וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: המשטרה סיכלה ניסיון התנקשות במנהיג מחתרת FARC לשעבר

13.1.2020 / 12:43

שני חשודים נורו למוות על ידי המשטרה, אחרי שנשלחו מטעם מורדים סוררים לחסל את רודריגו לונדונו, שחתם על הסכם השלום ב-2016. המבצע התרחש בזכות מידע של גורם מבפנים

צילום: ריוטרס

משטרת קולומביה סיכלה ניסיון התנקשות במנהיג מחתרת FARC לשעבר רודריגו לונדונו - כך אמר אתמול (ראשון) מפקד המשטרה, גנרל אוסקר אטהורטואה, אמר כי שוטרים הרגו ביום שבת שני אנשים שעמדו לבצע את המתקפה, שלדבריו גובשה על ידי מפקדי מורדים סוררים שהחליטו בשנה שעברה לשוב לאחוז כלי נשק. המשטרה אמרה כי מודיע סיפק מידע על ניסיון ההתנקשות במנהיג FARC, שהתפרקה מנשקה והפכה למפלגה פוליטית.

לונדונו, שהכינוי של הוא טימושנקו, חתם על הסכם שלום ב-2016 עם ממשלת קולומביה, והמחתרת שמרה על ראשי התיבות שלה בספרדית אך שינתה את שמה לכוח המשותף האלטרנטיבי המהפכני. הסכם השלום העניק ל-FARC חמישה מושבים בסנאט וחמישה נוספים בבית הנבחרים, ותוקפו יפוג ב-2026. מפקד המשטרה אמר כי שני החשודים נהרגו בכביש שבין מחוזות קווינדיו וואלה דל קאוקה. לדבריו, השניים היו באזור שבו לונדונו שהה בימים האחרונים.

מפקד המשטרה אמר כי החמושים קיבלו הנחיות צבאיות בוונצואלה משני מפקדים לשעבר במחתרת שהכריזו באוגוסט על חידוש ההתקוממות המזוינת, משום שלטענת הממשלה השמרנית בבוגוטה לא עמדה בתנאי הסכם השלום. לונדונו או מפלגתו לא הגיבו לדברים.

רודריגו לונדונו, מנהיג FARC לשעבר, 25 בנובמבר 2016. AP
עומד בראש מפלגה פוליטית. לונדונו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully