זאת, יום לאחר ההכרזה על סגירת מוסדות החינוך, בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה.

לטענת הגורמים, הדחייה ביישום ההחלטה נעשתה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבין שיש צורך בזמן היערכות לסגירת מערכת החינוך. בכחול לבן אומרים כי נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, צפויים לקיים התייעצות בנושא, ומעריכים שהיא תיפתח כסדרה לפחות במחצית הראשונה של השבוע הבא.

אמש בישיבת הממשלה שרי כחול לבן הצטרפו לעמדתו של שר החינוך יואב גלנט (הליכוד) נגד המלצת המל"ל, בגיבוי נתניהו, לסגור באופן מיידי את מערכת החינוך, בתי הספר של החופש הגדול וגני הילדים החל מיום ראשון.

כיתה ריקה - ספטמבר 2009. נתי שוחט, פלאש 90
מערכת החינוך תישאר פתוחה ביום ראשון הקרוב. כיתה ריקה במהלך סגר הקורונה/פלאש 90, נתי שוחט

בעקבות ההתנגדות, לא קיבלה אתמול הממשלה אף החלטה נוספת בנוגע למשרד החינוך, וסוכם על התייעצויות נוספות של נתניהו, גנץ, גלנט ושר האוצר ישראל כץ בתחילת השבוע.

ההערכה בממשלה היא שמערכת החינוך תישאר פתוחה לפחות עד יום שלישי, אך תיסגר בהמשך השבוע או בתחילת השבוע האחרון של יולי.

עוד בוואלה!

איזו התקהלות מותרת והאם המסעדות ייסגרו? מדריך להגבלות החדשות

לכתבה המלאה

אמש אישרה הממשלה הגבלות נוספות, שאושרו רק לגבי סופי השבוע, והן ייכנסו לתוקף החל מסוף השבוע הנוכחי בשעה 17:00 אחר הצהריים ועד ליום ראשון ב-05:00. במסגרת הגבלות אלו, ייסגרו חנויות, קניונים, שווקים קמעונאים, מספרות, מכוני יופי, ספריות, גני חיות, פינות חי, מוזיאונים וחללי תצוגה, בריכות, אטרקציות תיירותיות ורכבל. עוד החליטו השרים כי חופי הים יישארו פתוחים עד לסוף השבוע הבא, אז ייסגרו ולא תותר כניסה אליהם.

עם זאת, ההגבלות לא יחולו על חנויות המספקות שירותים חיוניים כמו חנויות מזון, בתי מרקחת וחנויות למוצרי היגיינה, חנויות אופטיקה ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת. בנוסף, ההגבלה לא תחול על בריכות שחייה בבתי המלון, המיועדת לאורחי המלון בלבד. כמו כן, על פי החלטת השרים, לא תחול מגבלה על מרחק היציאה מהבית.

הגבלות נוספות שעליהם החליטו השרים אתמול, שייכנסו לתוקף בשעה 17:00 ויהיו תקפות לכל ימות השבוע, כוללים את סגירת חדרי הכושר והסטודיו, למעט פעילות של ספורט תחרותי. בנוסף לכך, אושרה הגבלת התקהלויות לעד עשרה אנשים במקומות סגורים ו-20 במקומות פתוחים.

עוד הוחלט כי המסעדות יפתחו רק לאיסוף עצמי ומשלוחים, ומספר השוהים במסעדות ובתי אוכל בבתי מלון יוגבל ל-35% מהתפוסה המרבית המותרת. עוד אושר כי תצומצם קבלת קהל במשרדי ממשלה, שם תרד נוכחות העובדים ל-50%, וכן ייסגרו חדרי האוכל במקומות העבודה, למעט איסוף עצמי.

כינוס דיון דחוף לנוכח העלייה בהיקף התחלואה בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו 16 ביולי 2020. חיים צח/ לע"מ, אתר רשמי
הגבלות נוספות בסופי השבוע וגם במהלך השבוע. הדיון שכינס נתניהו, היום/אתר רשמי, חיים צח/ לע"מ

הטלת ההגבלות המחודשת מגיעה ברקע המשך העלייה בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה. במהלך כל השבוע האחרון, אובחנו בקורונה 11,013 בני אדם, נתון הגבוה ב-137.82% מבשבוע שקדם לו, אז אובחנו 7,991 איש ואישה - כך עולה מנתוני משרד הבריאות.

בנוסף לכך, מספר החולים שבמצב קשה גדל השבוע באופן משמעותי: בעוד שבשבוע שעבר נרשמה עלייה של 54 בני אדם, השבוע עלה הנתון ב-89 חולים קשה, ובכך עלה מספרם מ-124 ל-213 הבוקר. כמו כן, מספר המונשמים עלה מ-39 ל-58 בני אדם. 37 בני אדם מתו השבוע מקורונה, ובכך עלה מספרם ל-387. מדובר בכמעט 10% מכלל המתים מאז מפרוץ המגיפה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully