וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שלא מציית - מוצא להורג: סגר הקורונה האכזרי של המיליציות בקולומביה

18.7.2020 / 16:49

דוח של ארגון משמר זכויות האדם חושף כי מורדים מרקסיסטים וארגוני פשיעה מנצלים את העדרות השלטון בכמה מחוזות במדינה, כדי להטיל את מרותם

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: קולומביה: עשרות הרוגים ופצועים במהומות בבתי כלא בעקבות הקורונה)

ארגוני גרילה שמאליים וארגוני פשיעה תוקפים והורגים אזרחים המפרים את הסגר שהם הטילו ברחבי קולומביה, לכאורה כדי לבלום את נגיף הקורונה - כך עולה מדוח של ארגון משמר זכויות האדם.

על פי הדוח, שפורסם ביום רביעי, בעוד שהנשיא איוון דוקה הכריז סגר ארצי בסוף מרץ, הקבוצות החמושות הלא חוקיות הטילו צעדים תקיפים יותר בלפחות 11 מ-32 המחוזות במדינה, כשהן
מנצלות את המחסור בנוכחות המדינה כדי להטיל את מרותן על התושבים ושלוט על תנועתם.

"הקבוצות מטילות חוקים דרקוניים לטובת בלימת הקורונה, מטילות טרור על אזרחים באיומים, תקיפות והוצאות להורג בדם קר של מי שלא מצייתים להן", אמר מנהל הארגון, חוסה מיגל ויוונקו, במסיבת עיתונאים וירטואלית.

לדבריו, בין האחראים לכך נמצאים מורדים מצבא השחרור הלאומי המרקסיסטי (ELN) ומורדים לשעבר ממחתרת ה-FARC, שדחו את הסכם השלום משנת 2016. הוא גם ציין ארגוני פשיעה כמו קרטל דל גולפו, ואמר שהם מנסים לשלוט באזרחים ולהדק את אחיזתם בכרייה בלתי חוקית, סחר בסמים ופעילויות אחרות.

כוחות צבא קולומביה באזור שהיה בשליטת FARC, סאיזה, קולומביה, 3 בפברואר 2017. רויטרס
לא כל המורדים הצטרפו להסכם השלום. חיילים באזור שנשלט בידי FARC/רויטרס

על פי הדוח, תשעה בני אדם נהרגו על ידי המיליציות וארגוני הפשיעה, שמשתמשים בעלונים ובהודעות ווטסאפ כדי להכריז על חוקים, הכוללים סגר ומגבלות על תנועת אזרחים, כלי רכב וכלי שיט במחוזות כמו קורדובה, קוקה, גוויארה, נרינו ופוטומאיו.

באחד המקרים, שלושה בני אדם נהרגו על ידי פורשי FARC ב- 26 באפריל. הם הודיעו לחברי הקהילה כי הם הוצאו להורג משום שלא צייתו לסגר.

עוד בוואלה!

אונס בעומק הג'ונגל: מגיפה של עבירות מין בצבא קולומביה

לכתבה המלאה

"העונשים האכזריים והדרקוניים שקבוצות חמושות מטילות על מנת לעצור את התפשטות COVID-19 חושפים את התושבים באזורים מרוחקים ועניים ברחבי קולומביה לתקיפות או להרג אם יעזבו את בתיהם", אמר ויוונקו."על הממשלה להגביר את מאמציה כדי להגן על היישובים הללו, להבטיח את נגישותם למזון ולמים ולהגן עליהם מפני הנגיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully